ΒΡΑΔΙΑ ΟΠΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ Φ.Σ.Φ. "Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ"
Βραδιά όπερας φιλοξενεί o Φιλεκπαιδευτικός Σύλλογος Φλωρίνης «Ο Αριστοτέλης» στο θέατρό του, το Σάββατο 25 Ιουνίου 2016, στις 8:00 το απόγευμα.
Οι φίλοι της κλασσικής μουσικής θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και να απολαύσουν έργα των Händel, Mozart, Rossini, Bizet, Bellini, κ.α., από τη μεσόφωνο Αντιγόνη Παπούλκα, τον βαρύτονο Άκη Λαλούση και τον Απόστολο Παληό στο πιάνο.
Η βραδιά διοργανώνεται από το Δήμο Φλώρινας και τον Σύλλογο των Εν Αθήναις Φλωρινιωτών «Ο Φίλιππος».
Πρόγραμμα
Πρώτο Μέρος
1. Άρια του Zoroastro «Sorge infausta una procella» από την όπερα «Orlando» του G.F. Händel
2. Άρια του Claudio «Con tromba guerriera» από την όπερα «Lucio Sill» του G.F. Händel
3. Άρια του Figaro «Non piu andrai» από την όπερα «Le nozze di Figaro» του W.A. Mozart
4. Άρια του Cerubino «Voi che sapete» από την όπερα «Le nozze di Figaro» του W.A. Mozart
5. Solo Piano: «Rondo KV 485 σε Ρε Μείζονα» του W.A. Mozart
6. Canzonetta του Don Giovanni «Deh vieni alla nestra» από την όπερα «Don Giovanni»
του W.A. Mozart
7. Ντουετίνο των Dοn Giovanni-Zerlina «La cidarem la mano» από την όπερα «Don Giovanni»
του W.A. Mozart
8. Άρια της Rosina «Una voce poco fa» από την όπερα «Il barbiere di Siviglia» του G. Rossini
9. Ντουέτο των Rosina-Figaro «Dunque io son» από την όπερα «Il barbiere di Siviglia»
του G. Rossini
(διάλειμμα 10’)
Δεύτερο Μέρος
10. Άρια της Carmen «Seguidille» από την όπερα «Carmen» του G. Bizet
11. Άρια του Escamillo «Votre toast» από την όπερα «Carmen» του G. Bizet
12. Ντουέτο των Escamillo-Carmen «Si tu m’aimes» από την όπερα «Carmen» τoυ G. Bizet
13. Solo Piano: El amor y la muerte του Enrique Granados
Aπό τις 6 Goyescas Έργο 11 (Για τα 100 χρόνια από τον θάνατο του συνθέτη)
14. Άρια του Riccardo «Ah per sempre» από την όπερα «I Puritani» του V. Bellini
15. Άρια της Dalila «Mon coeur» από την όπερα «Samson et Dalila» του C. Saint Saëns
Βιογραφικά
Αντιγόνη ΠΑΠΟΥΛΚΑ
Γεννήθηκε στο Μόναχο. Σπούδασε στο Μουσικό Πανεπιστήμιο της Κολωνίας, με Καθηγητές τον Hans Sotin και τη Klesie Kelly, καθώς και ιδιωτικά με τον Σώτο Παπούλκα. Το 1998 κερδίζοντας το 1o Βραβείο Όπερας στον διαγωνισμό του Βερολίνου, έγινε μέλος της Κρατικής Όπερας του Αμβούργου, 1999-2003 όπου τραγούδησε πρωταγωνιστικούς ρόλους Hänsel «Ηänsel und Gretel», Boulotte «Blaubart», Bradamante «Alcina», Cherubino «Le Nozze di Figaro», Dorabella «Cosi fan tutte», Warwara «Katja Kabanowa» κ.α.
Το Δεκ. 2001 έκανε το ντεμπούτο της σαν Cherubino στη Κρατική Όπερα της Βιεννης, της οποίας και έγινε τακτικό μέλος για δύο χρόνια (2003-2005). Στη Βιέννη τραγούδησε εκτός του Cherubino, τη Rosina» Barbiere di Siviglia», Niklaus «Contes d’Hožmann», Antigone «Ödipus», Page «Salome», «Wagner’s Tetralogie & Parsifal». επισης στη Volksoper τη Carmen «Carmen», Sesto «La Clemenza di Tito», Boccaccio «Boccaccio», Orlofsky «Fledermaus. Το 2005-2010 είναι τακτικό μέλος της Όπερας της Δρέσδης και συνεχίζει να παραμένει τακτική συνεργάτις. Εδώ τραγούδησε και τραγουδάει ρόλους όπως Komponist «Aradne auf Naxos», Octavian «Der Rosenkavalier», Cherubino, Dorabella, Sesto, Sister Helen Prejan «Dead Man Walking», Hänsel, Meroe «Penthesilea», Maddalena «Rigoletto», Sesto Pompeo «Giulio Cesare», 3 Ρόλους στην Όπερα του Henze «We come to the river», Trommler «Der Kaiser von Atlantis», Preziosilla «Forza del destino», Claudio «Lucio Silla» (Händel-Festival).
Έχει εμφανιστεί στις Όπερες της Κολωνίας, του Βερολίνου, Σανκτ Γκαλεν, Σβεριν, Νυρεμβέργης, Χάλλε. Στο Τόκιο σαν Boccaccio & Orlofsky με την Volksoper της Βιεννης, και σαν Octavian στο Πεκίνο με τη Κρατική Όπερα του Βερολίνου.
Έχει δώσει συναυλίες στις Αίθουσες Berliner Philharmonie, Wiener Musikverein, Wiener Konzerthaus, Musikhalle Hamburg, Alte Oper Frankfurt, Concertgebouw Amsterdam, Tonhalle Düsseldorf k. a. με ρεπερτόριο που εκτείνεται από Ορατόρια των Ι.Σ.Μπαχ, Χαίντελ και Μότσαρτ μέχρι συμφωνίες των Μπετόβεν και Μάλερ και οι οποίες έχουν προβληθεί στη γερμανική και αυστριακή τηλεόραση.
Στην Ελλάδα εμφανίστηκε στην επετειακή Συναυλία 50 Xρόνια Φεστιβάλ Αθηνών με τη ΚΟΑΘ υπό τον Διευθυντή Μαέστρο Βύρωνα Φιδετζή 2005. Με την Όπερα της Βιέννης (Σαλώμη) και με τη ΕΛΣ (Othello). Στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης με τη ΚΟΘ («Les nuits d’ete», H.Berlioz), Carmen: Konzertante Συναυλία για την Μαρία Κάλλας υπό τον Μαέστρο Νίκο Αθηναίο.
Έχει τραγουδήσει και ηχογραφήσει σε πρώτη εκτέλεση τον κύκλο τραγουδιών «Sappho»/»Daphnis & Chloe» του Δημήτρη Τερζάκη στη Γερμανία, επίσης σε πρώτη εκτέλεση τον κύκλο «Les Elouards» του Μίκη Θεοδωρακη με τον Τάσση Χριστογιάννη στην Αίθουσα Συναυλιών της γενέτηρας κατοικίας του Μπετόβεν της Βόννης, κατά την απονομή του Βραβείου «KORNGOLD» στον συνθέτη.
Έχει συνεργαστεί με διακεκριμένους αρχιμουσικούς όπως οι Peter Schneider, Wolfgang Rennert, Fabio Luisi, Ivor Bolton, Seiji Ozawa, Ingo Metzmacher, Donald Runnicles, Christian Thielemann κ.α.
www.papoulkas.de
Άκης ΛΑΛΟΥΣΗΣ
Ο βαρύτονος Άκης Λαλούσης γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Μονωδία και Μελοδραματική στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και αποφοίτησε το 1999 (τάξη Κατερίνας Καρατζά). Το 2002 ολοκλήρωσε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στη Νέα Υόρκη (Juilliard School of Music – Manhattan School of Music), με υποτροφία του ιδρύματος «Ωνάση». Συμμετείχε σε σεμινάρια των Gabriella Ravazzi, Ulrich Rademacher, καθώς και των καθηγητών του μεταπτυχιακού του, Spiro Malas και Marlena Malas στη Νέα Υόρκη (Chautaqua School of Music).
To 1996 κέρδισε το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό «Φ. Νάκας» στη Θεσσαλονίκη, την ίδια χρονιά εκπροσώπησε την Ελλάδα στη συνάντηση των Ωδείων της Μεσογείου (E.C.U.M.) στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.
Συμμετείχε σε όπερες και οπερέτες σε πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Στις όπερες: “Prima la musica poi le parole” του Α. Salieri, “Dido and Aenias” του H. Purcel,“La Serva Padrona” του G. B. Pergolesi, “Il Compattimento di Tancredi e Clorida” τoυ C. Μonteverdi,“Il Campanello”- ”Lucia di Lammermoor” του G. Donizetti, “The Medium” – “Τhe Telephone” – “Amal and the Νight Visitors” του G. C. Menotti,“A Midsummer Night’s Dream” του B. Britten, “Die Zauber‡öte”
– “Don Giovanni” του W. A. Mozart,“Gianni Schicchi”- “La Boheme” -“Tosca”του G. Puccini“, “Carmen” του G. Bizet, “Fidelio” του L. W. Beethoven,“Πούσκιν” του Φ. Τσαλαχούρη, “Agamemnon“του Α. Ντάρλα, “Κωνσταντίνος Ο Παλαιολόγος”- “Aνατολή” του Μ. Καλομοίρη,“Ελληνικά Πάθη” του Β. Μartinou, ”L’Italiana in Algeri”- “Le Comte Ory”-‘’ Barbiere di Siviglia” του G.Rossini, “La Traviata”- “Rigoletto” – “Ι Vespri Siciliani”-‘’ Un Ballo in Maschera”,-“Othello” του G.Verdi, “Samson et Dalila“του Saint Saëns, “The cunning little wixen“ L. Janáček. Στις οπερέτες: “Die Fledermaus” του J. Strauss, “Die Lustige Witwe”του F.Lehart.
Το ρεπερτόριό του επεκτείνεται και σε έργα θρησκευτικής μουσικής.
Έχει τραγουδήσει στα ορατόρια:“Χριστουγεννιάτικο Ορατόριο““Weihnachts Oratorium’’ BWV 248, Magni•cat d-dur BWV 243 του J.S.Bach. “Άγιος Δημήτριος”-“Κύριλλος & Μεθόδος”-“Τα νεανικά χρόνια του Μεγάλου Αλεξάνδρου” του Ν. Αστρινίδη. “De Nöel” op.12 του Saint Saëns,“Jepthe” του G. Carissimi.
Στα Requiem: d-moll και Te Deum του Α. Bruckner και op. 48 του G. Faure, Ein Deutsches Requiem op.45 του J.Brahms. Στις λειτουργίες Messe G-Dur του F. Schubert, Μesse KV317 in C του W.A. Mozart, “Petite Messe Solennelle” του G. Rossini. Στις καντάτες “Τάφος” του Σ. Μιχαηλίδη και “BWV 153” του J.S.Bach.
Επίσης έχει ερμηνεύσει κύκλους τραγουδιών κάποιους σε παγκόσμια πρώτη των:
Δ. Λιάλιου, D. Blake, Α. Κουνάδη, Α. Μουρτζόπουλου, Γ. Κουρουπού, Μ. Θεοδωράκη, Μ. Χατζηδάκη, G. Mahler, F.Schubert.
Έχει συνεργαστεί με πολλές ορχήστρες και έχει συμμετάσχει σε συναυλίες και παραγωγές όπερας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Από τις αρχές του 2015 είναι καθηγητής της Σχολής Μελοδραματικής του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης.
www.akislalousis.com
Απόστολος ΠΑΛΗΟΣ
Γεννημένος στην Καρδίτσα o σολίστ πιάνου Απόστολος Παληός χαρακτηρίστηκε ως «καταπληκτικός πιανίστας» (Cyprien Katsaris) και «ασυνήθιστα χαρισματικός, επικοινωνιακός και αφοσιωμένος μουσικός με σπουδαία φινέτσα, εκφραστικότητα και καλλιτεχνική οντότητα» (Y. Solomon).
Διπλωματούχος πιάνου στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας με καθηγητή τον Τ. Σακελλάριο και πτυχιούχος ανώτερων θεωρητικών, σπούδασε στις Μουσικές Ακαδημίες Βερολίνου και Λειψίας με τους G. Sava και M. Tomas, όπου έλαβε σολιστικό δίπλωμα και master με άριστα παμψηφεί και διάκριση, ενώ μελέτησε παράλληλα μουσική δωματίου και διεύθυνση ορχήστρας. Θήτευσε κοντά σε σημαντικές προσωπικότητες του καλλιτεχνικού στερεώματος, όπως οι A. Ciccolini, M. Perahia, C. Katsaris, Y. Solomon, R. Szidon, Γ. Χατζηνίκος. Είναι απόφοιτος και αριστούχος διδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΕKΠΑ.
Υπήρξε υπότροφος των Ιδρυμάτων Ι. Κωστόπουλου, Κόσμος εν Αρμονία, του Κρατιδίου της Σαξονίας, του Friedrich Ebert Stiftung και του ΙΚΥ και βραβευθείς πολλών διεθνών διαγωνισμών πιάνου, μουσικής δωματίου και σύνθεσης στην Ελλάδα, στη Γερμανία, στην Ιταλία και στην Ισπανία. Τιμήθηκε με τον έπαινο της Ακαδημίας Αθηνών και κέρδισε το Βραβείο Gina Bachauer του Ιδρύματος World in Harmony. Από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής τού απονεμήθηκαν οι διακρίσεις του καλύτερου νέου καλλιτέχνη της χρονιάς και του καλύτερου δίσκου από Έλληνα καλλιτέχνη.
Ως σολίστ έχει εμφανιστεί σε σημαντικές συναυλίες και φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία, Αυστρία, Ρωσία, Νορβηγία, Ρουμανία, Κύπρο, Τουρκία, Η.Π.Α.) και σε μερικές από τις σημαντικότερες αίθουσες συναυλιών του κόσμου (Philharmonie Βερολίνου, Κοnzerthaus Βιέννης, Carnegie Hall Ν. Υόρκης Φιλαρμονική Όσλο, Auditorio de Falla Γρανάδας, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών). Στις ηχογραφήσεις του περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων συνεργασία με τη Naxos. Έχει συμπράξει επανειλημμένα με όλες τις ελληνικές ορχήστρες και σημαντικές του εξωτερικού (Συμφωνική Ορχήστρα Βερολίνου, Orquesta Ciudad de Granada κ.ά.) και έχει πραγματοποιήσει πρώτες παγκόσμιες εκτελέσεις έργων.
Πρώην μέλος του πιανιστικού κουαρτέτου Aurora της Γερμανίας και του συγκροτήματος σύγχρονης μουσικής Ergon Ensemble, έχει διατελέσει λέκτορας πιάνου στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και καλλιτεχνικός διευθυντής του διεθνούς κύκλου συναυλιών Νέοι Κλασικοί.
www.apostolos-palios.com
--
Οι φίλοι της κλασσικής μουσικής θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και να απολαύσουν έργα των Händel, Mozart, Rossini, Bizet, Bellini, κ.α., από τη μεσόφωνο Αντιγόνη Παπούλκα, τον βαρύτονο Άκη Λαλούση και τον Απόστολο Παληό στο πιάνο.
Η βραδιά διοργανώνεται από το Δήμο Φλώρινας και τον Σύλλογο των Εν Αθήναις Φλωρινιωτών «Ο Φίλιππος».
Πρόγραμμα
Πρώτο Μέρος
1. Άρια του Zoroastro «Sorge infausta una procella» από την όπερα «Orlando» του G.F. Händel
2. Άρια του Claudio «Con tromba guerriera» από την όπερα «Lucio Sill» του G.F. Händel
3. Άρια του Figaro «Non piu andrai» από την όπερα «Le nozze di Figaro» του W.A. Mozart
4. Άρια του Cerubino «Voi che sapete» από την όπερα «Le nozze di Figaro» του W.A. Mozart
5. Solo Piano: «Rondo KV 485 σε Ρε Μείζονα» του W.A. Mozart
6. Canzonetta του Don Giovanni «Deh vieni alla nestra» από την όπερα «Don Giovanni»
του W.A. Mozart
7. Ντουετίνο των Dοn Giovanni-Zerlina «La cidarem la mano» από την όπερα «Don Giovanni»
του W.A. Mozart
8. Άρια της Rosina «Una voce poco fa» από την όπερα «Il barbiere di Siviglia» του G. Rossini
9. Ντουέτο των Rosina-Figaro «Dunque io son» από την όπερα «Il barbiere di Siviglia»
του G. Rossini
(διάλειμμα 10’)
Δεύτερο Μέρος
10. Άρια της Carmen «Seguidille» από την όπερα «Carmen» του G. Bizet
11. Άρια του Escamillo «Votre toast» από την όπερα «Carmen» του G. Bizet
12. Ντουέτο των Escamillo-Carmen «Si tu m’aimes» από την όπερα «Carmen» τoυ G. Bizet
13. Solo Piano: El amor y la muerte του Enrique Granados
Aπό τις 6 Goyescas Έργο 11 (Για τα 100 χρόνια από τον θάνατο του συνθέτη)
14. Άρια του Riccardo «Ah per sempre» από την όπερα «I Puritani» του V. Bellini
15. Άρια της Dalila «Mon coeur» από την όπερα «Samson et Dalila» του C. Saint Saëns
Βιογραφικά
Αντιγόνη ΠΑΠΟΥΛΚΑ
Γεννήθηκε στο Μόναχο. Σπούδασε στο Μουσικό Πανεπιστήμιο της Κολωνίας, με Καθηγητές τον Hans Sotin και τη Klesie Kelly, καθώς και ιδιωτικά με τον Σώτο Παπούλκα. Το 1998 κερδίζοντας το 1o Βραβείο Όπερας στον διαγωνισμό του Βερολίνου, έγινε μέλος της Κρατικής Όπερας του Αμβούργου, 1999-2003 όπου τραγούδησε πρωταγωνιστικούς ρόλους Hänsel «Ηänsel und Gretel», Boulotte «Blaubart», Bradamante «Alcina», Cherubino «Le Nozze di Figaro», Dorabella «Cosi fan tutte», Warwara «Katja Kabanowa» κ.α.
Το Δεκ. 2001 έκανε το ντεμπούτο της σαν Cherubino στη Κρατική Όπερα της Βιεννης, της οποίας και έγινε τακτικό μέλος για δύο χρόνια (2003-2005). Στη Βιέννη τραγούδησε εκτός του Cherubino, τη Rosina» Barbiere di Siviglia», Niklaus «Contes d’Hožmann», Antigone «Ödipus», Page «Salome», «Wagner’s Tetralogie & Parsifal». επισης στη Volksoper τη Carmen «Carmen», Sesto «La Clemenza di Tito», Boccaccio «Boccaccio», Orlofsky «Fledermaus. Το 2005-2010 είναι τακτικό μέλος της Όπερας της Δρέσδης και συνεχίζει να παραμένει τακτική συνεργάτις. Εδώ τραγούδησε και τραγουδάει ρόλους όπως Komponist «Aradne auf Naxos», Octavian «Der Rosenkavalier», Cherubino, Dorabella, Sesto, Sister Helen Prejan «Dead Man Walking», Hänsel, Meroe «Penthesilea», Maddalena «Rigoletto», Sesto Pompeo «Giulio Cesare», 3 Ρόλους στην Όπερα του Henze «We come to the river», Trommler «Der Kaiser von Atlantis», Preziosilla «Forza del destino», Claudio «Lucio Silla» (Händel-Festival).
Έχει εμφανιστεί στις Όπερες της Κολωνίας, του Βερολίνου, Σανκτ Γκαλεν, Σβεριν, Νυρεμβέργης, Χάλλε. Στο Τόκιο σαν Boccaccio & Orlofsky με την Volksoper της Βιεννης, και σαν Octavian στο Πεκίνο με τη Κρατική Όπερα του Βερολίνου.
Έχει δώσει συναυλίες στις Αίθουσες Berliner Philharmonie, Wiener Musikverein, Wiener Konzerthaus, Musikhalle Hamburg, Alte Oper Frankfurt, Concertgebouw Amsterdam, Tonhalle Düsseldorf k. a. με ρεπερτόριο που εκτείνεται από Ορατόρια των Ι.Σ.Μπαχ, Χαίντελ και Μότσαρτ μέχρι συμφωνίες των Μπετόβεν και Μάλερ και οι οποίες έχουν προβληθεί στη γερμανική και αυστριακή τηλεόραση.
Στην Ελλάδα εμφανίστηκε στην επετειακή Συναυλία 50 Xρόνια Φεστιβάλ Αθηνών με τη ΚΟΑΘ υπό τον Διευθυντή Μαέστρο Βύρωνα Φιδετζή 2005. Με την Όπερα της Βιέννης (Σαλώμη) και με τη ΕΛΣ (Othello). Στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης με τη ΚΟΘ («Les nuits d’ete», H.Berlioz), Carmen: Konzertante Συναυλία για την Μαρία Κάλλας υπό τον Μαέστρο Νίκο Αθηναίο.
Έχει τραγουδήσει και ηχογραφήσει σε πρώτη εκτέλεση τον κύκλο τραγουδιών «Sappho»/»Daphnis & Chloe» του Δημήτρη Τερζάκη στη Γερμανία, επίσης σε πρώτη εκτέλεση τον κύκλο «Les Elouards» του Μίκη Θεοδωρακη με τον Τάσση Χριστογιάννη στην Αίθουσα Συναυλιών της γενέτηρας κατοικίας του Μπετόβεν της Βόννης, κατά την απονομή του Βραβείου «KORNGOLD» στον συνθέτη.
Έχει συνεργαστεί με διακεκριμένους αρχιμουσικούς όπως οι Peter Schneider, Wolfgang Rennert, Fabio Luisi, Ivor Bolton, Seiji Ozawa, Ingo Metzmacher, Donald Runnicles, Christian Thielemann κ.α.
www.papoulkas.de
Άκης ΛΑΛΟΥΣΗΣ
Ο βαρύτονος Άκης Λαλούσης γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Μονωδία και Μελοδραματική στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και αποφοίτησε το 1999 (τάξη Κατερίνας Καρατζά). Το 2002 ολοκλήρωσε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στη Νέα Υόρκη (Juilliard School of Music – Manhattan School of Music), με υποτροφία του ιδρύματος «Ωνάση». Συμμετείχε σε σεμινάρια των Gabriella Ravazzi, Ulrich Rademacher, καθώς και των καθηγητών του μεταπτυχιακού του, Spiro Malas και Marlena Malas στη Νέα Υόρκη (Chautaqua School of Music).
To 1996 κέρδισε το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό «Φ. Νάκας» στη Θεσσαλονίκη, την ίδια χρονιά εκπροσώπησε την Ελλάδα στη συνάντηση των Ωδείων της Μεσογείου (E.C.U.M.) στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.
Συμμετείχε σε όπερες και οπερέτες σε πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Στις όπερες: “Prima la musica poi le parole” του Α. Salieri, “Dido and Aenias” του H. Purcel,“La Serva Padrona” του G. B. Pergolesi, “Il Compattimento di Tancredi e Clorida” τoυ C. Μonteverdi,“Il Campanello”- ”Lucia di Lammermoor” του G. Donizetti, “The Medium” – “Τhe Telephone” – “Amal and the Νight Visitors” του G. C. Menotti,“A Midsummer Night’s Dream” του B. Britten, “Die Zauber‡öte”
– “Don Giovanni” του W. A. Mozart,“Gianni Schicchi”- “La Boheme” -“Tosca”του G. Puccini“, “Carmen” του G. Bizet, “Fidelio” του L. W. Beethoven,“Πούσκιν” του Φ. Τσαλαχούρη, “Agamemnon“του Α. Ντάρλα, “Κωνσταντίνος Ο Παλαιολόγος”- “Aνατολή” του Μ. Καλομοίρη,“Ελληνικά Πάθη” του Β. Μartinou, ”L’Italiana in Algeri”- “Le Comte Ory”-‘’ Barbiere di Siviglia” του G.Rossini, “La Traviata”- “Rigoletto” – “Ι Vespri Siciliani”-‘’ Un Ballo in Maschera”,-“Othello” του G.Verdi, “Samson et Dalila“του Saint Saëns, “The cunning little wixen“ L. Janáček. Στις οπερέτες: “Die Fledermaus” του J. Strauss, “Die Lustige Witwe”του F.Lehart.
Το ρεπερτόριό του επεκτείνεται και σε έργα θρησκευτικής μουσικής.
Έχει τραγουδήσει στα ορατόρια:“Χριστουγεννιάτικο Ορατόριο““Weihnachts Oratorium’’ BWV 248, Magni•cat d-dur BWV 243 του J.S.Bach. “Άγιος Δημήτριος”-“Κύριλλος & Μεθόδος”-“Τα νεανικά χρόνια του Μεγάλου Αλεξάνδρου” του Ν. Αστρινίδη. “De Nöel” op.12 του Saint Saëns,“Jepthe” του G. Carissimi.
Στα Requiem: d-moll και Te Deum του Α. Bruckner και op. 48 του G. Faure, Ein Deutsches Requiem op.45 του J.Brahms. Στις λειτουργίες Messe G-Dur του F. Schubert, Μesse KV317 in C του W.A. Mozart, “Petite Messe Solennelle” του G. Rossini. Στις καντάτες “Τάφος” του Σ. Μιχαηλίδη και “BWV 153” του J.S.Bach.
Επίσης έχει ερμηνεύσει κύκλους τραγουδιών κάποιους σε παγκόσμια πρώτη των:
Δ. Λιάλιου, D. Blake, Α. Κουνάδη, Α. Μουρτζόπουλου, Γ. Κουρουπού, Μ. Θεοδωράκη, Μ. Χατζηδάκη, G. Mahler, F.Schubert.
Έχει συνεργαστεί με πολλές ορχήστρες και έχει συμμετάσχει σε συναυλίες και παραγωγές όπερας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Από τις αρχές του 2015 είναι καθηγητής της Σχολής Μελοδραματικής του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης.
www.akislalousis.com
Απόστολος ΠΑΛΗΟΣ
Γεννημένος στην Καρδίτσα o σολίστ πιάνου Απόστολος Παληός χαρακτηρίστηκε ως «καταπληκτικός πιανίστας» (Cyprien Katsaris) και «ασυνήθιστα χαρισματικός, επικοινωνιακός και αφοσιωμένος μουσικός με σπουδαία φινέτσα, εκφραστικότητα και καλλιτεχνική οντότητα» (Y. Solomon).
Διπλωματούχος πιάνου στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας με καθηγητή τον Τ. Σακελλάριο και πτυχιούχος ανώτερων θεωρητικών, σπούδασε στις Μουσικές Ακαδημίες Βερολίνου και Λειψίας με τους G. Sava και M. Tomas, όπου έλαβε σολιστικό δίπλωμα και master με άριστα παμψηφεί και διάκριση, ενώ μελέτησε παράλληλα μουσική δωματίου και διεύθυνση ορχήστρας. Θήτευσε κοντά σε σημαντικές προσωπικότητες του καλλιτεχνικού στερεώματος, όπως οι A. Ciccolini, M. Perahia, C. Katsaris, Y. Solomon, R. Szidon, Γ. Χατζηνίκος. Είναι απόφοιτος και αριστούχος διδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΕKΠΑ.
Υπήρξε υπότροφος των Ιδρυμάτων Ι. Κωστόπουλου, Κόσμος εν Αρμονία, του Κρατιδίου της Σαξονίας, του Friedrich Ebert Stiftung και του ΙΚΥ και βραβευθείς πολλών διεθνών διαγωνισμών πιάνου, μουσικής δωματίου και σύνθεσης στην Ελλάδα, στη Γερμανία, στην Ιταλία και στην Ισπανία. Τιμήθηκε με τον έπαινο της Ακαδημίας Αθηνών και κέρδισε το Βραβείο Gina Bachauer του Ιδρύματος World in Harmony. Από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής τού απονεμήθηκαν οι διακρίσεις του καλύτερου νέου καλλιτέχνη της χρονιάς και του καλύτερου δίσκου από Έλληνα καλλιτέχνη.
Ως σολίστ έχει εμφανιστεί σε σημαντικές συναυλίες και φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία, Αυστρία, Ρωσία, Νορβηγία, Ρουμανία, Κύπρο, Τουρκία, Η.Π.Α.) και σε μερικές από τις σημαντικότερες αίθουσες συναυλιών του κόσμου (Philharmonie Βερολίνου, Κοnzerthaus Βιέννης, Carnegie Hall Ν. Υόρκης Φιλαρμονική Όσλο, Auditorio de Falla Γρανάδας, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών). Στις ηχογραφήσεις του περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων συνεργασία με τη Naxos. Έχει συμπράξει επανειλημμένα με όλες τις ελληνικές ορχήστρες και σημαντικές του εξωτερικού (Συμφωνική Ορχήστρα Βερολίνου, Orquesta Ciudad de Granada κ.ά.) και έχει πραγματοποιήσει πρώτες παγκόσμιες εκτελέσεις έργων.
Πρώην μέλος του πιανιστικού κουαρτέτου Aurora της Γερμανίας και του συγκροτήματος σύγχρονης μουσικής Ergon Ensemble, έχει διατελέσει λέκτορας πιάνου στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και καλλιτεχνικός διευθυντής του διεθνούς κύκλου συναυλιών Νέοι Κλασικοί.
www.apostolos-palios.com
--
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Για το λόγο αυτό και επειδη εχει κουρασει το φαινομενο των ανωνυμων σχολιαστων τα σχόλια που θα αναρτουνται στο συγκεκριμένο blog θα είναι μόνο όσα φέρουν το όνομα του σχολιαστή. Ευχαριστουμε για την κατανόηση.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.