ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Ν.Δ. ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
Παρέμβαση του βουλευτή Φλώρινας της ΝΔ κ. Γιάννη Αντωνιάδη, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής (συνεδρίαση της 2/8/2016) για τις μη αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο Πανεπιστήμιο Φλώρινας, για την προκλητική απόσπαση της συζύγου του πρωθυπουργού και για την εξαθλίωση των Ελλήνων εκπαιδευτικών.
Το λόγο έχει ο κ. Αντωνιάδης.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ : Κύριε Πρόεδρε, εκφράζω την ικανοποίησή μου γιατί μπορούμε να μιλήσουμε χωρίς την πίεση του χρόνου, όπως αρμόζει σε αξιοπρεπείς κοινοβουλευτικές διαδικασίες.
Χθες παρακολουθήσαμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τον κ. Υπουργό να αναπτύσσει ένα ολόκληρο μανιφέστο, προφανώς έχοντας υπόψη τη στρατηγική γενικότερα για την παιδεία που θα αναπτύξει από το Σεπτέμβριο, γιατί το παρόν νομοσχέδιο δεν έχει σχέση ιδιαίτερη με αυτό το μανιφέστο. Κατέληξε στο εξής : ότι θα φτάσουμε σε μια υποδειγματική έναρξη, την καλύτερη των τελευταίων ετών.Κύριε Υπουργέ, στη Φλώρινα, στα τρία πανεπιστημιακά τμήματα, κάποτε αποσπώνταν 12 εκπαιδευτικοί, υπερβολή ίσως. Πέρυσι φτάσαμε μετά από την κρίση, να αποσπώνται 3, ένας για κάθε τμήμα. Φέτος, αποσπάστηκε μόνο ένας. Πώς θα λειτουργήσουν αυτά τα τμήματα; Ουσιαστικά, υπολειτουργούν και τα δύο θα πρέπει να κλείσουν ή εν πάση περιπτώσει, να παρέχουν υπηρεσίες κατώτερης ποιότητας.Αφήνω το θέμα των ιδρυμάτων και πάω τώρα στους εκπαιδευτικούς, στους οποίους κάνατε μια περικοπή 30%, όπως είπατε περιχαρείς και πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί οι οποίοι ήθελαν να πάνε, δεν μπορούν να πάνε. Αυτή η περικοπή, κύριε Υπουργέ, δεν ισχύει για τη σύζυγο του κυρίου Πρωθυπουργού; Πώς αισθάνονται οι άλλοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι υπέστησαν περικοπές και βλέπουν τη γυναίκα του Καίσαρα και να μην είναι τίμια και να μην φαίνεται τίμια; Δεν έχουμε ίσα δικαιώματα και ίσες υποχρεώσεις, ίδιες προϋποθέσεις όπως προβλέπει το Σύνταγμα; Κύριε Υπουργέ, αύριο, θα πρέπει να περικόψετε την απόσπαση της συζύγου του κυρίου Πρωθυπουργού, ειδάλλως μας εκθέτετε ως Βουλευτές όλων των κομμάτων, αλλά, κυρίως, ως Βουλευτές της παράταξής σας και του κόμματός σας.Στην τοποθέτησή σας επί μισή ώρα -τόση ώρα μιλούσατε- αναφερθήκατε μόνον πέντε δευτερόλεπτα στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι μετά από αυτές τις περικοπές, εξαθλιωμένοι, υπηρετούν σε απομακρυσμένες κοινότητες. Δεν βρήκατε ένα λεπτό να πείτε, τουλάχιστον, αφού αναγνωρίσετε τη συνεισφορά τους, ότι κάποια στιγμή, όταν η οικονομία θα το επιτρέψει, θα κάνετε μια αναπλήρωση των αποδοχών. Εκεί που θέλετε δίνετε αυτές τις αναπληρώσεις. Για παράδειγμα, κάποιοι από μόνοι τους αποφασίζουν για τον εαυτό τους. Με άλλες ατραπούς δίνετε τα χρήματα και αναφέρω ένα τρανταχτό παράδειγμα. Οι λιμενεργάτες του Πειραιά από τα 340 εκ. ευρώ θα πάρουν τα 270 εκ. ευρώ και το εγκρίνατε εσείς αυτό, με την περιουσία του Ελληνικού λαού, για να διατηρήσουν τα προνόμια των 120 χιλιάδων ευρώ τον χρόνο, ο ένας λιμενεργάτης, όταν ο ένας εκπαιδευτικός παίρνει 12 χιλιάδες τον χρόνο. Αυτή είναι ισότητα και δικαιοσύνη; Και υποκρινόμαστε ότι κανένας δεν τολμάει να το πει, κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε και μάλιστα με πώληση της περιουσίας του Ελληνικού λαού; Αυτά έπρεπε να πάνε στα δημόσια ταμεία και θα πάνε σε αυτούς.Όσον αφορά στο νομοσχέδιο δεν μπορώ να καταλάβω τη λογική που θέσατε προηγουμένως στον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο, δηλαδή ότι αν όλα τα κόμματα συμφωνήσουν, τότε ναι, και εγώ θα δεχθώ να φύγω από τα ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ και να πάω σε ένα άλλο συμβούλιο. Αν είναι σωστό να το κάνετε, χωρίς να αποφασίσουν όλα τα κόμματα ούτε δύο και τρία και πέντε. Αν, όμως, δεν είναι σωστό, να μην το κάνετε καθόλου και ας συμφωνήσουμε όλα τα κόμματα μαζί. Αυτή είναι λογική, εκτός αν δηλώνετε αδυναμία στο να ξεχωρίσετε ποιο είναι το σωστό ή όχι, επομένως πείτε το να σας βοηθήσουμε. Άρα δεν υπάρχει η λογική του διλήμματος την οποία θέσατε.Στέκομαι στην ουσία, εν τάχει, κάποιων βασικών άρθρων τα οποία έχετε θέσει. Μιλήσατε για «γκέτο» στα σχολεία του εξωτερικού και θέσατε, μάλιστα, ένα πολύ ωραίο δίλημμα -από τους σοφιστές προφανώς. Είπατε «τι θα επιλέξουν;» Ανάμεσα στο σύγχρονο δίγλωσσο και στο υποβαθμισμένο αμιγώς ελληνικό. Εγώ θα αλλάξω δυο όρους. Τι θα επιλέξουν; Ανάμεσα στο σύγχρονο αμιγώς ελληνικό και στο υποβαθμισμένο δίγλωσσο. Αν το θέτουμε έτσι, αλλάζοντας τους όρους, θα επιλέξουν το αμιγώς ελληνικό.Λέω και το άλλο, κύριε Υπουργέ. Θα έχουμε διαπολιτισμικές κοινωνίες εφεξής; Με ποιο δικαίωμα θα βοηθήσουμε στον ανθελληνισμό των Ελλήνων; Ωστόσο, θα δεχθώ ότι ως ένα σημείο μπορεί να έχετε και δίκαιο, δηλαδή, ναι μπορεί να δημιουργηθεί κατά ένα ελάχιστο μέρος η «γκετοποίηση». Η κοινωνικοποίηση, δηλαδή, αυτών των παιδιών δεν γίνεται και τις υπόλοιπες ώρες με άλλες παράλληλες δραστηριότητες, όπως αθλητικές, πολιτιστικές, κοινωνικές; Ξεκάθαρα, στο θέμα αυτό, η Ελλάδα δεν έχει την πολυτέλεια να διώξει τους Έλληνες του εξωτερικού, γιατί μετά από τρεις ή τέσσερις γενιές θα φτάσουμε στο επίπεδο της Αμερικής, όπου οι Έλληνες της Αμερικής της τρίτης και τέταρτης γενιάς, το μόνο Ελληνικό που έχουν είναι το επώνυμό τους και λένε «ναι, κάποτε, ο παππούς μου ήρθε από την Ελλάδα». Αυτό δεν έχουμε δικαίωμα να το κάνουμε. Άρα, φροντίζουμε και επιμένουμε στα Ελληνικά σχολεία, να τα αναβαθμίσουμε και να μην μπαίνουμε σε ψευτοδιλήμματα του τύπου «υποβαθμισμένα τα Ελληνικά και αναβαθμισμένα τα δίγλωσσα».Όσον αφορά στο θέμα της ιδιωτικής εκπαίδευσης, εγώ είμαι, εκ προοιμίου, με το μέρος σας. Πράγματι, πρωτίστως στηρίζω τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς στα ιδιωτικά σχολεία. Για αυτούς τους εργαζόμενους, όμως, πρέπει να μεριμνήσουμε, ώστε να υπάρχουν και ιδιωτικά σχολεία, γιατί αν κλείνουμε τα μάτια και λέμε «ή τον παίρνετε με πλήρες ωράριο, δηλαδή 12-22 ή η αξιολόγηση θα γίνει μόνο στα δυο χρόνια», κάποια στιγμή μπορεί να κλείσουν τα ιδιωτικά σχολεία και εκεί που θέλουμε να βοηθήσουμε, ίσως φτάσουμε στην άλλη πλευρά. Προτείνω να βρεθεί η χρυσή τομή. Εδώ, πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή, ανάμεσα στους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων και στους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς στα ιδιωτικά σχολεία.
Ένα άλλο, κύριε Υπουργέ, που είναι πολύ σημαντικό είναι το εξής.
Κάποτε από σπόντα στο εξωτερικό γονείς ατόμων με 80% αναπηρία ή κηδεμόνες ατόμων με 80% αναπηρία, αυτό έχει καταργηθεί. Είναι ελάχιστες περιπτώσεις, όταν υπάρχει αυτό το φαινόμενο, εκεί πρέπει να υπάρχει αυτή η ευελιξία και αυτή η ευαισθησία, όντως εάν επιθυμεί κάποιος γονέας ή κηδεμόνας κάποιου ατόμου με 80% αναπηρία από τα ΚΕΠΑ, που είναι πολύ μεγάλη μορφή.
Εκεί, λοιπόν, πρέπει να δειχθεί η ανάλογη ευαισθησία, γιατί είναι πολύ λίγες οι περιπτώσεις.
Κύριε Υπουργέ, αναφερθήκατε στην κινητικότητα εντός περιφέρειας.
Όταν λέτε εντός περιφέρειας, εννοείτε τη διοικητική περιφέρεια δυτικής Μακεδονίας;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Την εκπαιδευτική.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ: Πώς, όμως, την εκπαιδευτική;
Σε επίπεδο Νομού;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Τη Διεύθυνση.
Μιλάμε για περιφερειακή ενότητα.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ: Ωραία, έγινε κατανοητό.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Είναι συγκρότημα σχολείων.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ: Και εκπαιδευτική να είναι, δεν το συζητάμε.
Έγινε κατανοητό, κύριε Υπουργέ και είναι αποδεκτό.
Θέλω να κάνω και δύο διευκρινιστικές ερωτήσεις.
Τα 500 τμήματα στα οποία αναφέρεστε είναι αυτά στα οποία θα πάνε και τα προσφυγόπουλα;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Όχι.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ: Αυτά θα είναι τάξεις υποδοχής;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Κύριε Αντωνιάδη, σας είπα, ότι αυτά είναι Ειδικής Αγωγής.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ: Ναι, Ειδικής Αγωγής, αλλά είπα μήπως κατά λάθος…
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Όχι, κατά λάθος.
Καταλαβαίνετε.
Είναι 500 τμήματα ένταξης που αφορούν τις δομές Ειδικής Αγωγής.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ: Αυτό είναι ξεκάθαρο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ : Κύριε Πρόεδρε, εκφράζω την ικανοποίησή μου γιατί μπορούμε να μιλήσουμε χωρίς την πίεση του χρόνου, όπως αρμόζει σε αξιοπρεπείς κοινοβουλευτικές διαδικασίες.
Χθες παρακολουθήσαμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τον κ. Υπουργό να αναπτύσσει ένα ολόκληρο μανιφέστο, προφανώς έχοντας υπόψη τη στρατηγική γενικότερα για την παιδεία που θα αναπτύξει από το Σεπτέμβριο, γιατί το παρόν νομοσχέδιο δεν έχει σχέση ιδιαίτερη με αυτό το μανιφέστο. Κατέληξε στο εξής : ότι θα φτάσουμε σε μια υποδειγματική έναρξη, την καλύτερη των τελευταίων ετών.Κύριε Υπουργέ, στη Φλώρινα, στα τρία πανεπιστημιακά τμήματα, κάποτε αποσπώνταν 12 εκπαιδευτικοί, υπερβολή ίσως. Πέρυσι φτάσαμε μετά από την κρίση, να αποσπώνται 3, ένας για κάθε τμήμα. Φέτος, αποσπάστηκε μόνο ένας. Πώς θα λειτουργήσουν αυτά τα τμήματα; Ουσιαστικά, υπολειτουργούν και τα δύο θα πρέπει να κλείσουν ή εν πάση περιπτώσει, να παρέχουν υπηρεσίες κατώτερης ποιότητας.Αφήνω το θέμα των ιδρυμάτων και πάω τώρα στους εκπαιδευτικούς, στους οποίους κάνατε μια περικοπή 30%, όπως είπατε περιχαρείς και πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί οι οποίοι ήθελαν να πάνε, δεν μπορούν να πάνε. Αυτή η περικοπή, κύριε Υπουργέ, δεν ισχύει για τη σύζυγο του κυρίου Πρωθυπουργού; Πώς αισθάνονται οι άλλοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι υπέστησαν περικοπές και βλέπουν τη γυναίκα του Καίσαρα και να μην είναι τίμια και να μην φαίνεται τίμια; Δεν έχουμε ίσα δικαιώματα και ίσες υποχρεώσεις, ίδιες προϋποθέσεις όπως προβλέπει το Σύνταγμα; Κύριε Υπουργέ, αύριο, θα πρέπει να περικόψετε την απόσπαση της συζύγου του κυρίου Πρωθυπουργού, ειδάλλως μας εκθέτετε ως Βουλευτές όλων των κομμάτων, αλλά, κυρίως, ως Βουλευτές της παράταξής σας και του κόμματός σας.Στην τοποθέτησή σας επί μισή ώρα -τόση ώρα μιλούσατε- αναφερθήκατε μόνον πέντε δευτερόλεπτα στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι μετά από αυτές τις περικοπές, εξαθλιωμένοι, υπηρετούν σε απομακρυσμένες κοινότητες. Δεν βρήκατε ένα λεπτό να πείτε, τουλάχιστον, αφού αναγνωρίσετε τη συνεισφορά τους, ότι κάποια στιγμή, όταν η οικονομία θα το επιτρέψει, θα κάνετε μια αναπλήρωση των αποδοχών. Εκεί που θέλετε δίνετε αυτές τις αναπληρώσεις. Για παράδειγμα, κάποιοι από μόνοι τους αποφασίζουν για τον εαυτό τους. Με άλλες ατραπούς δίνετε τα χρήματα και αναφέρω ένα τρανταχτό παράδειγμα. Οι λιμενεργάτες του Πειραιά από τα 340 εκ. ευρώ θα πάρουν τα 270 εκ. ευρώ και το εγκρίνατε εσείς αυτό, με την περιουσία του Ελληνικού λαού, για να διατηρήσουν τα προνόμια των 120 χιλιάδων ευρώ τον χρόνο, ο ένας λιμενεργάτης, όταν ο ένας εκπαιδευτικός παίρνει 12 χιλιάδες τον χρόνο. Αυτή είναι ισότητα και δικαιοσύνη; Και υποκρινόμαστε ότι κανένας δεν τολμάει να το πει, κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε και μάλιστα με πώληση της περιουσίας του Ελληνικού λαού; Αυτά έπρεπε να πάνε στα δημόσια ταμεία και θα πάνε σε αυτούς.Όσον αφορά στο νομοσχέδιο δεν μπορώ να καταλάβω τη λογική που θέσατε προηγουμένως στον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο, δηλαδή ότι αν όλα τα κόμματα συμφωνήσουν, τότε ναι, και εγώ θα δεχθώ να φύγω από τα ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ και να πάω σε ένα άλλο συμβούλιο. Αν είναι σωστό να το κάνετε, χωρίς να αποφασίσουν όλα τα κόμματα ούτε δύο και τρία και πέντε. Αν, όμως, δεν είναι σωστό, να μην το κάνετε καθόλου και ας συμφωνήσουμε όλα τα κόμματα μαζί. Αυτή είναι λογική, εκτός αν δηλώνετε αδυναμία στο να ξεχωρίσετε ποιο είναι το σωστό ή όχι, επομένως πείτε το να σας βοηθήσουμε. Άρα δεν υπάρχει η λογική του διλήμματος την οποία θέσατε.Στέκομαι στην ουσία, εν τάχει, κάποιων βασικών άρθρων τα οποία έχετε θέσει. Μιλήσατε για «γκέτο» στα σχολεία του εξωτερικού και θέσατε, μάλιστα, ένα πολύ ωραίο δίλημμα -από τους σοφιστές προφανώς. Είπατε «τι θα επιλέξουν;» Ανάμεσα στο σύγχρονο δίγλωσσο και στο υποβαθμισμένο αμιγώς ελληνικό. Εγώ θα αλλάξω δυο όρους. Τι θα επιλέξουν; Ανάμεσα στο σύγχρονο αμιγώς ελληνικό και στο υποβαθμισμένο δίγλωσσο. Αν το θέτουμε έτσι, αλλάζοντας τους όρους, θα επιλέξουν το αμιγώς ελληνικό.Λέω και το άλλο, κύριε Υπουργέ. Θα έχουμε διαπολιτισμικές κοινωνίες εφεξής; Με ποιο δικαίωμα θα βοηθήσουμε στον ανθελληνισμό των Ελλήνων; Ωστόσο, θα δεχθώ ότι ως ένα σημείο μπορεί να έχετε και δίκαιο, δηλαδή, ναι μπορεί να δημιουργηθεί κατά ένα ελάχιστο μέρος η «γκετοποίηση». Η κοινωνικοποίηση, δηλαδή, αυτών των παιδιών δεν γίνεται και τις υπόλοιπες ώρες με άλλες παράλληλες δραστηριότητες, όπως αθλητικές, πολιτιστικές, κοινωνικές; Ξεκάθαρα, στο θέμα αυτό, η Ελλάδα δεν έχει την πολυτέλεια να διώξει τους Έλληνες του εξωτερικού, γιατί μετά από τρεις ή τέσσερις γενιές θα φτάσουμε στο επίπεδο της Αμερικής, όπου οι Έλληνες της Αμερικής της τρίτης και τέταρτης γενιάς, το μόνο Ελληνικό που έχουν είναι το επώνυμό τους και λένε «ναι, κάποτε, ο παππούς μου ήρθε από την Ελλάδα». Αυτό δεν έχουμε δικαίωμα να το κάνουμε. Άρα, φροντίζουμε και επιμένουμε στα Ελληνικά σχολεία, να τα αναβαθμίσουμε και να μην μπαίνουμε σε ψευτοδιλήμματα του τύπου «υποβαθμισμένα τα Ελληνικά και αναβαθμισμένα τα δίγλωσσα».Όσον αφορά στο θέμα της ιδιωτικής εκπαίδευσης, εγώ είμαι, εκ προοιμίου, με το μέρος σας. Πράγματι, πρωτίστως στηρίζω τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς στα ιδιωτικά σχολεία. Για αυτούς τους εργαζόμενους, όμως, πρέπει να μεριμνήσουμε, ώστε να υπάρχουν και ιδιωτικά σχολεία, γιατί αν κλείνουμε τα μάτια και λέμε «ή τον παίρνετε με πλήρες ωράριο, δηλαδή 12-22 ή η αξιολόγηση θα γίνει μόνο στα δυο χρόνια», κάποια στιγμή μπορεί να κλείσουν τα ιδιωτικά σχολεία και εκεί που θέλουμε να βοηθήσουμε, ίσως φτάσουμε στην άλλη πλευρά. Προτείνω να βρεθεί η χρυσή τομή. Εδώ, πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή, ανάμεσα στους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων και στους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς στα ιδιωτικά σχολεία.
Ένα άλλο, κύριε Υπουργέ, που είναι πολύ σημαντικό είναι το εξής.
Κάποτε από σπόντα στο εξωτερικό γονείς ατόμων με 80% αναπηρία ή κηδεμόνες ατόμων με 80% αναπηρία, αυτό έχει καταργηθεί. Είναι ελάχιστες περιπτώσεις, όταν υπάρχει αυτό το φαινόμενο, εκεί πρέπει να υπάρχει αυτή η ευελιξία και αυτή η ευαισθησία, όντως εάν επιθυμεί κάποιος γονέας ή κηδεμόνας κάποιου ατόμου με 80% αναπηρία από τα ΚΕΠΑ, που είναι πολύ μεγάλη μορφή.
Εκεί, λοιπόν, πρέπει να δειχθεί η ανάλογη ευαισθησία, γιατί είναι πολύ λίγες οι περιπτώσεις.
Κύριε Υπουργέ, αναφερθήκατε στην κινητικότητα εντός περιφέρειας.
Όταν λέτε εντός περιφέρειας, εννοείτε τη διοικητική περιφέρεια δυτικής Μακεδονίας;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Την εκπαιδευτική.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ: Πώς, όμως, την εκπαιδευτική;
Σε επίπεδο Νομού;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Τη Διεύθυνση.
Μιλάμε για περιφερειακή ενότητα.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ: Ωραία, έγινε κατανοητό.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Είναι συγκρότημα σχολείων.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ: Και εκπαιδευτική να είναι, δεν το συζητάμε.
Έγινε κατανοητό, κύριε Υπουργέ και είναι αποδεκτό.
Θέλω να κάνω και δύο διευκρινιστικές ερωτήσεις.
Τα 500 τμήματα στα οποία αναφέρεστε είναι αυτά στα οποία θα πάνε και τα προσφυγόπουλα;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Όχι.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ: Αυτά θα είναι τάξεις υποδοχής;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Κύριε Αντωνιάδη, σας είπα, ότι αυτά είναι Ειδικής Αγωγής.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ: Ναι, Ειδικής Αγωγής, αλλά είπα μήπως κατά λάθος…
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Εθνικής Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Όχι, κατά λάθος.
Καταλαβαίνετε.
Είναι 500 τμήματα ένταξης που αφορούν τις δομές Ειδικής Αγωγής.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ: Αυτό είναι ξεκάθαρο.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Για το λόγο αυτό και επειδη εχει κουρασει το φαινομενο των ανωνυμων σχολιαστων τα σχόλια που θα αναρτουνται στο συγκεκριμένο blog θα είναι μόνο όσα φέρουν το όνομα του σχολιαστή. Ευχαριστουμε για την κατανόηση.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.