ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥΣΥΡΙΖΑ: ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΙΕΥΡΥΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Συνάδελφοι/ισσες,
Τα τελευταία δύο χρόνια οι πολιτικές εξελίξεις στη χώρα μας ήταν ραγδαίες. Τα αποτελέσματα των εκλογών του Ιανουαρίου 2015, με την πτώση της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και το σχηματισμό κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, δημιούργησαν νέες συνθήκες για τη χώρα και το λαϊκό κίνημα.
Ο συμβιβασμός του καλοκαιριού του 2015, ως αποτέλεσμα του συγκεκριμένου συσχετισμού δυνάμεων στο διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και στο εσωτερικό, απαιτεί νέες μεγαλύτερες συνεχείς προσπάθειες για την ευόδωση των αγώνων μας. Μέσα σ’ αυτό το πολιτικό περιβάλλον, όπου ο ΣΥΡΙΖΑ είναι στη κυβέρνηση, αλλά μεγάλο μέρος της εξουσίας εξακολουθεί να έχει ακόμα η ολιγαρχία του πλούτου με τους πολιτικούς της εκπροσώπους, ο αγώνας μας γίνεται ιδιαίτερα σκληρός. Ωστόσο, ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες η κυβέρνηση της Αριστεράς, παρά τον ανηλεή πόλεμο από τα ΜΜΕ και το πολιτικό κατεστημένο αλλά και τους «δανειστές», προσπαθεί μέσα από το παράλληλο πρόγραμμα να βγάλει τη χώρα από την ασφυξία και το λαό μας από τα δεσμά της λιτότητας. Στην εκπαίδευση έγιναν πολλά από το Γενάρη του 2015. Από τη δαμόκλειο σπάθη της διαθεσιμότητας-απόλυσης, της μείωσης των μισθών-συντάξεων και της αυταρχικότητας της διοίκησης, τώρα βλέπουμε τη δικαίωση σημαντικών αιτημάτων των αγώνων μας, αλλά και τη συνέχιση σοβαρών προβλημάτων που είναι αποτέλεσμα της πολιτικής λιτότητας και περικοπών που έχουν επιβληθεί με τα μνημόνια. Ακόμα και σ’ αυτή την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, βασικά αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος αποτυπώθηκαν σε νομοθετικές παρεμβάσεις τα δύο τελευταία χρόνια. Παρά τη λυσσαλέα αντίδραση Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ - ΠΟΤΑΜΙΟΥ και τις επανειλημμένες διακηρύξεις, ακόμα και στη Βουλή, για κατάργηση των κατακτήσεων και επαναφορά των απολύσεων, μια τέτοια εξέλιξη κανείς εκπαιδευτικός δεν θα την επιτρέψει.
Ας θυμηθούμε όμως ποια θετικά βήματα έγιναν τα δύο τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, αφού επισημάνουμε ότι για πρώτη φορά φέτος μετά από πολλά χρόνια τα σχολεία άνοιξαν έγκαιρα και κανονικά.
1. Η επιστροφή των 2500 εκπαιδευτικών της ΤΕΕ, που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα (ν.4325/15) και η αναγνώριση του χρόνου διαθεσιμότητας ως χρόνου πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας, με την ταυτόχρονη επαναλειτουργία των αντίστοιχων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, με αποτέλεσμα να αυξηθούν σημαντικά οι μαθητές/-τριες σε αυτά (ν.4327/15).
2. Η οριστική κατάργηση του θεσμού της διαθεσιμότητας και της αυτοδίκαιης αργίας (ν.4325/15).
3. Το πάγωμα των διαδικασιών αξιολόγησης με τα χαρακτηριστικά που αυτή είχε, η κατάργηση της σύνδεσης της αξιολόγησης με μισθό και βαθμό και το ξεπάγωμα της μισθολογικής καθήλωσης που ίσχυε από το 2011 (ν.4354/15).
4. Ο εκδημοκρατισμός της διαδικασίας επιλογής διευθυντών σχολείων και διοίκησης, που συμπεριλαμβάνει για πρώτη φορά με ψηφοφορία και την έκφραση γνώμης των εκπαιδευτικών, η οποία είχε σημαντικό λόγο στην επιλογή (ν.4327/15).
5. Η κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών (ν.4325/15).
6. Η αναγνώριση ολόκληρης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών μετά το 2010 και η κατάργηση της διαγραφής των αναπληρωτών από τους πίνακες για δύο χρόνια. Η επέκταση των αδειών για συμμετοχή σε εξετάσεις λόγω σπουδών, για παρακολούθηση επιμορφωτικών δράσεων, σεμιναρίων κ.λπ. και για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς (ν. 4351/15). Οι αιτήσεις των αναπληρωτών γίνονται πλέον ηλεκτρονικά και οι σχετικοί πίνακες επικυρώνονται πλέον από το ΑΣΕΠ.
7. Καταργήθηκε το ΠΔ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών σε όλη την επικράτεια (ν. 4351/15).
8. Εντάσσονται σε οργανικές θέσεις οι μεταταχθέντες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από το 2013, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων (ΦΕΚ β΄ 3391/16).
9. Καταργήθηκε η διάταξη με την οποία ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που προσλαμβάνονταν στα ΙΕΚ μπορούσαν να «αποσπαστούν» στα ΕΠΑΛ ως εκπαιδευτικοί (ν. 4351/15).
10. Καταργήθηκε η διάταξη με την οποία οι διατελέσαντες Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι Οργανισμών που εποπτεύονται από το ΥΠΠΕΘ καθώς Γενικοί και Ειδικοί Γραμματείς του ΥΠΠΕΘ, ορίζονταν με τη λήξη της θητείας τους ως σχολικοί σύμβουλοι χωρίς καμία κρίση (ν. 4342/15).
11. Δόθηκε η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς που παραιτούνται για συνταξιοδότηση κάθε Απρίλιο να παραμένουν μέχρι τέλους του σχολικού αντί του διδακτικού έτους (παραμονή επιπλέον 2 μήνες). Επίσης, δόθηκε η δυνατότητα σε όσους συνταξιοδοτήθηκαν τη φετινή σχολική χρονιά να ενταχθούν στο παλαιό συνταξιοδοτικό καθεστώς, για μην υπάρχουν αδικίες έναντι των άλλων δημόσιων υπαλλήλων (ν.4386/16).
12. Εξομοιώθηκαν με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς οι εκπαιδευτικοί, που είναι γονείς ανάπηρου παιδιού (67%), (ν.4403/16).
13. Καταργήθηκε η τράπεζα θεμάτων στο Λύκειο και αποδεσμεύτηκε ο βαθμός του απολυτηρίου του Λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (ν.4326/15).
14. Με τις αλλαγές στα Γυμνάσια καθιερώθηκαν τα δύο τετράμηνα και μειώθηκε ο εξεταστικός φόρτος σε όφελος των μαθητών. Καθιερώθηκε επίσης η ενισχυτική διδασκαλία για τους μετεξεταστέους (το ΠΔ υπό έκδοση).
15. Με τις αλλαγές στα ΕΠΑΛ υλοποιούνται οι προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος: ενιαία Α΄ τάξη, τομέας στη Β΄, ειδικότητα στη Γ΄, μεταλυκειακό έτος μαθητείας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα στους αποφοίτους, πρόσβαση αποφοίτων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ (ν. 4386/16).
16. Καταργήθηκε ο νόμος που νομιμοποίησε την πράξη νομοθετικού περιεχομένου που ποινικοποιούσε τις κινητοποιήσεις των μαθητών (ν.4386/16). Καταργήθηκε επίσης η υποχρεωτική αναπλήρωση μαθημάτων από καταλήψεις μαθητών Σάββατα και διακοπές Πάσχα χωρίς τη γνώμη της σχολικής κοινότητας, γεγονός που καταστρατηγούσε εργασιακά δικαιώματα.
17. Έσπασε από τη φετινή χρονιά το καθεστώς αδιοριστίας με το διορισμό, μέσα στο 2016, 470 εκπαιδευτικών διοριστέων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008.
18. Δόθηκε η δυνατότητα να παραχωρούνται οι εγκαταστάσεις κατασκηνώσεων του Αγίου Ανδρέα Αττικής και στους εκπαιδευτικούς μέσω των ομοσπονδιών τους (ν. 4415/16).
19. Με το ν. 4368/16 καθιερώθηκε ένα νέο σύγχρονο πλαίσιο για την αντισταθμιστική εκπαίδευση, με τη δημιουργία Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης.
20. Θεσμοθετήθηκε ο Νέος Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου εξασφαλίζοντας σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας, από 4/θέσια και πάνω, την ενιαία παροχή κοινών γνωστικών και διδακτικών αντικειμένων [από 1.337 σε 3.555] και καταργήθηκαν τα εξοντωτικά για τους μαθητές/-τριες 7ωρα.
21. Για πρώτη φορά μετά από 8 χρόνια ιδρύθηκαν 600 ΣΜΕΑΕ και Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και προσλήφθηκαν 9.100 εκπαιδευτικοί αναπληρωτές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
22. Θεσμοθετήθηκε ο Νέος Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, οριοθετήθηκε το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών και από 4θεσιο νηπιαγωγείο και πάνω το ωράριο εξισώθηκε με αυτό των εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου.
23. Ξεκίνησε η λειτουργία των Τμημάτων Υποδοχής στα δημόσια σχολεία για τα προσφυγόπουλα-μεταναστόπουλα [2.00 μ.μ. - 6.00 μ.μ.].
24. Επανήλθε ο έλεγχος και η εποπτεία των ιδιωτικών σχολείων στο Υπουργείο Παιδείας, μπήκε φραγμός στην αυθαιρεσία των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων και προστατεύονται τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε αυτά (ν.4415/16).
25. Με τον προϋπολογισμό του 2016, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, σταθεροποιήθηκαν οι δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση στο 2,8 % επί του ΑΕΠ και με αυτό τον τρόπο ανατράπηκε η αρνητική πρόβλεψη του μεσοπρόθεσμου 2014-18 της προηγούμενης κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ για συνεχή μείωση των δημόσιων δαπανών για την παιδεία, οι οποίες θα μειώνονταν με βάση αυτή την πρόβλεψη το 2016 στο 2,3% επί του ΑΕΠ και θα έφταναν μόλις στο 1,9 % επί του ΑΕΠ το 2018.
Προφανώς χρειάζεται να γίνουν πολλά περισσότερα και στην εκπαίδευση. Σταδιακή αύξηση των δημόσιων εκπαιδευτικών δαπανών, μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες της εκπαίδευσης, πολύπλευρη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου, ουσιαστικές εκπαιδευτικές αλλαγές μετά από διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα. Όμως ο δρόμος άνοιξε.
Οι εκπαιδευτικοί του ΣΥΡΙΖΑ, στις εκλογές την Τετάρτη 2-11-16 για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια συμμετέχουμε στα πλατιά ψηφοδέλτια της ΕΡΑ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και των ΣΥΝΕΚ στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Στις 2 του Νοέμβρη 2016 πίσω δεν γυρίζουμε.
Στηρίζουμε- ψηφίζουμε ΕΡΑ - ΣΥΝΕΚ
Υπερασπίζουμε και διευρύνουμε τις κατακτήσεις μας.
Συνεχίζουμε τους αγώνες μας για την οριστική κατάργηση της λιτότητας.
Για 14χρονη δημόσια δωρεάν δημοκρατική εκπαίδευση
για όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς
Τα τελευταία δύο χρόνια οι πολιτικές εξελίξεις στη χώρα μας ήταν ραγδαίες. Τα αποτελέσματα των εκλογών του Ιανουαρίου 2015, με την πτώση της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και το σχηματισμό κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, δημιούργησαν νέες συνθήκες για τη χώρα και το λαϊκό κίνημα.
Ο συμβιβασμός του καλοκαιριού του 2015, ως αποτέλεσμα του συγκεκριμένου συσχετισμού δυνάμεων στο διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και στο εσωτερικό, απαιτεί νέες μεγαλύτερες συνεχείς προσπάθειες για την ευόδωση των αγώνων μας. Μέσα σ’ αυτό το πολιτικό περιβάλλον, όπου ο ΣΥΡΙΖΑ είναι στη κυβέρνηση, αλλά μεγάλο μέρος της εξουσίας εξακολουθεί να έχει ακόμα η ολιγαρχία του πλούτου με τους πολιτικούς της εκπροσώπους, ο αγώνας μας γίνεται ιδιαίτερα σκληρός. Ωστόσο, ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες η κυβέρνηση της Αριστεράς, παρά τον ανηλεή πόλεμο από τα ΜΜΕ και το πολιτικό κατεστημένο αλλά και τους «δανειστές», προσπαθεί μέσα από το παράλληλο πρόγραμμα να βγάλει τη χώρα από την ασφυξία και το λαό μας από τα δεσμά της λιτότητας. Στην εκπαίδευση έγιναν πολλά από το Γενάρη του 2015. Από τη δαμόκλειο σπάθη της διαθεσιμότητας-απόλυσης, της μείωσης των μισθών-συντάξεων και της αυταρχικότητας της διοίκησης, τώρα βλέπουμε τη δικαίωση σημαντικών αιτημάτων των αγώνων μας, αλλά και τη συνέχιση σοβαρών προβλημάτων που είναι αποτέλεσμα της πολιτικής λιτότητας και περικοπών που έχουν επιβληθεί με τα μνημόνια. Ακόμα και σ’ αυτή την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, βασικά αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος αποτυπώθηκαν σε νομοθετικές παρεμβάσεις τα δύο τελευταία χρόνια. Παρά τη λυσσαλέα αντίδραση Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ - ΠΟΤΑΜΙΟΥ και τις επανειλημμένες διακηρύξεις, ακόμα και στη Βουλή, για κατάργηση των κατακτήσεων και επαναφορά των απολύσεων, μια τέτοια εξέλιξη κανείς εκπαιδευτικός δεν θα την επιτρέψει.
Ας θυμηθούμε όμως ποια θετικά βήματα έγιναν τα δύο τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, αφού επισημάνουμε ότι για πρώτη φορά φέτος μετά από πολλά χρόνια τα σχολεία άνοιξαν έγκαιρα και κανονικά.
1. Η επιστροφή των 2500 εκπαιδευτικών της ΤΕΕ, που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα (ν.4325/15) και η αναγνώριση του χρόνου διαθεσιμότητας ως χρόνου πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας, με την ταυτόχρονη επαναλειτουργία των αντίστοιχων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, με αποτέλεσμα να αυξηθούν σημαντικά οι μαθητές/-τριες σε αυτά (ν.4327/15).
2. Η οριστική κατάργηση του θεσμού της διαθεσιμότητας και της αυτοδίκαιης αργίας (ν.4325/15).
3. Το πάγωμα των διαδικασιών αξιολόγησης με τα χαρακτηριστικά που αυτή είχε, η κατάργηση της σύνδεσης της αξιολόγησης με μισθό και βαθμό και το ξεπάγωμα της μισθολογικής καθήλωσης που ίσχυε από το 2011 (ν.4354/15).
4. Ο εκδημοκρατισμός της διαδικασίας επιλογής διευθυντών σχολείων και διοίκησης, που συμπεριλαμβάνει για πρώτη φορά με ψηφοφορία και την έκφραση γνώμης των εκπαιδευτικών, η οποία είχε σημαντικό λόγο στην επιλογή (ν.4327/15).
5. Η κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών (ν.4325/15).
6. Η αναγνώριση ολόκληρης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών μετά το 2010 και η κατάργηση της διαγραφής των αναπληρωτών από τους πίνακες για δύο χρόνια. Η επέκταση των αδειών για συμμετοχή σε εξετάσεις λόγω σπουδών, για παρακολούθηση επιμορφωτικών δράσεων, σεμιναρίων κ.λπ. και για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς (ν. 4351/15). Οι αιτήσεις των αναπληρωτών γίνονται πλέον ηλεκτρονικά και οι σχετικοί πίνακες επικυρώνονται πλέον από το ΑΣΕΠ.
7. Καταργήθηκε το ΠΔ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών σε όλη την επικράτεια (ν. 4351/15).
8. Εντάσσονται σε οργανικές θέσεις οι μεταταχθέντες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από το 2013, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων (ΦΕΚ β΄ 3391/16).
9. Καταργήθηκε η διάταξη με την οποία ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που προσλαμβάνονταν στα ΙΕΚ μπορούσαν να «αποσπαστούν» στα ΕΠΑΛ ως εκπαιδευτικοί (ν. 4351/15).
10. Καταργήθηκε η διάταξη με την οποία οι διατελέσαντες Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι Οργανισμών που εποπτεύονται από το ΥΠΠΕΘ καθώς Γενικοί και Ειδικοί Γραμματείς του ΥΠΠΕΘ, ορίζονταν με τη λήξη της θητείας τους ως σχολικοί σύμβουλοι χωρίς καμία κρίση (ν. 4342/15).
11. Δόθηκε η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς που παραιτούνται για συνταξιοδότηση κάθε Απρίλιο να παραμένουν μέχρι τέλους του σχολικού αντί του διδακτικού έτους (παραμονή επιπλέον 2 μήνες). Επίσης, δόθηκε η δυνατότητα σε όσους συνταξιοδοτήθηκαν τη φετινή σχολική χρονιά να ενταχθούν στο παλαιό συνταξιοδοτικό καθεστώς, για μην υπάρχουν αδικίες έναντι των άλλων δημόσιων υπαλλήλων (ν.4386/16).
12. Εξομοιώθηκαν με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς οι εκπαιδευτικοί, που είναι γονείς ανάπηρου παιδιού (67%), (ν.4403/16).
13. Καταργήθηκε η τράπεζα θεμάτων στο Λύκειο και αποδεσμεύτηκε ο βαθμός του απολυτηρίου του Λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (ν.4326/15).
14. Με τις αλλαγές στα Γυμνάσια καθιερώθηκαν τα δύο τετράμηνα και μειώθηκε ο εξεταστικός φόρτος σε όφελος των μαθητών. Καθιερώθηκε επίσης η ενισχυτική διδασκαλία για τους μετεξεταστέους (το ΠΔ υπό έκδοση).
15. Με τις αλλαγές στα ΕΠΑΛ υλοποιούνται οι προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος: ενιαία Α΄ τάξη, τομέας στη Β΄, ειδικότητα στη Γ΄, μεταλυκειακό έτος μαθητείας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα στους αποφοίτους, πρόσβαση αποφοίτων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ (ν. 4386/16).
16. Καταργήθηκε ο νόμος που νομιμοποίησε την πράξη νομοθετικού περιεχομένου που ποινικοποιούσε τις κινητοποιήσεις των μαθητών (ν.4386/16). Καταργήθηκε επίσης η υποχρεωτική αναπλήρωση μαθημάτων από καταλήψεις μαθητών Σάββατα και διακοπές Πάσχα χωρίς τη γνώμη της σχολικής κοινότητας, γεγονός που καταστρατηγούσε εργασιακά δικαιώματα.
17. Έσπασε από τη φετινή χρονιά το καθεστώς αδιοριστίας με το διορισμό, μέσα στο 2016, 470 εκπαιδευτικών διοριστέων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008.
18. Δόθηκε η δυνατότητα να παραχωρούνται οι εγκαταστάσεις κατασκηνώσεων του Αγίου Ανδρέα Αττικής και στους εκπαιδευτικούς μέσω των ομοσπονδιών τους (ν. 4415/16).
19. Με το ν. 4368/16 καθιερώθηκε ένα νέο σύγχρονο πλαίσιο για την αντισταθμιστική εκπαίδευση, με τη δημιουργία Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης.
20. Θεσμοθετήθηκε ο Νέος Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου εξασφαλίζοντας σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας, από 4/θέσια και πάνω, την ενιαία παροχή κοινών γνωστικών και διδακτικών αντικειμένων [από 1.337 σε 3.555] και καταργήθηκαν τα εξοντωτικά για τους μαθητές/-τριες 7ωρα.
21. Για πρώτη φορά μετά από 8 χρόνια ιδρύθηκαν 600 ΣΜΕΑΕ και Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και προσλήφθηκαν 9.100 εκπαιδευτικοί αναπληρωτές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
22. Θεσμοθετήθηκε ο Νέος Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, οριοθετήθηκε το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών και από 4θεσιο νηπιαγωγείο και πάνω το ωράριο εξισώθηκε με αυτό των εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου.
23. Ξεκίνησε η λειτουργία των Τμημάτων Υποδοχής στα δημόσια σχολεία για τα προσφυγόπουλα-μεταναστόπουλα [2.00 μ.μ. - 6.00 μ.μ.].
24. Επανήλθε ο έλεγχος και η εποπτεία των ιδιωτικών σχολείων στο Υπουργείο Παιδείας, μπήκε φραγμός στην αυθαιρεσία των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων και προστατεύονται τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε αυτά (ν.4415/16).
25. Με τον προϋπολογισμό του 2016, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, σταθεροποιήθηκαν οι δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση στο 2,8 % επί του ΑΕΠ και με αυτό τον τρόπο ανατράπηκε η αρνητική πρόβλεψη του μεσοπρόθεσμου 2014-18 της προηγούμενης κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ για συνεχή μείωση των δημόσιων δαπανών για την παιδεία, οι οποίες θα μειώνονταν με βάση αυτή την πρόβλεψη το 2016 στο 2,3% επί του ΑΕΠ και θα έφταναν μόλις στο 1,9 % επί του ΑΕΠ το 2018.
Προφανώς χρειάζεται να γίνουν πολλά περισσότερα και στην εκπαίδευση. Σταδιακή αύξηση των δημόσιων εκπαιδευτικών δαπανών, μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες της εκπαίδευσης, πολύπλευρη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου, ουσιαστικές εκπαιδευτικές αλλαγές μετά από διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα. Όμως ο δρόμος άνοιξε.
Οι εκπαιδευτικοί του ΣΥΡΙΖΑ, στις εκλογές την Τετάρτη 2-11-16 για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια συμμετέχουμε στα πλατιά ψηφοδέλτια της ΕΡΑ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και των ΣΥΝΕΚ στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Στις 2 του Νοέμβρη 2016 πίσω δεν γυρίζουμε.
Στηρίζουμε- ψηφίζουμε ΕΡΑ - ΣΥΝΕΚ
Υπερασπίζουμε και διευρύνουμε τις κατακτήσεις μας.
Συνεχίζουμε τους αγώνες μας για την οριστική κατάργηση της λιτότητας.
Για 14χρονη δημόσια δωρεάν δημοκρατική εκπαίδευση
για όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Για το λόγο αυτό και επειδη εχει κουρασει το φαινομενο των ανωνυμων σχολιαστων τα σχόλια που θα αναρτουνται στο συγκεκριμένο blog θα είναι μόνο όσα φέρουν το όνομα του σχολιαστή. Ευχαριστουμε για την κατανόηση.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.