Κορυφή του παγόβουνου, η αποκάλυψη του κυκλώματος παρακρατικών δουλεμπόρων στην ΕΥΠ;
Αποκλειστική αποκαλυπτική συνέντευξη του πρέσβυ ε.τ. κ. Ιωάννη Κοραντή
Η υπόθεση δεν είναι σημερινή. Πάει αρκετά χρόνια πίσω, αλλά από πρόσφατα δημοσιεύματα του Τύπου ήρθε στη δημοσιότητα και «τάραξε τα ήρεμα νερά» δημιουργώντας πλήθος ερωτήσεων σχετικά με τον ρόλο υψηλά ισταμένων ειδικών κρατικών υπηρεσιών, που εκμεταλλευόμενοι τη θέση τους «παραβιάζουν ανοιχτές θύρες» για ίδιον όφελος και δημιουργούν μείζονα προβλήματα στην ασφάλεια της χώρας.
Γράφει ο Κωνσταντίνος Τερζής Αν και η υπόθεση φαίνεται πως έχει πάρει το δρόμο της Δικαιοσύνης και έχει εντατικοποιηθεί ο εσωτερικός έλεγχος για την δράση συγκεκριμένης ομάδας (αλλά και προσώπων) που φέρονται να συνεργάζονταν με τούρκους διακινητές λαθρομεταναστών (κύκλωμα που προωθούσε και κάλυπτε την παράνομη είσοδο, παραμονή και διέλευση από την Ελλάδα προς τρίτες χώρες, λαθρομεταναστών που μπορούσαν να ικανοποιήσουν τις χρηματικές απαιτήσεις του κυκλώματος) φυσιολογικά θα βρεθεί αντιμέτωπο με κατηγορίες σύστασης και διεύθυνσης συμμορίας, δουλεμπορίας, παράβασης καθήκοντος, κατάχρησης εξουσίας και ενδεχομένως (εάν αποκαλυφθούν σχέσεις των τούρκων διακινητών με τις μυστικές υπηρεσίες της Τουρκίας) και για κατασκοπεία εις βάρος της χώρας…
Επιπλέον η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου ερευνά την «τύχη» δικαστικής έρευνας για τη σχέση ΕΛ.ΑΣ.- ΕΥΠ και δουλεμπορικών κυκλωμάτων που είχε διαταχθεί επίσης από το 2013 και η οποία… εξαφανίστηκε στη συνέχεια.
Εσωτερική έρευνα διατάχθηκε, όπως ακούγεται, και στην ΕΥΠ όπου πάντως το στέλεχος που φερόταν να είχε συνεχείς επαφές με τα δουλεμπορικά κυκλώματα είχε ήδη μετακινηθεί σε άλλο πόστο που σχετίζεται με τις διεθνείς σχέσεις της χώρας.
Όμως σε κάθε περίπτωση εξετάζεται η σχέση άμεσα εμπλεκομένων με υψηλόβαθμα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. και της ΕΥΠ και ερευνάται η ύπαρξη περαιτέρω διασυνδέσεων, με αναφορές «όχι μόνο για αποσπασματική δράση αξιωματούχων αλλά για άνωθεν βοήθεια και διαπλοκή».
Δύο-τρεις αρχηγοί δουλεμπόρων, τουρκικής καταγωγής, είχαν επαφές με αξιωματούχους της ΕΥΠ και της ΕΛ.ΑΣ. Για τις σχέσεις αυτές είχε διαταχθεί το 2013 από τις ηγεσίες των εμπλεκόμενων υπηρεςιών έρευνα που ανατέθηκε στην Υποδιεύθυνση Δίωξης Οργανωμένου Εγκλήματος της Ασφάλειας Αττικής.
Σε πολυσέλιδο πόρισμα που εκδόθηκε τον Δεκέμβριο του 2013 καταγράφονταν οι επαφές αξιωματούχων και δουλεμπόρων ενώ περιέχονταν συνομιλίες και ανταλλαγή SMS στελεχών της Διεύθυνσης Αλλοδαπών με τους τούρκους δουλεμπόρους όπου έναντι αμοιβής εξέδιδαν παράνομα πιστοποιητικά, ταξιδιωτικά έγγραφα κλπ έγγραφα...
Αμέσως μετά όμως το πόρισμα της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Οργανωμένου Εγκλήματος πήρε διαφορετικούς «δρόμους». Η διερεύνηση των αναφερομένων στο συγκεκριμένο έγγραφο ανατέθηκε σε δικαστικό λειτουργό -άγνωστο παραμένει ποιος ήταν-, ενώ η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων ανέλαβε να ερευνήσει συγκεκριμένα αν έχουν διαπράξει το αδίκημα της δωροδοκίας αξιωματούχοι της Διεύθυνσης Αλλοδαπών. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πόρισμα αυτό θα παραδοθεί τα επόμενα 24ωρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο «μικροσκόπιο» των αρχών είναι η δραστηριότητα στη Διεύθυνση Αλλοδαπών Αττικής και ενός πρώην αξιωματικού της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας που είχε μετατεθεί στην υπηρεσία της Πέτρου Ράλλη ύστερα από άλλη εσωτερική έρευνα που είχε διαταχθεί σε βάρος του.
Ο εν λόγω αστυνομικός εθεωρείτο ο άνθρωπος «ειδικών αποστολών» της ΕΛ.ΑΣ. σε θέματα «αντάρτικου πόλης» και οργανωμένου εγκλήματος και είχε πολλές φόρες την κάλυψη ανωτάτων στελεχών της Αστυνομίας.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι αναφερόμενοι αξιωματικοί υποστηρίζουν ότι «έρχονταν σε επαφή με τους τούρκους δουλεμπόρους για να αντλούν πληροφορίες» αλλά και ότι δεν γνώριζαν πως γινόταν έρευνα σε βάρος τους.
Η εξέλιξη του θέματος κρίνεται ως «μη φυσιολογική», αφού κατά το παρελθόν είχαν γίνει αρκετές απόπειρες έναρξης σχετικών προανακρίσεων, που όμως –για άγνωστους λόγους, που προφανώς έχουν σχέση με την υπηρεσιακή - ιεραρχική ισχύ των εμπλεκομένων- αρχειοθετήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
Ποιοι λόγοι ή ποιοι άνθρωποι ενεπλάκησαν σήμερα, ώστε να γίνει η σχετική αποκάλυψη;
Οι μέχρι στιγμής εμπλεκόμενοι λειτουργούσαν μόνοι τους ή υπάρχει ένα μεγαλύτερο κύκλωμα, ασχολούμενο και με άλλες υποθέσεις, το οποίο, όπως λένε όσοι γνωρίζουν, όταν διαπίστωσε πως δεν μπορεί να μπει υπό την πολιτική προστασία του ΣΥΡΙΖΑ, εξαναγκάστηκε να προχωρήσει στην συγκεκριμένη αποκάλυψη, τρώγοντας έτσι τις ίδιες του τις σάρκες προκειμένου να επιβιώσει έπειτα από σειρά αποκαλύψεων άμεσα σχετιζόμενων με δραστηριότητες για τις οποίες κάποιοι κρατικοί αξιωματούχοι και υψηλόβαθμα πρώην πολιτικά στελέχη έχουν στερηθεί την έξοδό τους από τη χώρα; Τι γίνεται με τους τότε προισταμένους των εμπλεκομένων στην υπό έρευνα υπόθεση; Που βρίσκονται σήμερα; Πως και δεν πήραν "μυρωδιά" τότε;
Υποψίες, επίσης, γεννά πως ότι το αποκαλυφθέν «υλικό» φέρεται να είναι προϊόν προανάκρισης, το οποίο όμως διέρρευσε, δημιουργώντας πλείστα όσα προβλήματα σχετικά με την φερεγγυότητα των εμπλεκομένων αρχών και υπηρεσιών, βάλλοντας, πέραν όλων των άλλων, στην αξιοπιστία κρατικών υπηρεσιών άμεσα σχετιζόμενων με την ασφάλεια της χώρας (ΕΥΠ, κρατική ασφάλεια, ανώτατα κλιμάκια Αστυνομίας, Αντιτρομοκρατική κ.α.).
Οι εκ των έσω γνωρίζοντες τη λειτουργία των συγκεκριμένων κρατικών υπηρεσιών αναφέρονται ακόμη και σε εν εξελίξει επιχείρηση αδρανοποίησης των Ελληνικών αρχών, εάν η υπόθεση παραμείνει ως έχει και δεν προχωρήσει στην αναζήτηση περαιτέρω συνεργατών και άλλων επιπέδων ή κύκλων του ίδιου κυκλώματος. Μάλιστα, αυτή τους την αναφορά την στηρίζουν στο γεγονός της μετακίνησης αντί της "διαθεσιμότητας" ή της «αυτοδίκαιης αργίας» των μέχρι στιγμής εμπλεκομένων, οι οποίοι έτσι θα συνεχίσουν να έχουν μία «ροή ευαίσθητων πληροφοριών» (σχετιζόμενων με τις έρευνες που διατάχθηκαν) και ενδεχόμενα να διατηρούν την δυνατότητά τους να παρέμβουν σε αυτές…
Όμως, η συγκεκριμένη υπόθεση δεν έχει μόνο αυτή την διάσταση. Μέσω της συγκεκριμένης υπόθεσης που αφορά την παράνομη είσοδο, νομιμοποίηση παραμονής και έκδοση επίσημων κρατικών εγγράφων (διαβατήρια κ.λ.π.) για μετακίνηση λαθραία εισερχόμενων στην χώρα, αναδεικνύεται το μείζον πρόβλημα το οποίο μέχρι στιγμής δεν έχει επαρκώς αντιμετωπισθεί. Το πρόβλημα της πρόληψης και ουσιαστικής ανάσχεσης των διακινητών και της λαθραίας εισόδου μεταναστών στην χώρα.
Στο πρόβλημα αυτό, που αφορά ουσιαστικά όχι την απλή μείωση αλλά τον μηδενισμό σχεδόν της λαθρομετανάστευσης, είχε δοθεί απάντηση από την κυβέρνηση του Κ. Καραμανλή η οποία ενέκρινε την προμήθεια (με ευρωπαϊκά κονδύλια) ενός ηλεκτρονικού συστήματος GIS έγκαιρης προειδοποίησης (και περαιτέρω καίριας αντιμετώπισης εκ μέρους των αρμοδίων ελληνικών αρχών) παραβίασης των ελληνικών συνόρων και παράνομης εισόδου στην Ελλάδα.
Δυστυχώς, παρά την αγορά και την απολύτως επιτυχημένη δοκιμή του συγκεκριμένου συστήματος (που άφησε άναυδους όσους την παρακολούθησαν), δεν κατέστη δυνατή η λειτουργία του εξαιτίας της κυβέρνησης του Γ. Παπανδρέου, που «πάγωσε» οτιδήποτε σχετικό με το συγκεκριμένο σύστημα (υπήρξε εμπλοκή και του γνωστού κ. Άλεξ Ρόντου, ο οποίος ομολόγησε τον ρόλο του ενδιάμεσου προς ικανοποίηση Ισραηλινοαμερικανικών συμφερόντων). Το σύστημα αυτό έχει ρωσικό λογισμικό, προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα στις ελληνικές υπηρεσίες να λειτουργούν χωρίς να γνωστοποιούν σε Αμερικανούς και Ισραηλινούς διάφορες έρευνες και τα γενικότερα ή ειδικότερα ενδιαφέροντα της Ελλάδας ως προς τη συλλογή θεματικών πληροφοριών, οι οποίες δημιουργούν βάσεις δεδομένων προς ανάλυση από τομείς, αλλά επιπλέον μπορούν να είναι και άμεσα εκμεταλλεύσιμες σε πεδία επιχειρήσεων ελληνικών κρατικών υπηρεσιών.
Η κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου (μέσω της διοίκησης του Κ. Μπίκα στην ΕΥΠ, ο οποίος είναι σήμερα πρέσβυς της Ελλάδας στην Μεγάλη Βρετανία) απένταξε παράνομα το συγκεκριμένο έργο (που χρηματοδοτήθηκε από ευρωπαϊκά κονδύλια και δεν επιβάρυνε τον ελληνικό προϋπολογισμό) και, επιπλέον, με ύφος καθαρά εκδικητικό, απέστειλε στην ελληνική Δικαιοσύνη όλους τους εμπλεκόμενους με τη συγκεκριμένη προμήθεια αξιωματούχους της ΕΥΠ, η οποία και τους αθώωσε τελεσίδικα, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο τεράστια ερωτήματα για την ποιότητα και τις σκοπιμότητες που υπηρετούσε η διοίκηση των Κ. Μπίκα - Φ. Παπαγεωργίου και Χρ. Τσαντρίζου αλλά και της τότε πολιτικής ηγεσίας της ΕΥΠ (Μ. Χρυσοχοΐδη και Χρ. Παπουτσή), αλλά και του ίδιου του (τότε) πρωθυπουργού Γ. Α. Παπανδρέου.
Το μεγαλύτερο, όμως, ερώτημα, προκύπτει σήμερα, αφού καμία κυβέρνηση μετά από αυτή του Γ. Παπανδρέου, έως και τη σημερινή, δεν έχει προχωρήσει στην απόφαση να λειτουργήσει το συγκεκριμένο σύστημα επιτήρησης των συνόρων GIS, μέσω του οποίου είναι δυνατόν να υπάρξει η πλήρης σχεδόν καταστολή του φαινομένου της λαθρομετανάστευσης στην Ελλάδα και το οποίο θα απέτρεπε την οποιαδήποτε λειτουργία κυκλωμάτων διακίνησης λαθρομεταναστών, όπως αυτό το οποίο πριν από λίγες ημέρες αποκαλύφθηκε από τον Ελληνικό Τύπο.
Προκειμένου να συλλέξουμε περισσότερες ειδικές (δημοσιοποιήσιμες και όχι απόρρητες) πληροφορίες, αν και στα ανά τη χώρα δικαστήρια εκδικάζονται δεκάδες υποθέσεις της υπηρεσίας, επικοινωνήσαμε με τον πρέσβη ε.τ., πρώην Βουλευτή Επικρατείας και πρώην διοικητή της ΕΥΠ, κ. Ιωάννη Κοραντή, στον οποίο θέσαμε μερικές απλές ερωτήσεις...
- Κύριε πρέσβη, ως πρώην διπλωμάτης αλλά κυρίως ως πρώην διοικητής της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών είστε γνώστης σημαντικότατων θεμάτων και πληροφοριών που άπτονται της εθνικής ασφάλειας και όχι μόνο, της χώρας. Θα θέλαμε να σας ρωτήσουμε σχετικά με την απόφασή σας, ως διοικητού της ΕΥΠ για την προμήθεια ειδικού συστήματος GIS, επιτήρησης και έγκαιρης προειδοποίησης για παράνομη είσοδο στην χώρα, χωρίς, φυσικά, να έχουμε την απαίτηση να αναφέρετε πληροφορίες που αφορούν το συγκεκριμένο σύστημα αλλά δεν είναι δημοσιοποιήσιμες λόγω της ειδικής φύσης τους.
Ι. Κοραντής: Η αποστολή της ΕΥΠ, ως μόνης Υπηρεσίας Πληροφοριών της χώρας, ήταν και παραμένει ευρύτατη, και ορίζεται από το άρθρο 2 του Ν.3649/3-3-2008 που αντικατέστησε τον παλαιότερο Ν.1645/86. Συνοπτικά, η ΕΥΠ έχει ως αποστολή την αναζήτηση, συλλογή, επεξεργασία και γνωστοποίηση στις αρμόδιες αρχές των πληροφοριών που αφορούν την προστασία και προώθηση των πολιτικών, οικονομικών στρατιωτικών και εν γένει εθνικών στρατηγικών συμφερόντων της χώρας και την προάσπιση της εθνικής ασφάλειας από κάθε είδους επιβουλή. Είναι προφανές ότι στην έννοια της ασφάλειας της χώρας εμπεριέχεται και εκείνη της ασφάλειας των πολιτών, υπό κάθε έκφανση, όπως οι επιπτώσεις από τη διασυνοριακή κίνηση λαθρομεταναστών, όπλων, ναρκωτικών κλπ. Είναι δεδομένο ότι η Χώρα δεν έχει άλλη αντίστοιχη Υπηρεσία που να διαθέτει και να μπορεί να προωθεί αρμοδίως τέτοιο όγκο πληροφοριών που να καλύπτουν κάθε πιθανή κατηγορία συμβάντος καθοδόν προς και κατά μήκος των εθνικών μας συνόρων. Η Υπηρεσία, μέσω του συστήματος GIS, θα μπορούσε να παρέχει τις σχετικές πληροφορίες προς τον πολίτη με γνώμονα την ασφάλεια του και παράλληλα θα έδινε πολύτιμες και πολλαπλώς εκμεταλλεύσιμες πληροφορίες, στοιχεία και στατιστικά συμπεράσματα στις αρμόδιες αρχές για καίριας σημασίας ζητήματα ασφαλείας όπως η διακίνηση λαθρομεταναστών δια των χερσαίων και θαλασσίων συνόρων της χώρας.Επί διοικήσεως μου η ΕΥΠ αξιοποίησε για πρώτη φορά κοινοτικούς πόρους από το Γ' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης υποβάλλοντας πρόταση συγχρηματοδότησης του έργου στις 30-9-2005 που κατέληξε στην υπογραφή της σχετικής σύμβασης με την μειοδότη κοινοπραξία στις 19-5-2008.
- Ποιος ή ποιοι ήταν οι λόγοι που σας οδήγησαν στην απόφαση προμήθειας του συγκεκριμένου συστήματος GIS, ενέργεια για την οποία μάλιστα κατηγορηθήκατε, αδίκως όπως αποφάνθηκε τελεσίδικα η Ελληνική Δικαιοσύνη, από την διοίκηση Μπίκα (κυβέρνηση Γεωργίου Α. Παπανδρέου), μαζί με πολλά άλλα στελέχη της ΕΥΠ και του υπουργείου Οικονομικών;
Ι. Κοραντής: Όπως προανέφερα, η προμήθεια του GIS στόχευε τόσο την ενημέρωση και ασφάλεια του πολίτη όσο και την παροχή πληροφοριών στις αρμόδιες υπηρεσίες ειδικώτερα για τις ροές λαθρομεταναστών προσφέροντας τους την δυνατότητα έγκαιρης και αποτελεσματικής αντίδρασης. Είναι προφανές ότι η αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης αφορά την χρήση φυσικών προσώπων και χερσαίων ή θαλασσίων μέσων -με σημαντικό οικονομικό κόστος- ενώ το GIS αποτελεί ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό εποπτικό μέσο που επιτρέπει στις Αρχές την παρακολούθηση και επιτήρηση σε πραγματικό χρόνο του συνόλου των χερσαίων και θαλασσίων συνόρων της χώρας, με κόστος αγοράς 1.500.000 ευρώ. Να υπενθυμίσω εδώ ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004 σηματοδότησαν χρονικά -και όχι μόνο- αυξανόμενες ροές λαθρομεταναστών. Οδηγώντας συνεπώς την ΕΥΠ στην προμήθεια του GIS έπραξα απλά το καθήκον μου. Η συνέχεια είναι γνωστή: ποινική δίωξη εμού και πλειάδας συνεργατών μου επί Κυβέρνησης Παπανδρέου και διοίκησης Μπίκα βασισμένη σε μια άθλια σκευωρία και κατασυκοφάντησή μας από πρόθυμους έμμισθους κονδυλοφόρους, μέχρι την αθώωση μας με τελεσίδικο και αμετάκλητο βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών.
- Για ποιόν ή για ποιους λόγους υποθέτετε πως το συγκεκριμένο σύστημα δεν χρησιμοποιήθηκε μέχρι σήμερα και τι πιστεύετε πως θα γινόταν εάν η κυβέρνηση Γ. Α. Παπανδρέου δεν «πάγωνε», αλλά και οι μετέπειτα κυβερνήσεις, δεν κρατούσαν ανενεργό τον συγκεκριμένο ηλεκτρονικό μηχανισμό παρακολούθησης και έγκαιρης προειδοποίησης επί των ελληνικών συνόρων;
Ι. Κοραντής: Δεν μπορώ να κάνω υποθέσεις. Αυτό που βλέπω είναι ότι διαδοχικές πολιτικές και υπηρεσιακές ηγεσίες της ΕΥΠ είχαν -και εξακολουθούν να έχουν- στα χέρια τους ένα εργαλείο μοναδικό στο είδος του και πολλαπλώς εκμεταλλεύσιμο. Το γιατί δεν μπόρεσαν ή δεν θέλησαν να το χρησιμοποιήσουν είναι ένα ζήτημα που αφορά την Κυβέρνηση, πιθανώς την Δικαιοσύνη και οπωσδήποτε -κατά την γνώμη μου- την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής που έχει, κατά τον Κανονισμό του Σώματος, την αρμοδιότητα κοινοβουλευτικής εποπτείας επί της ΕΥΠ . Αφορά όμως και τους πολίτες που δικαιούνται να γνωρίζουν εάν η μη χρησιμοποίηση του GIS έγινε από αβουλία, κατόπιν πιέσεων (οικονομικών ή πολιτικών) ή, ακόμη χειρότερα, εκ προθέσεως. Η εξέταση του ζητήματος αυτού γίνεται ακόμη πιό επιτακτική αν ληφθούν υπόψη οι πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη σχετικά με το ενδεχόμενο να έχουν παρεισφρύσει τρομοκράτες/τζιχαντιστές μεταξύ των λαθρομεταναστών. Η υπόθεση, μόλις αποκαλυφθείσα, κυκλώματος στελεχών της ΕΥΠ και της ΕΛΑΣ που εμπλέκονταν σε διακίνηση λαθρομεταναστών έρχεται από μόνη της να τονίσει τη σημασία του GIS.
- Θεωρείτε πως υπάρχει κάποια αμέλεια, έλλειψη ουσιαστικής ενημέρωσης ή σκοπιμότητα πίσω από την παρατεινόμενη αδράνεια του συγκεκριμένου συστήματος GIS; Ποιές οι επιπτώσεις για την Ελλάδα από την μη λειτουργία του συστήματος αυτού;
Ι. Κοραντής: Νομίζω ότι στο πρώτο σκέλος της ερώτησης σας απάντησα ήδη. Ως προς το δεύτερο: η μη λειτουργία του GIS δεν επιτρέπει στη Κυβέρνηση να έχει έγκαιρη πληροφόρηση και γνώση για -μεταξύ άλλων- τις ροές λαθρομεταναστών. Συνεπώς δεν έχει την δυνατότητα να προλαμβάνει, με αποτέλεσμα οι συνοριοφύλακες και λιμενοφύλακες να έχουν μεταβληθεί εκ των πραγμάτων σε ένα σύστημα υποδοχής και περισυλλογής αγνώστων αλλοδαπών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Μετά και από τις απαντήσεις, ενός από εκείνους τους λίγους που γνωρίζουν σε όλο το εύρος κρίσιμες εθνικά πληροφορίες, του πρέσβυ ε.τ. κ. Ιωάννη Κοραντή, όλοι μας πλέον αντιλαμβανόμαστε πως βρισκόμαστε μπροστά "στην κορυφή ενός παγόβουνου" όσoν αφορά τα παιχνίδια που παίζονται εις βάρος της χώρας μας, από κάποια μερίδα "εφιαλτών".
Και το μεγάλο ερώτημα που προκύπτει είναι: Ποιός είναι αυτός που έχει δώσει την εντολή για την πτώση των συνόρων της χώρας;
Στην σχετικά πρόσφατη επίσκεψη του κ. Τσίπρα στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ο πρωθυπουργός με δηλώσεις του διακήρυξε την μηδενική ανοχή στη διαφθορά και την παρανομία, ενώ αναφέρθηκε και στην ύπαρξη κατά το παρελθόν κρουσμάτων που φανέρωναν τη δράση οργανωμένων θυλάκων στο εσωτερικό του σώματος με ανεξάρτητους ή παράπλευρους στόχους προς τον σχεδιασμό και την αποστολή. Κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο ο κ. Τσίπρας είχε κατ' ιδίαν συνάντηση με τον κ. Πανούση και με τον διοικητή της ΕΥΠ Γ. Ρουμπάτη με τους οποίους συζήτησε θέματα εθνικής ασφάλειας και εξωτερικών κινδύνων.
Είναι πράγματι θετικό το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός, κ. Τσίπρας, αρχίζει να δείχνει (τουλάχιστον στα λόγια) μία ωριμότητα και μία προσαρμογή στην πραγματικότητα σε καίρια θέματα, όπως η ασφάλεια και η παράνομη μετανάστευση. Όμως, δεδομένων των εξελίξεων, η ευθύνη της σημερινής κυβέρνησης είναι τεράστια και είναι πρόδηλη η πρόκληση να περάσει από την θεωρία στην πράξη και παρακάμψει τις όποιες παραταξιακές και κομματικές ιδεοληψίες των στελεχών της και να κινηθεί προς την κατεύθυνση μίας σειράς ουσιαστικών και αποφασιστικών ενεργειών, οι οποίες είναι αυτονόητες για οποιοδήποτε κράτος σέβεται τον εαυτό του και για εκείνες τις κυβερνήσεις που έχουν ως μοναδικό σκοπό την προάσπιση των εθνικών και κυριαρχικών συμφερόντων, αλλά και της γεωγραφικής ακεραιότητας της χώρας που υπηρετούν.
Υποχρέωση της σημερινής κυβέρνησης είναι να λειτουργήσει προς εκείνη την κατεύθυνση που θα αποκαλύψει το πραγματικό μέγεθος μίας εν δυνάμει εθνικής απειλής, η οποία -έστω και έμμεσα- βρήκε αγαστή συνεργασία με αξιωματούχους της πατρίδας μας.
Όσον αφορά τους εμπλεκόμενους (αστυνομικούς και μη) στο κύκλωμα διακίνησης των λαθρομεταναστών, δική μας άποψη είναι πως πρέπει να αποταχθούν άμεσα (η μετακίνησή τους σε άλλες υπηρεσίες / διευθύνσεις αποτελεί χάδι στο μάγουλο), να υπάρξει απώλεια του συνταξιοδοτικών τους δικαιωμάτων και να οδηγηθούν στην Δικαιοσύνη με τις κατηγορίες που τους αναλογούν. Εάν δεν σταλεί τώρα από την κυβέρνηση ένα σαφές μήνυμα προς όλους τους "ενδιαφερομένους", τότε, δυστυχώς θα σταλεί ένα άλλο μήνυμα που θα αφορά την ενίσχυση και διαιώνιση τέτοιων κυκλωμάτων (εμπορίας ανθρώπων). Άραγε, αυτός είναι ο σκοπός του κ. Ρουμπάτη, του κ. Πανούση και του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα;
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Η υπόθεση δεν είναι σημερινή. Πάει αρκετά χρόνια πίσω, αλλά από πρόσφατα δημοσιεύματα του Τύπου ήρθε στη δημοσιότητα και «τάραξε τα ήρεμα νερά» δημιουργώντας πλήθος ερωτήσεων σχετικά με τον ρόλο υψηλά ισταμένων ειδικών κρατικών υπηρεσιών, που εκμεταλλευόμενοι τη θέση τους «παραβιάζουν ανοιχτές θύρες» για ίδιον όφελος και δημιουργούν μείζονα προβλήματα στην ασφάλεια της χώρας.
Γράφει ο Κωνσταντίνος Τερζής Αν και η υπόθεση φαίνεται πως έχει πάρει το δρόμο της Δικαιοσύνης και έχει εντατικοποιηθεί ο εσωτερικός έλεγχος για την δράση συγκεκριμένης ομάδας (αλλά και προσώπων) που φέρονται να συνεργάζονταν με τούρκους διακινητές λαθρομεταναστών (κύκλωμα που προωθούσε και κάλυπτε την παράνομη είσοδο, παραμονή και διέλευση από την Ελλάδα προς τρίτες χώρες, λαθρομεταναστών που μπορούσαν να ικανοποιήσουν τις χρηματικές απαιτήσεις του κυκλώματος) φυσιολογικά θα βρεθεί αντιμέτωπο με κατηγορίες σύστασης και διεύθυνσης συμμορίας, δουλεμπορίας, παράβασης καθήκοντος, κατάχρησης εξουσίας και ενδεχομένως (εάν αποκαλυφθούν σχέσεις των τούρκων διακινητών με τις μυστικές υπηρεσίες της Τουρκίας) και για κατασκοπεία εις βάρος της χώρας…
Επιπλέον η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου ερευνά την «τύχη» δικαστικής έρευνας για τη σχέση ΕΛ.ΑΣ.- ΕΥΠ και δουλεμπορικών κυκλωμάτων που είχε διαταχθεί επίσης από το 2013 και η οποία… εξαφανίστηκε στη συνέχεια.
Εσωτερική έρευνα διατάχθηκε, όπως ακούγεται, και στην ΕΥΠ όπου πάντως το στέλεχος που φερόταν να είχε συνεχείς επαφές με τα δουλεμπορικά κυκλώματα είχε ήδη μετακινηθεί σε άλλο πόστο που σχετίζεται με τις διεθνείς σχέσεις της χώρας.
Όμως σε κάθε περίπτωση εξετάζεται η σχέση άμεσα εμπλεκομένων με υψηλόβαθμα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. και της ΕΥΠ και ερευνάται η ύπαρξη περαιτέρω διασυνδέσεων, με αναφορές «όχι μόνο για αποσπασματική δράση αξιωματούχων αλλά για άνωθεν βοήθεια και διαπλοκή».
Δύο-τρεις αρχηγοί δουλεμπόρων, τουρκικής καταγωγής, είχαν επαφές με αξιωματούχους της ΕΥΠ και της ΕΛ.ΑΣ. Για τις σχέσεις αυτές είχε διαταχθεί το 2013 από τις ηγεσίες των εμπλεκόμενων υπηρεςιών έρευνα που ανατέθηκε στην Υποδιεύθυνση Δίωξης Οργανωμένου Εγκλήματος της Ασφάλειας Αττικής.
Σε πολυσέλιδο πόρισμα που εκδόθηκε τον Δεκέμβριο του 2013 καταγράφονταν οι επαφές αξιωματούχων και δουλεμπόρων ενώ περιέχονταν συνομιλίες και ανταλλαγή SMS στελεχών της Διεύθυνσης Αλλοδαπών με τους τούρκους δουλεμπόρους όπου έναντι αμοιβής εξέδιδαν παράνομα πιστοποιητικά, ταξιδιωτικά έγγραφα κλπ έγγραφα...
Αμέσως μετά όμως το πόρισμα της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Οργανωμένου Εγκλήματος πήρε διαφορετικούς «δρόμους». Η διερεύνηση των αναφερομένων στο συγκεκριμένο έγγραφο ανατέθηκε σε δικαστικό λειτουργό -άγνωστο παραμένει ποιος ήταν-, ενώ η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων ανέλαβε να ερευνήσει συγκεκριμένα αν έχουν διαπράξει το αδίκημα της δωροδοκίας αξιωματούχοι της Διεύθυνσης Αλλοδαπών. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πόρισμα αυτό θα παραδοθεί τα επόμενα 24ωρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο «μικροσκόπιο» των αρχών είναι η δραστηριότητα στη Διεύθυνση Αλλοδαπών Αττικής και ενός πρώην αξιωματικού της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας που είχε μετατεθεί στην υπηρεσία της Πέτρου Ράλλη ύστερα από άλλη εσωτερική έρευνα που είχε διαταχθεί σε βάρος του.
Ο εν λόγω αστυνομικός εθεωρείτο ο άνθρωπος «ειδικών αποστολών» της ΕΛ.ΑΣ. σε θέματα «αντάρτικου πόλης» και οργανωμένου εγκλήματος και είχε πολλές φόρες την κάλυψη ανωτάτων στελεχών της Αστυνομίας.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι αναφερόμενοι αξιωματικοί υποστηρίζουν ότι «έρχονταν σε επαφή με τους τούρκους δουλεμπόρους για να αντλούν πληροφορίες» αλλά και ότι δεν γνώριζαν πως γινόταν έρευνα σε βάρος τους.
Η εξέλιξη του θέματος κρίνεται ως «μη φυσιολογική», αφού κατά το παρελθόν είχαν γίνει αρκετές απόπειρες έναρξης σχετικών προανακρίσεων, που όμως –για άγνωστους λόγους, που προφανώς έχουν σχέση με την υπηρεσιακή - ιεραρχική ισχύ των εμπλεκομένων- αρχειοθετήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
Ποιοι λόγοι ή ποιοι άνθρωποι ενεπλάκησαν σήμερα, ώστε να γίνει η σχετική αποκάλυψη;
Οι μέχρι στιγμής εμπλεκόμενοι λειτουργούσαν μόνοι τους ή υπάρχει ένα μεγαλύτερο κύκλωμα, ασχολούμενο και με άλλες υποθέσεις, το οποίο, όπως λένε όσοι γνωρίζουν, όταν διαπίστωσε πως δεν μπορεί να μπει υπό την πολιτική προστασία του ΣΥΡΙΖΑ, εξαναγκάστηκε να προχωρήσει στην συγκεκριμένη αποκάλυψη, τρώγοντας έτσι τις ίδιες του τις σάρκες προκειμένου να επιβιώσει έπειτα από σειρά αποκαλύψεων άμεσα σχετιζόμενων με δραστηριότητες για τις οποίες κάποιοι κρατικοί αξιωματούχοι και υψηλόβαθμα πρώην πολιτικά στελέχη έχουν στερηθεί την έξοδό τους από τη χώρα; Τι γίνεται με τους τότε προισταμένους των εμπλεκομένων στην υπό έρευνα υπόθεση; Που βρίσκονται σήμερα; Πως και δεν πήραν "μυρωδιά" τότε;
Υποψίες, επίσης, γεννά πως ότι το αποκαλυφθέν «υλικό» φέρεται να είναι προϊόν προανάκρισης, το οποίο όμως διέρρευσε, δημιουργώντας πλείστα όσα προβλήματα σχετικά με την φερεγγυότητα των εμπλεκομένων αρχών και υπηρεσιών, βάλλοντας, πέραν όλων των άλλων, στην αξιοπιστία κρατικών υπηρεσιών άμεσα σχετιζόμενων με την ασφάλεια της χώρας (ΕΥΠ, κρατική ασφάλεια, ανώτατα κλιμάκια Αστυνομίας, Αντιτρομοκρατική κ.α.).
Οι εκ των έσω γνωρίζοντες τη λειτουργία των συγκεκριμένων κρατικών υπηρεσιών αναφέρονται ακόμη και σε εν εξελίξει επιχείρηση αδρανοποίησης των Ελληνικών αρχών, εάν η υπόθεση παραμείνει ως έχει και δεν προχωρήσει στην αναζήτηση περαιτέρω συνεργατών και άλλων επιπέδων ή κύκλων του ίδιου κυκλώματος. Μάλιστα, αυτή τους την αναφορά την στηρίζουν στο γεγονός της μετακίνησης αντί της "διαθεσιμότητας" ή της «αυτοδίκαιης αργίας» των μέχρι στιγμής εμπλεκομένων, οι οποίοι έτσι θα συνεχίσουν να έχουν μία «ροή ευαίσθητων πληροφοριών» (σχετιζόμενων με τις έρευνες που διατάχθηκαν) και ενδεχόμενα να διατηρούν την δυνατότητά τους να παρέμβουν σε αυτές…
Όμως, η συγκεκριμένη υπόθεση δεν έχει μόνο αυτή την διάσταση. Μέσω της συγκεκριμένης υπόθεσης που αφορά την παράνομη είσοδο, νομιμοποίηση παραμονής και έκδοση επίσημων κρατικών εγγράφων (διαβατήρια κ.λ.π.) για μετακίνηση λαθραία εισερχόμενων στην χώρα, αναδεικνύεται το μείζον πρόβλημα το οποίο μέχρι στιγμής δεν έχει επαρκώς αντιμετωπισθεί. Το πρόβλημα της πρόληψης και ουσιαστικής ανάσχεσης των διακινητών και της λαθραίας εισόδου μεταναστών στην χώρα.
Στο πρόβλημα αυτό, που αφορά ουσιαστικά όχι την απλή μείωση αλλά τον μηδενισμό σχεδόν της λαθρομετανάστευσης, είχε δοθεί απάντηση από την κυβέρνηση του Κ. Καραμανλή η οποία ενέκρινε την προμήθεια (με ευρωπαϊκά κονδύλια) ενός ηλεκτρονικού συστήματος GIS έγκαιρης προειδοποίησης (και περαιτέρω καίριας αντιμετώπισης εκ μέρους των αρμοδίων ελληνικών αρχών) παραβίασης των ελληνικών συνόρων και παράνομης εισόδου στην Ελλάδα.
Δυστυχώς, παρά την αγορά και την απολύτως επιτυχημένη δοκιμή του συγκεκριμένου συστήματος (που άφησε άναυδους όσους την παρακολούθησαν), δεν κατέστη δυνατή η λειτουργία του εξαιτίας της κυβέρνησης του Γ. Παπανδρέου, που «πάγωσε» οτιδήποτε σχετικό με το συγκεκριμένο σύστημα (υπήρξε εμπλοκή και του γνωστού κ. Άλεξ Ρόντου, ο οποίος ομολόγησε τον ρόλο του ενδιάμεσου προς ικανοποίηση Ισραηλινοαμερικανικών συμφερόντων). Το σύστημα αυτό έχει ρωσικό λογισμικό, προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα στις ελληνικές υπηρεσίες να λειτουργούν χωρίς να γνωστοποιούν σε Αμερικανούς και Ισραηλινούς διάφορες έρευνες και τα γενικότερα ή ειδικότερα ενδιαφέροντα της Ελλάδας ως προς τη συλλογή θεματικών πληροφοριών, οι οποίες δημιουργούν βάσεις δεδομένων προς ανάλυση από τομείς, αλλά επιπλέον μπορούν να είναι και άμεσα εκμεταλλεύσιμες σε πεδία επιχειρήσεων ελληνικών κρατικών υπηρεσιών.
Η κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου (μέσω της διοίκησης του Κ. Μπίκα στην ΕΥΠ, ο οποίος είναι σήμερα πρέσβυς της Ελλάδας στην Μεγάλη Βρετανία) απένταξε παράνομα το συγκεκριμένο έργο (που χρηματοδοτήθηκε από ευρωπαϊκά κονδύλια και δεν επιβάρυνε τον ελληνικό προϋπολογισμό) και, επιπλέον, με ύφος καθαρά εκδικητικό, απέστειλε στην ελληνική Δικαιοσύνη όλους τους εμπλεκόμενους με τη συγκεκριμένη προμήθεια αξιωματούχους της ΕΥΠ, η οποία και τους αθώωσε τελεσίδικα, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο τεράστια ερωτήματα για την ποιότητα και τις σκοπιμότητες που υπηρετούσε η διοίκηση των Κ. Μπίκα - Φ. Παπαγεωργίου και Χρ. Τσαντρίζου αλλά και της τότε πολιτικής ηγεσίας της ΕΥΠ (Μ. Χρυσοχοΐδη και Χρ. Παπουτσή), αλλά και του ίδιου του (τότε) πρωθυπουργού Γ. Α. Παπανδρέου.
Το μεγαλύτερο, όμως, ερώτημα, προκύπτει σήμερα, αφού καμία κυβέρνηση μετά από αυτή του Γ. Παπανδρέου, έως και τη σημερινή, δεν έχει προχωρήσει στην απόφαση να λειτουργήσει το συγκεκριμένο σύστημα επιτήρησης των συνόρων GIS, μέσω του οποίου είναι δυνατόν να υπάρξει η πλήρης σχεδόν καταστολή του φαινομένου της λαθρομετανάστευσης στην Ελλάδα και το οποίο θα απέτρεπε την οποιαδήποτε λειτουργία κυκλωμάτων διακίνησης λαθρομεταναστών, όπως αυτό το οποίο πριν από λίγες ημέρες αποκαλύφθηκε από τον Ελληνικό Τύπο.
Προκειμένου να συλλέξουμε περισσότερες ειδικές (δημοσιοποιήσιμες και όχι απόρρητες) πληροφορίες, αν και στα ανά τη χώρα δικαστήρια εκδικάζονται δεκάδες υποθέσεις της υπηρεσίας, επικοινωνήσαμε με τον πρέσβη ε.τ., πρώην Βουλευτή Επικρατείας και πρώην διοικητή της ΕΥΠ, κ. Ιωάννη Κοραντή, στον οποίο θέσαμε μερικές απλές ερωτήσεις...
- Κύριε πρέσβη, ως πρώην διπλωμάτης αλλά κυρίως ως πρώην διοικητής της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών είστε γνώστης σημαντικότατων θεμάτων και πληροφοριών που άπτονται της εθνικής ασφάλειας και όχι μόνο, της χώρας. Θα θέλαμε να σας ρωτήσουμε σχετικά με την απόφασή σας, ως διοικητού της ΕΥΠ για την προμήθεια ειδικού συστήματος GIS, επιτήρησης και έγκαιρης προειδοποίησης για παράνομη είσοδο στην χώρα, χωρίς, φυσικά, να έχουμε την απαίτηση να αναφέρετε πληροφορίες που αφορούν το συγκεκριμένο σύστημα αλλά δεν είναι δημοσιοποιήσιμες λόγω της ειδικής φύσης τους.
Ι. Κοραντής: Η αποστολή της ΕΥΠ, ως μόνης Υπηρεσίας Πληροφοριών της χώρας, ήταν και παραμένει ευρύτατη, και ορίζεται από το άρθρο 2 του Ν.3649/3-3-2008 που αντικατέστησε τον παλαιότερο Ν.1645/86. Συνοπτικά, η ΕΥΠ έχει ως αποστολή την αναζήτηση, συλλογή, επεξεργασία και γνωστοποίηση στις αρμόδιες αρχές των πληροφοριών που αφορούν την προστασία και προώθηση των πολιτικών, οικονομικών στρατιωτικών και εν γένει εθνικών στρατηγικών συμφερόντων της χώρας και την προάσπιση της εθνικής ασφάλειας από κάθε είδους επιβουλή. Είναι προφανές ότι στην έννοια της ασφάλειας της χώρας εμπεριέχεται και εκείνη της ασφάλειας των πολιτών, υπό κάθε έκφανση, όπως οι επιπτώσεις από τη διασυνοριακή κίνηση λαθρομεταναστών, όπλων, ναρκωτικών κλπ. Είναι δεδομένο ότι η Χώρα δεν έχει άλλη αντίστοιχη Υπηρεσία που να διαθέτει και να μπορεί να προωθεί αρμοδίως τέτοιο όγκο πληροφοριών που να καλύπτουν κάθε πιθανή κατηγορία συμβάντος καθοδόν προς και κατά μήκος των εθνικών μας συνόρων. Η Υπηρεσία, μέσω του συστήματος GIS, θα μπορούσε να παρέχει τις σχετικές πληροφορίες προς τον πολίτη με γνώμονα την ασφάλεια του και παράλληλα θα έδινε πολύτιμες και πολλαπλώς εκμεταλλεύσιμες πληροφορίες, στοιχεία και στατιστικά συμπεράσματα στις αρμόδιες αρχές για καίριας σημασίας ζητήματα ασφαλείας όπως η διακίνηση λαθρομεταναστών δια των χερσαίων και θαλασσίων συνόρων της χώρας.Επί διοικήσεως μου η ΕΥΠ αξιοποίησε για πρώτη φορά κοινοτικούς πόρους από το Γ' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης υποβάλλοντας πρόταση συγχρηματοδότησης του έργου στις 30-9-2005 που κατέληξε στην υπογραφή της σχετικής σύμβασης με την μειοδότη κοινοπραξία στις 19-5-2008.
- Ποιος ή ποιοι ήταν οι λόγοι που σας οδήγησαν στην απόφαση προμήθειας του συγκεκριμένου συστήματος GIS, ενέργεια για την οποία μάλιστα κατηγορηθήκατε, αδίκως όπως αποφάνθηκε τελεσίδικα η Ελληνική Δικαιοσύνη, από την διοίκηση Μπίκα (κυβέρνηση Γεωργίου Α. Παπανδρέου), μαζί με πολλά άλλα στελέχη της ΕΥΠ και του υπουργείου Οικονομικών;
Ι. Κοραντής: Όπως προανέφερα, η προμήθεια του GIS στόχευε τόσο την ενημέρωση και ασφάλεια του πολίτη όσο και την παροχή πληροφοριών στις αρμόδιες υπηρεσίες ειδικώτερα για τις ροές λαθρομεταναστών προσφέροντας τους την δυνατότητα έγκαιρης και αποτελεσματικής αντίδρασης. Είναι προφανές ότι η αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης αφορά την χρήση φυσικών προσώπων και χερσαίων ή θαλασσίων μέσων -με σημαντικό οικονομικό κόστος- ενώ το GIS αποτελεί ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό εποπτικό μέσο που επιτρέπει στις Αρχές την παρακολούθηση και επιτήρηση σε πραγματικό χρόνο του συνόλου των χερσαίων και θαλασσίων συνόρων της χώρας, με κόστος αγοράς 1.500.000 ευρώ. Να υπενθυμίσω εδώ ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004 σηματοδότησαν χρονικά -και όχι μόνο- αυξανόμενες ροές λαθρομεταναστών. Οδηγώντας συνεπώς την ΕΥΠ στην προμήθεια του GIS έπραξα απλά το καθήκον μου. Η συνέχεια είναι γνωστή: ποινική δίωξη εμού και πλειάδας συνεργατών μου επί Κυβέρνησης Παπανδρέου και διοίκησης Μπίκα βασισμένη σε μια άθλια σκευωρία και κατασυκοφάντησή μας από πρόθυμους έμμισθους κονδυλοφόρους, μέχρι την αθώωση μας με τελεσίδικο και αμετάκλητο βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών.
- Για ποιόν ή για ποιους λόγους υποθέτετε πως το συγκεκριμένο σύστημα δεν χρησιμοποιήθηκε μέχρι σήμερα και τι πιστεύετε πως θα γινόταν εάν η κυβέρνηση Γ. Α. Παπανδρέου δεν «πάγωνε», αλλά και οι μετέπειτα κυβερνήσεις, δεν κρατούσαν ανενεργό τον συγκεκριμένο ηλεκτρονικό μηχανισμό παρακολούθησης και έγκαιρης προειδοποίησης επί των ελληνικών συνόρων;
Ι. Κοραντής: Δεν μπορώ να κάνω υποθέσεις. Αυτό που βλέπω είναι ότι διαδοχικές πολιτικές και υπηρεσιακές ηγεσίες της ΕΥΠ είχαν -και εξακολουθούν να έχουν- στα χέρια τους ένα εργαλείο μοναδικό στο είδος του και πολλαπλώς εκμεταλλεύσιμο. Το γιατί δεν μπόρεσαν ή δεν θέλησαν να το χρησιμοποιήσουν είναι ένα ζήτημα που αφορά την Κυβέρνηση, πιθανώς την Δικαιοσύνη και οπωσδήποτε -κατά την γνώμη μου- την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής που έχει, κατά τον Κανονισμό του Σώματος, την αρμοδιότητα κοινοβουλευτικής εποπτείας επί της ΕΥΠ . Αφορά όμως και τους πολίτες που δικαιούνται να γνωρίζουν εάν η μη χρησιμοποίηση του GIS έγινε από αβουλία, κατόπιν πιέσεων (οικονομικών ή πολιτικών) ή, ακόμη χειρότερα, εκ προθέσεως. Η εξέταση του ζητήματος αυτού γίνεται ακόμη πιό επιτακτική αν ληφθούν υπόψη οι πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη σχετικά με το ενδεχόμενο να έχουν παρεισφρύσει τρομοκράτες/τζιχαντιστές μεταξύ των λαθρομεταναστών. Η υπόθεση, μόλις αποκαλυφθείσα, κυκλώματος στελεχών της ΕΥΠ και της ΕΛΑΣ που εμπλέκονταν σε διακίνηση λαθρομεταναστών έρχεται από μόνη της να τονίσει τη σημασία του GIS.
- Θεωρείτε πως υπάρχει κάποια αμέλεια, έλλειψη ουσιαστικής ενημέρωσης ή σκοπιμότητα πίσω από την παρατεινόμενη αδράνεια του συγκεκριμένου συστήματος GIS; Ποιές οι επιπτώσεις για την Ελλάδα από την μη λειτουργία του συστήματος αυτού;
Ι. Κοραντής: Νομίζω ότι στο πρώτο σκέλος της ερώτησης σας απάντησα ήδη. Ως προς το δεύτερο: η μη λειτουργία του GIS δεν επιτρέπει στη Κυβέρνηση να έχει έγκαιρη πληροφόρηση και γνώση για -μεταξύ άλλων- τις ροές λαθρομεταναστών. Συνεπώς δεν έχει την δυνατότητα να προλαμβάνει, με αποτέλεσμα οι συνοριοφύλακες και λιμενοφύλακες να έχουν μεταβληθεί εκ των πραγμάτων σε ένα σύστημα υποδοχής και περισυλλογής αγνώστων αλλοδαπών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Μετά και από τις απαντήσεις, ενός από εκείνους τους λίγους που γνωρίζουν σε όλο το εύρος κρίσιμες εθνικά πληροφορίες, του πρέσβυ ε.τ. κ. Ιωάννη Κοραντή, όλοι μας πλέον αντιλαμβανόμαστε πως βρισκόμαστε μπροστά "στην κορυφή ενός παγόβουνου" όσoν αφορά τα παιχνίδια που παίζονται εις βάρος της χώρας μας, από κάποια μερίδα "εφιαλτών".
Και το μεγάλο ερώτημα που προκύπτει είναι: Ποιός είναι αυτός που έχει δώσει την εντολή για την πτώση των συνόρων της χώρας;
Στην σχετικά πρόσφατη επίσκεψη του κ. Τσίπρα στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ο πρωθυπουργός με δηλώσεις του διακήρυξε την μηδενική ανοχή στη διαφθορά και την παρανομία, ενώ αναφέρθηκε και στην ύπαρξη κατά το παρελθόν κρουσμάτων που φανέρωναν τη δράση οργανωμένων θυλάκων στο εσωτερικό του σώματος με ανεξάρτητους ή παράπλευρους στόχους προς τον σχεδιασμό και την αποστολή. Κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο ο κ. Τσίπρας είχε κατ' ιδίαν συνάντηση με τον κ. Πανούση και με τον διοικητή της ΕΥΠ Γ. Ρουμπάτη με τους οποίους συζήτησε θέματα εθνικής ασφάλειας και εξωτερικών κινδύνων.
Είναι πράγματι θετικό το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός, κ. Τσίπρας, αρχίζει να δείχνει (τουλάχιστον στα λόγια) μία ωριμότητα και μία προσαρμογή στην πραγματικότητα σε καίρια θέματα, όπως η ασφάλεια και η παράνομη μετανάστευση. Όμως, δεδομένων των εξελίξεων, η ευθύνη της σημερινής κυβέρνησης είναι τεράστια και είναι πρόδηλη η πρόκληση να περάσει από την θεωρία στην πράξη και παρακάμψει τις όποιες παραταξιακές και κομματικές ιδεοληψίες των στελεχών της και να κινηθεί προς την κατεύθυνση μίας σειράς ουσιαστικών και αποφασιστικών ενεργειών, οι οποίες είναι αυτονόητες για οποιοδήποτε κράτος σέβεται τον εαυτό του και για εκείνες τις κυβερνήσεις που έχουν ως μοναδικό σκοπό την προάσπιση των εθνικών και κυριαρχικών συμφερόντων, αλλά και της γεωγραφικής ακεραιότητας της χώρας που υπηρετούν.
Υποχρέωση της σημερινής κυβέρνησης είναι να λειτουργήσει προς εκείνη την κατεύθυνση που θα αποκαλύψει το πραγματικό μέγεθος μίας εν δυνάμει εθνικής απειλής, η οποία -έστω και έμμεσα- βρήκε αγαστή συνεργασία με αξιωματούχους της πατρίδας μας.
Όσον αφορά τους εμπλεκόμενους (αστυνομικούς και μη) στο κύκλωμα διακίνησης των λαθρομεταναστών, δική μας άποψη είναι πως πρέπει να αποταχθούν άμεσα (η μετακίνησή τους σε άλλες υπηρεσίες / διευθύνσεις αποτελεί χάδι στο μάγουλο), να υπάρξει απώλεια του συνταξιοδοτικών τους δικαιωμάτων και να οδηγηθούν στην Δικαιοσύνη με τις κατηγορίες που τους αναλογούν. Εάν δεν σταλεί τώρα από την κυβέρνηση ένα σαφές μήνυμα προς όλους τους "ενδιαφερομένους", τότε, δυστυχώς θα σταλεί ένα άλλο μήνυμα που θα αφορά την ενίσχυση και διαιώνιση τέτοιων κυκλωμάτων (εμπορίας ανθρώπων). Άραγε, αυτός είναι ο σκοπός του κ. Ρουμπάτη, του κ. Πανούση και του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα;
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Πηγή: kostasxan.blogspot.com
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Για το λόγο αυτό και επειδη εχει κουρασει το φαινομενο των ανωνυμων σχολιαστων τα σχόλια που θα αναρτουνται στο συγκεκριμένο blog θα είναι μόνο όσα φέρουν το όνομα του σχολιαστή. Ευχαριστουμε για την κατανόηση.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.