ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ ΕΛΠΙΔΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Γ. ΖΕΜΠΕΛΙΑΔΟΥ
1η Διαπίστωση Το κλείσιμο όλων των Μονάδων το 2023 δεν προκύπτει από ΚΑΜΜΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ για το ΚΛΙΜΑ και το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, αλλά όπως ακριβώς αναφέρεται στο MASTER PLAN αυτό αποτελεί Τοπική και Εθνική Προτεραιότητα. Και το μεν Εθνική Προτεραιότητα το καταλαβαίνει κανείς ότι την έβαλε η Κυβέρνηση , ποιος όμως μετέφερε στη Κυβέρνηση ότι είναι και τοπική προτεραιότητα; Μήπως οι «πρόθυμοι» της Περιφερειακής Αρχής τέως και νυν; Ο μεν τέως με την παρωδία των παραιτήσεων «όταν θα πουλιόταν η πρώτη μετοχή» όπως έλεγε την ώρα που η τότε Κυβέρνηση Λιγνιτική παραγωγή έπεφτε στο μισό και η πελατεία της ΔΕΗ με τα περίφημα ΝΟΜΕ περνούσε κατά 40% στους ιδιώτες χωρίς αντάλλαγμα και έφερε την επιχείρηση στα όρια της οικονομικής κατάρρευσης ή ο Νυν που από την μια αναπτύσσει την ρητορική της «εξίσωσης που δεν βγαίνει» και από την άλλη έχει μετατραπεί σε συνεργάτη του κ. Μουσουρούλη και της Κυβέρνησης και κρύβεται πίσω από άτυπες επιτροπές. Είναι γεγονός ότι ναγκάστηκε να φέρει το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο μετά από απαίτηση του Συνδυασμού μας και την απειλή μας να απέχουμε από κάθε άλλο Συμβούλιο και Επιτροπή αν το θέμα δεν συζητηθεί ΑΜΕΣΑ στο επόμενο ΠΣ που μας είπαν ότι θα γίνει την Τετάρτη - μεθαύριο- και τελικά πάει πάλι για την άλλη εβδομάδα λόγω αδυναμίας του κ. Μουσουρούλη να παραβρίσκεται νωρίτερα; Και 2η Βασική Διαπίστωση.
Από την ανάλυση του ΜΡ προκύπτει και έτσι αναφέρεται ότι από το σύνολο της Διεθνούς Εμπειρίας και των παραδειγμάτων καλών πρακτικών Μετάβασης προκύπτει ότι η ΜΕΤΑΒΑΣΗ πέτυχε όταν υπήρχε ΧΡΟΝΟΣ- ΧΡΗΜΑ- ΣΧΕΔΙΟ – ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ και ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΩΝ
Στη Δυτική ΜακεδονίαΧρόνος δεν υπάρχει. Το χρονοδιάγραμμα δεν βγαίνει. Όλες οι δράσεις ολοκληρώνονται μετά το 2028 …. Αν βέβαια ολοκληρωθούν ποτέ γιατί η υλοποίηση τους εξαρτάται από το αν βρεθούν Επενδυτές
· Χρήμα δεν υπάρχει μετά τις μεγάλες περικοπές του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης (ΤΔΜ) και αυτό μετά το 2024. (Το ΤΔΜ ξεκινάει μετά το 2024) Γιαυτό δημόσιες επενδύσεις και οι σοβαρές Υποδομές δεν περιλαμβάνονται στα εμβληματικά έργα καιστο χρηματοδοτικό σχήμα. το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης ήταν 1,7δις€ και τελικά κατέληξε στα 488εκ€ για ΔΜ και Μεγαλόπολη; Και από αυτά μόλις 367εκ για τη ΔΜ Μα αυτό είναι μόνο το ΕΣΠΑ της ΔΜ 2021-2027
Άρα μέχρι το 2028 δεν θα έχουμε ΤΔΜ;
Και από τα 72δις€ του Ταμείου Ανάκαμψης η ΔΜ δεν θα πάρει τίποτε;
Μήπως γι αυτό δεν αναλύεται το χρηματοδοτικό σχήμα;
Γι αυτό δεν υπάρχουν οι μεγάλες υποδομές της Περιφέρειας;
Με λίγα λόγια τα 5δις του κ. Χατζηδάκη …είναι 3 δις€ για ΔΜ στο Σχέδιο, εκ των οποίων τα το 1,6δις πάει για Φ/Β και οι επιχορηγήσεις το ζεστό χρήμα είναι το ΠΕΠ ΔΜ που ήδη είχαμε.
Μας δίνουν δλδ αυτό που ήδη είχαμε με λογαριασμούς του Καραγκιόζη τα δικάσου δικά μας και τα δικά μας δικα΄μας
· Σχέδιο δεν υπάρχει γιατί Σχέδιο που δεν λύνει τα προβλήματα δεν είναι Σχέδιο, Το MASTER PLAN δεν εκπονήθηκε με σκοπό να λύσει τα προβλήματα που δημιουργεί η απόφαση της Κυβέρνησης στην Περιφέρεια αλλά μάλλον για να «ντύσει» την εκχώρηση του τομέα της ενέργειας σε συμφέροντα τρίτων.
Δεν λύνει το πρόβλημα της ανεργίας δημιουργεί στην καλύτερη των περιπτώσεων 11.500 θέσεις μετά το 2028 όταν οι θέσεις που θα χαθούν το 2023 είναι 25.000 και ενώ αναφέρεται ήδη 10.000 επαγγελματίες το 2020 πλέον δεν έχουν δουλειά και πρέπει να απορροφηθούν από την αγορά εργασίας
Δεν έχει Περιφερειακή Διάσταση
Δεν αναλύει πώς θα ανακτηθεί το 40% του ΑΕΠ που χάνεται όταν λέει όμως ότι 1,8δις της ετήσιας ΑΠΑ της Περιφέρειας χάνεται. Τα Φωτοβολταικα στις εμβληματικές επενδύσεις η μόνη συγκεκριμένη επένδυση! Δεσμεύουν το 50% των πόρων των εμβληματικών έργων (1,6δις), δεσμεύουν το σύνολο σχεδόν των εκτάσεων των ορυχείων της ΔΕΗ, δίνουν μόλις 400 θέσεις εργασίας κατά τη λειτουργία και δίνουν κέρδη σε λίγους εκτός ΔΜ.
Δεν αντιμετωπίζει την ΕΡΗΜΩΣΗ πο προκύπτει από τα παραπάνω ενώ διαπιστώνει ότι ο πληθυσμός μειώνεται 4% κάθε έτος
Δεν αντιμετωπίζει την πληθυσμιακή ΓΗΡΑΝΣΗ αφού διαπιστώνει ότι το ποσοστό των νέων έχει μειωθεί σε χαμηλότερο επίπεδο σε σχέση με τη χώρα (Στη ΔΜ σε κάθε 10 άτομα εργατικού δυναμικού, αντιστοιχούν ~4 ηλικιωμένοι (65+)
Δεν δημιουργεί βάσεις για την ανάπτυξη ενώ παραδέχεται ότι ΣΤΗ διεθνή καλή πρακτική ότι «Η βελτίωση των υποδομών (φυσικών και ψηφιακών) υλοποιείται στην πρώτη φάση μετάβασης και λειτουργεί ως καταλύτης επενδύσεων»
Δεν δημιουργεί μια Ευρωπαϊκή ανταγωνιστική Περιφέρεια.
Αντί να μας πηγαίνουν στην Ευρώπη μας πάνε στα Βαλκάνια.
Αντί να μας κάνουν ανταγωνιστική Περιφέρεια της Ευρώπης μας μετατρέπουν σε μια φτωχή και απομονωμένη Περιφέρεια των Βαλκανίων
Την ώρα που δημιουργείται η ενιαία «Ευρωπαϊκή Περιοχή Μεταφορών» με ένα πλήρως λειτουργικό δίκτυο» Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών(∆Ε∆-Μ) από το τα ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑ του Σχεδίου λείπουν οι δύο Διευρωπαϊκοί Άξονες της Δυτικής Μακεδονίας
Ο Πανευρωπαϊκός Διάδρομος Χ δυτικός κλάδος με το τμήμα ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ Ο∆ΟΥ "ΝΙΚΗ ΦΛΩΡΙΝΑΣ - ΚΟΖΑΝΗ – ΛΑΡΙΣΑ” π/υ261εκ€ που συνδέει την ΦΛΩΡΙΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ και την Περιφέρεια με την Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη – και τη Νότια Ελλαδα
Και η Ευρωπαϊκή Οδός Ε 65 που συνδέει τον Ευρωπαϊκό Βορρά με το Νότο συνδέοντας το Μάλμοε και Τέλος τα Χανιά. Το Τμήμα του Ε 65 που αφορά τη Δυτική Μακεδονία είναι η σύνδεση µε την Εγνατία Οδό του οδικού άξονα Λαμία-Τρίκαλα- Καλαμπάκα-Εγνατία (Ε 65)»
Και στο σχέδιο αυτό χαρακτηρίζεται «καλή οδική σύνδεση με αστικά κέντρα της Ελλάδας και γειτονικών Βαλκανικών χωρών»!!!
Στο Σχέδιο δλδ προέχει η σύνδεση με τα Βαλκάνια και όχι με την Ευρώπη! Το Master Plan θεωρεί πιο σημαντική τη συντόμευση της σύνδεσης Καστοριά – Πτολεμαίδα κατά 20min που την περιγράφει αναλυτικά από την μείωση του χρόνου προς Αθήνα και προς Ευρώπη – Σκανδιναβία ;;;
Σε αντιδιαστολή η Αρκαδία ολοκληρώνει την Ολυμπία οδό" τον "Μορέα" και την"Ιωνία οδό!
o Την ώρα που στην ΕΥΡΩΠΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΦΙΛΟΔΟΞΟ ΣΧΕΔΙΟ έτσι ώστε το 30% των οδικών εµπορευµατικών µεταφορών σε αποστάσεις άνω των 300 km σχεδιάζεται να γίνεται με τον σιδηρόδροµο έως το 2030 και έως το 2050 το ποσοστό αυτό πρέπει να υπερβεί το 50% από το Σχέδιο λείπει ο Σιδηρόδρομος που θα μας συνδέει με την Ευρώπη μέσω των Λιμάνιων της Ηγουμενίτσας και της Θεσσαλονίκης και μας συνδέουν με την Αλβανία Η σύνδεση με την Αλβανία αποκτά αξία μόνο αν κουμπώνει στη Σιδηροδρομική Εγνατία
o Όταν στην Ευρώπη δημιουργείται ο «Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός» που σημαίνει ολοκλήρωση του Κοινού Ευρωπαϊκού Αεροπορικού Χώρου
Τα αεροδρόμια της ΔΜ εκτός σχεδιασμού. Το Διεθνές Αεροδρόμιο Καστοριάς δεν είναι στα εμβληματικά έργα.
Στο Σχέδιο αναφέρεται: «Κοιτώντας ευρύτερα στην περιοχή, το διεθνές αεροδρόμιο "Μακεδονία" απέχει 1.5-2 ώρες οδικώς από την περιοχή και εξυπηρετεί πολλαπλάσιες αφίξεις εσωτερικού και εξωτερικού»
Δεν λύνεται το πρόβλημα των Τηλεθερμάνσεων ειδικά για τη Φλώρινα.
Το ΦΥΣΙΚΟ Αέριο έρχεται στην Περιφέρεια μετά το 2023
Η Μονάδα ΦΑ που υπήρχε στο σχέδιο δυο μέρες πριν,,,,,εξαφανίστηκε με εντολή Υπουργού παρότι ήταν και εμβληματική επένδυση που φαινόταν ότι θα τροφοδοτούσε και Τηλεθερμάνσεις
Ο χάρτης ανάπτυξης του δικτύου διανομής φυσικού αερίου περιλαμβάνει τη Δ. Μακεδονία και την Αρκαδία στη Φάση 2, με ορίζοντα έως το 2023
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Συμμετέχει υποτυπωδώς και με απλή αναφορά. χρηματοδοτείται με ψίχουλα. Επώνυμες έδρες, ξενόγλωσσα τμήματα γενναία ερευνητική χρηματοδότηση στελέχωση, και αύξηση με νέες σχολές και Τμήματα δεν υπάρχουν
Κυρίως όμως μας κρατά εν υπνώσει την ώρα που η ΓΗ μας η ΓΗ των ΟΡΥΧΕΙΩΝ που κλείνουν αντί να επιστρέφεται στην ΔΜ και τους κατοίκους της περνάει με ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ που μπαίνει προς ψήφιση (ΜΡ σελ202) Διευθέτηση φορέα αποκατάστασης των γαιών και άμεση εκκίνηση των εργασιών) Η ΔΕΗ απαλασσεται του κόστου αποκατάστασης και το ΤΔΜ πάει κατά προτεραιότητα στον Φορέα που θα αναλάβει την Αποκατάσταση
Η ΠΔΜ οι επιχειρήσεις μένουν με ψίχουλα
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ θεσμικών ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ
Το ΜΡ είναι απλά ένα ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Αφού
1. Λείπουν οι χειροπιαστές ΥΠΟΔΟΜΕΣ των Διευρωπαϊκών Αξόνων,
2. ΟΙ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ αποτελούν στην πλειονότητα τους ΑΝΑΜΑΣΗΜΑΤΑ και εξαρτώνται από το ενδιαφέρον των Επενδυτών
3. Τα κίνητρα για επενδύσεις που αποτελούν και το πιο αισιόδοξο και σημαντικό στοιχείο του Σχεδίου είναι ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο και εξαρτώνται από την διαβούλευση με την ΕΕ
4. το Χρηματοδοτικό Πλάνο, τα ΤΔΜ δεν φαίνεται να υπάρχει στην Ανάλυση ούτε βέβαια και το Ταμείο Ανάκαμψης είναι το …. Γνωστό ΠΕΠ ΔΜ
Και πάμε στην ΠΕ Φλώρινας
ΣΤΟ ΜΡ η ΦΛΩΡΙΝΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ
Στα εμβληματικά έργα αναφέρονται μόνο δύο έργα που εξαρτώνται όμως από την ύπαρξη επενδυτών αφού η επιχορήγηση είναι μόλις
10. Οικοσύστημα οινικού τουρισμού, στα πρότυπα της Βόρειας Ιταλίας στη (Δυτική Μακεδονία) 25,00 (15) 300 άμεσες και έμμεσες θέσεις
12. Υπερσύγχρονη κλινική φυσικής αποκατάστασης (Δυτική Μακεδονία) 60,00 (9) 1000 θέσεςι άμεσες και άμεσες
Ενώ λείπουν οι βασικές ΥΠΟΔΟΜΕΣ όπως ο Κάθετος Άξονας που προαναφέρθηκε, ο τουριστικός οδικός άξονας Φλώρινα –Πισοδέρι Πρέσπες και τα αρδευτικά
και εδώ μπαίνει και ο απολογισμός του ΕΣΠΑ
ΓΙΑΤΙ Η ΦΛΩΡΙΝΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΥΤΕ ΣΤΟ ΕΣΠΑ
Συνολική απορρόφηση ΠΕ Φλώρινας 1,2% στο ΠΕΠ ΔΜ: Δηλαδή στην ΠΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ έπεσαν από το 2014 που ξεκίνησε το ΠΕΠ ΔΜ μόλις 4,2εκ€ μέσα σε έξι χρόνια!!! Η Περιφερειακή Αρχή Κασαπίδη έχει εντάξει 1 μόνο έργο σε ένα έτος που ακόμη δεν ξεκίνησε
Ο ιδιωτικός τομέας 6 χρόνια μετά και τρία χρόνια πριν το κλείσιμο δεν είδε ουτε 1 ευρώ από το ΠΕΠ ΔΜ
o Διευρωπαϊκός Άξονας σύδεση με ΕΓΝΑΤΙΑ
ΚΑρυπιδης 2018 Η χάραξη από Ξυνό Νερό, μέσω Φλάμπουρου, επιλέγει τελικά για το τμήμα του Κάθετου Άξονα Κοζάνης-Φλώρινας της Εγνατίας Οδού. Αυτό αποφασίστηκε στην ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα (22/11/2018) νέα χάραξη θα είναι κατά 4 χιλιόμετρα ποιο μεγάλη το κόστος θα ελαχιστοποιηθεί σε σχέση με την προηγούμενη, καθώς θα αποφευχθεί η γέφυρα των 600 μέτρων», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Αντωνούδης, ο οποίος πρόσθεσε ότι η νέα χάραξη θα είναι ποιο ομαλή.
τη βελτίωση του υπάρχοντος τμήματος Πτολεμαϊδα-Ξυνό Νερό αποφασίστηκε, όπως ανέφερε ο κ. Μπίρος να χρηματοδοτηθεί η μελέτη-κατασκευή από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας με το ποσό των 80 εκατομμυρίων ευρώ, ώστε όπως ανέφερε να έχουμε στα τέλη του 2020 τον ανάδοχο
ΟΚτωμβριος 2019 Κασαπίδης θα απεμπλακεί το Τμήμα Ξινό Νερό Φλάμπουρο με νομοθετική τροπολογία λόγω του νόμου της Αποεπένδυσης πρωταρχικος στόχος ο ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ εργο γέφυρα στο επόμενο ΕΣΠΑ
Κιοσές Ιούνιος 2020 φιλοδοξούμε να εντάξουμε σ’ αυτό και το τμήμα του κάθετου άξονα «Αμμοχώρι – Ξινό Νερό
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Ο ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΜΕΙΝΕ ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ ‘ΟΠΩΣ ΚΑΙ Ο ο Τουριστικός οδικός Άξονας ΦΛΩΡΙΝΑ – ΠΙΣΟΔΕΡΙ ΠΡΕΣΠΕΣ αφου ακόμα δεν έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ για να αποτελέσουν έργα γέφυρες για το επόμενο ΕΣΠΑ
o Αρδευτικά δίκτυα για τα ημιτελή Φράγματα που παραμένουν Λίμνες
o Τηλεθέρμανση Φλώρινας δεν θα γίνει αν δεν ολοκληρωθεί το έργο. ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ: η συνέχιση της λειτουργίας της σύχρονης μονάδας της «Μελίτης 1» τουλάχιστον για έξι μήνες τον χρόνο ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΤΗΛΕΘΕΡΜΑΝΣΗΣ έως ότου υπάρξει άλλη εναλλακτική παροχή. Κατασκευή των δικτύων από το τρέχον έργο, αφού έτσι κι αλλιώς θα χρειασθούν σε κάθε άλλη λύση, προκειμένου να μην ακυρωθεί το έργο της «Τηλεθέρμανσης Φλώρινας» Το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ, έχει ενεργή σύμβαση και παρά τις αστοχίες έχει προχωρήσει αρκετά. Με πρόσχημα το γεγονός ότι ο Θερμοηλεκτρικός Σταθμός της Μελίτης πρόκειται να αποσυρθεί και οι εργασίες του δικτύου εντός της πόλης της Φλώρινας δεν έχουν ξεκινήσει, η κυβέρνηση αποφασίζει τη διάλυση της εργολαβίας και ματαίωση του έργου. ‘ενα έργο 55 εκ. ευρώ, που είναι σε στάδιο κατασκευής, έχει φτάσει μέχρι τα όρια του αστικού ιστού και αναμένεται να μπει και προς την πόλη ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΑΕΙ.
Με λίγα λόγια με αυτό το MP και με το ΕΣΠΑ όπως εξελίσσεται η ανεργία θα φορεθεί πολύ στη Φλώρινα ….δυστυχώς…
αν δεν ΥΛΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ που είναι
Να ενταχθούν τα παραπάνω στο MP Και στο ΕΣΠΑ
Να εφαρμοσθούν τα ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ που προτείναμε
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ για πλήρη κάλυψη κενών θέσεων στη Δημόσια Διοίκηση
ΕΞΟΙΚΟΜΟΜΩ ΑΥΤΟΝΟΜΩ για το σύνολο των σπιτιών στη ΔΜ
Και οι προτάσεις μας όπως έχουν συμπεριληφθεί στο κειμενο της Διαβούλευσης και τις οποίες ο Συνδυασμός μας είχε καταθέσει εγκαίρως. Βασική πρόταση να αλλάξει το ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ. ΔΗΛΩΣΑΜΕ ΑΠΕΡΙΦΡΑΣΤΑ ΟΤΙ ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΕΙ και δυστυχώς δικαιωθήκαμε
Για άλλη μια φορά δηλώνουμε ότι:
ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΕΔΙΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΟ ΑΝ ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ Χειροπιαστές ΑΜΕΣΕΣ ΛΥΣΕΙΣ και δεν συμπεριλάβει ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΣΗΜΕΙΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ:
1ο ΔΕΝ ΥΙΟΘΕΤΕΙ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΙΚΑΝΟ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΤΗΝ ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ
2ο ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΜΕΤΡΑ ΑΜΕΣΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ
ΣΩΤΗΡΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Κεφάλαιο Κίνησης ίσο με το 50% των εξόδων της επιχείρησης έτους 2019 ήτοι από 5.000 € κατ’ ελάχιστο έως του ποσού των 50.000,00€ (μέγιστο) επιχορήγηση.)
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΑΥΤΟΝΟΜΩ ΌΧΙ ΨΊΧΟΥΛΑ για 6000 κατοικίες ΑΛΛΑ για 80.000 κατοικίες/κτιριακό απόθεμα
3ο ΔΕΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΜΙΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ με ενίσχυση ΜΕ ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ συγκεκριμένα
Συνδυασμένες Μεταφορές: Κάθετος Εγνατίας Λάρισα Νίκη, Ε65, Σιδηρόδρομος, Διεθνές Αεροδρόμιο Καστοριάς και Αεροδρόμιο Γενικής Αεροπορίας Κοζάνης για εκπαιδευτικούς σκοπούς
ΙΣΧΥΡΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Με στελέχωση, με υψηλό ερευνητικό πακέτο που θα το καθιστά ελκυστικό για επιστημονικό προσωπκό, με ξενόγλωσα τμήματα και επώνυμες έδρες 350 θέσεις
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΕΧΕΙ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ 2000 θεσεις
ΑΡΔΕΥΤΙΚΑ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ: Τους τουριστικούς οδικούς άξονες Φλώρινα Πισοδέρι Πρέσπες, Γρεβενά Βασιλίτσα, Τον δρόμο Βεργίνα – Αιανή που συνδέει 6 λίμνες μεταξύ αυτών και τον Πολύφυτο, το ιστορικό κέντρο της Καστοριάς, τις ναυταθλητικές υποδομές στις λίμνες, τον Όρλιακα, το Γεωπάρκο και τη σύνδεσή του με τα Μετέωρα, το Παραδοσιακό Αξιοθέατο του Πόντου,
Μονάδα ΦΑ
4ο ΔΕΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΜΙΑ ΠΡΑΣΙΝΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ επενδυσεις για Α) Εγκατάσταση έξυπνων μετρητών Β) Πράσινη Οικοδομή μηδενικών ρύπων Γ) Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων Δ) Τηλεθέρμανσεις /ΣΥΘΗΑ
5ο ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ αν δεν διασφαλίζει την υλοποίηση του ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕ ΜΙΑ ΙΣΧΥΡΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Η ΠΡΌΤΑΣΉ Μας ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΑΜΕΣΑ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΑΦΕΝΟΣ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ Η ΕΠΙΧΙΕΡΗΣΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ Της ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΦΕΤΕΡΟΥ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Η εκτίμηση μας είναι πάνω από 3.000 θέσεις εργασίας
Αν τέλος ΔΕΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ Η ΣΥΝΕΝΑΙΣΗ ΚΑΙ Ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΑ ΘΕΣΜΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ.
Χειροκροτητές και σιωπηλοί κομπάρσοι της καταστροφής του τόπου μας δεν θα γίνουμε
Καλούμε τους πολίτες, την Δυτικομακεδονική Κοινωνία τους πολίτες της ΠΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ να αντιδράσουν.
Καλούμε τα ΜΜΕ να συνδράμουν στην προσπάθεια μας
Καλούμε τους θεσμικούς φορείς να ενεργοποιηθούν -Η σκληρή διαπραγμάτευση τώρα αρχίζει
Στοιχιζόμαστε και θα αγωνιστούμε μαζί και δίπλα με όσους δηλώνουν ότι αυτό το ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΕΙ. Ο ΜΟΝΟΣ ΧΑΜΕΝΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΟΘΗΚΕ
ΓΕΩΡΓΙΑ ΖΕΜΠΠΙΛΙΑΔΟΥ
ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΕΛΠΙΔΑ
Συνέντευξη Τύπου ΦΛΩΡΙΝΑ 28-9-2020
Γιάννης Στρατάκης
Βρισκόμαστε μετά από 10 χρόνια περίπου σε μία Συνέντευξη Τύπου έχοντας θεσμική αυτοδιοικητική ιδιότητα, ως Περιφερειακός Σύμβουλος .
Θα μου επιτρέψετε να πω λίγα παραπάνω αν και η κ. Ζεμπιλιάδου κάλυψε όλα τα θέματα της απολιγνιτοποίησης ,της αξιοποίησης των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, θα κινηθώ λίγο πιο τοπικά.
Ως γενικό σχόλιο και πάλι στα θέματα τα Ενεργειακά η Φλώρινα αντιμετωπίζεται ως κάτι το διαφορετικό ,ως το έλασσον:
-Δεν είναι δυνατόν εν μέσω των εξελίξεων της απολιγνιτοποίησης να έρχεται ο αρμόδιος Υπουργός κ. Χατζηδάκης και να μην επισκέπτεται το Δήμο της έδρας της Π.Ε. Φλώρινας.
-Ηλικιακά η μονάδα του ΑΗΣ Αμυνταίου-Φιλώτα είναι νεαρότερη του ΑΗΣ Καρδιάς και των δύο μονάδων του ΑΗΣ Α. Δημητρίου, παρόλα αυτά ήταν η πρώτη που έκλεισε.
-Θα κλείσει το 2023 η πιο σύγχρονη λιγντική σε λειτουργία μονάδα του ΑΗΣ Μελίτης.
-Και την ίδια στιγμή «θάβεται» στην κυριολεξία η τηλεθέρμανση της Φλώρινας, επιφυλάσσεται δηλαδή διαφορετική μεταχείριση από τις άλλες τηλεθερμάνσεις της Δ. Μακεδονίας ,παρουσιάζοντας ως λύση το φυσικό αέριο με άγνωστο χρονικό ορίζοντα.
Σχετικά με την αναπτυξιακή πορεία του τόπου μας και την αξιοποίηση των χρηματοδοτικών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ θα ήθελα να προσθέσω και να επισημάνω ιδιαίτερα:
Από το 2007 μέχρι σήμερα κανένα μεγάλο έργο δεν υλοποιήθηκε στη Φλώρινα ,εκτός του δρόμου Φλώρινα-Νίκη και φράγμα Τριανταφυλλιάς, που έγιναν όχι από περιφερειακούς πόρους αλλά από τα τομεακά προγράμματα των υπουργείων.
Τα τελευταία έργα μεταξύ άλλων ήταν: Σχολικές Μονάδες ,Φράγματα κανένα όμως αρδευτικό ως φυσική εξέλιξη , Χ/Κ Βίγλας ότι έγινε μέχρι το 2006, είσοδος πόλης από Πανεπιστήμιο ,ενώ ακόμη μέχρι σήμερα ωριμάζουν οι μελέτες των Οδικών Αξόνων ,Του Καθέτου, Φλώρινα-Ανταρτικό, Πρέσπες –Κρυσταλλοπηγή κ.α..
14 χρόνια χωρίς ένα μεγάλο έργο σε όλες τις θητείες των ηγεσιών που πέρασαν από το θεσμό από το 2007 μέχρι σήμερα. Βατερλώ η περίπτωση ακύρωσης του σχεδιασμού του καθέτου οδικού άξονα το 2018 που έπιασε στον ύπνο τη προηγούμενη Περιφ. Αρχή η οικοπεδοποίηση της προτεινόμενης χάραξης από το τότε Υπουργείο, που ετοίμαζε την πώληση των ορυχείων και του αντίστοιχου ΑΗΣ Μελίτης.
Το ίδιο συνεχίζεται ένα και πλέον χρόνο τώρα με την νέα Περιφερειακή Αρχή. Σήραγγα Κλεισούρας και όχι ο Κάθετος διευρωπαϊκός άξονας, ή άλλες πιο κρίσιμες υποδομές, ενώ τίποτε δεν παρουσιάστηκε μέχρι σήμερα για αρδευτικά ή άλλα έργα και δράσεις.
Ως αντιπολίτευση –αυτό μπορούμε μόνο δυστυχώς – κάνουμε συγκεκριμένες τεκμηριωμένες προτάσεις για ανάπτυξη των υποδομών ,για την αντιμετώπιση των συνεπειών της απολιγνιτοποίησης. Άμεση κάλυψη θέσεων εργασίας στην αυτοδιοίκηση ,στο Πανεπιστήμιο για την πλήρη ανάπτυξή του, για την ενίσχυση των υποδομών υγείας ,για την διεύρυνση του Πάρκου Εθνικής Συμφιλίωσης για αξιοποίηση κάθε αναπτυξιακής δυνατότητας από το απόθεμα της περιοχής (αρχαιολογία ,τουρισμό ,πολιτισμό κ.α.).
Για την νέα Περιφερειακή Αρχή ήρθε ο χρόνος πλέον από τα πεπραγμένα της να κρίνουμε το ύφος , το ήθος καθώς και τη θεσμική της συμπεριφορά:
-Ο Περιφερειάρχης δεν είναι επισκέπτης στη Φλώρινα ,όπως και σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, αλλά έχει απόλυτα την πολιτική ευθύνη ,πάντα αλλά και ιδιαίτερα τώρα που οι χωρικοί Αντιπεριφερειάρχες είναι διορισμένοι από αυτόν. Έτσι δεν μπορεί να επισκέπτεται το Νοσοκομείο της Φλώρινας δυο μήνες μετά την πανδημία και να προβάλλεται ως γεγονός άξιο προβολής ή να λειτουργεί ως ,επόπτης θεσμικός του ισάξιου πρώτου βαθμού αυτοδιοίκησης καταγράφοντας περιφερόμενος προβλήματα που είναι υποχρέωσή του να γνωρίζει και να δίνει λύσεις.
-Όταν παραδέχεσαι ως το μεγαλύτερο πρόβλημα της Περιφέρειας την χαμηλή απορροφητικότητα πόρων του ΕΣΠΑ , δεν επιλέγεις Εκτελεστικό Γραμματέα με γνωστικό αντικείμενο ΠΣΕΑ.
-Δεν ορίζεις Γεν. Διευθύντρια στην ΑΝΚΟ ,εν αγνοία των εταίρων σου στη διοίκηση (Δήμων), στέλεχος ,που δεν πείθει για την επάρκειά του για τη θέση αυτή.
-Δεν επιλέγεις μεταξύ εκατοντάδων ανέργων νέων με ανάλογα προσόντα ειδικό συνεργάτη του χωρικού Αντιπεριφερειάρχη με κριτήριο την εκλογική συνεισφορά και όχι την επιστημονοσύνη, είναι πρόκληση ιδιαίτερα όταν το προβάλεις δια δημοσιευμάτων ως σημαντικό γεγονός.
-Για την συνέντευξη που παραχωρήθηκε για τα πεπραγμένα της Π.Ε. Φλώρινας έχει ήδη σχολιαστεί για το περιεχόμενό της ,επανερχόμαστε στο αδιανόητο να μη γίνεται από τον ίδιο τον Περιφερειάρχη.
Κλείνοντας θέλω να επισημάνω:
-Την ανάγκη έντασης στη στάση διεκδίκησης από τους θεσμικούς εκπροσώπους μας απέναντι στους κεντρικούς –κυβερνητικούς φορείς εξουσίας . Η απουσία της Φλώρινας από το σχέδιο για την απολιγνιτοποίηση πρέπει να διορθωθεί και αυτό δεν γίνεται με άπαξ προσπάθεια αλλά απαιτεί μία συνεχή σθεναρή στάση.
-Την ανάγκη καθολικής υποστήριξης και κοινού συντονισμένου μετώπου για τα μεγάλα θέματα της Φλώρινας ,Κάθετος Άξονας, Οδικά Δίκτυα-Υποδομές, Αναπτυξιακά έργα ,τουριστική ανάπτυξη κ.α. και όχι να περιοριζόμαστε στα θέματα αρμοδιότητας μας μόνο.
Χρειαζόμαστε μία κοινή ατζέντα και κοινό βηματισμό. Η Φλώρινα πρέπει να πάψει να είναι τερματικός προορισμός της Χώρας σε κατάσταση ασφυξίας ,πρέπει να γίνει η Αρχή της Ευρώπης και για να γίνει αυτό χρειάζονται οδικά δίκτυα, υποδομές ,ανάπτυξη και επενδύσεις από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, με τον απαραίτητο χρόνο ομαλής μετάβασης στη μετά λιγνίτη εποχή.
Τέλος ,εκφράζοντας την προσωπική μου άποψη , ,θα ήθελα να σταθώ στην επιστολή των Ενεργειακών Δήμων προς την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, από την οποία θεωρώ πως είναι μέγιστο λάθος να μην γίνεται καμμία αναφορά –αίτημα για την αποτροπή της βίαιης απολιγνιτοποίησης που μας οδηγεί μαθηματικά στο σίγουρο θάνατο ως Δυτική Μακεδονία.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Για το λόγο αυτό και επειδη εχει κουρασει το φαινομενο των ανωνυμων σχολιαστων τα σχόλια που θα αναρτουνται στο συγκεκριμένο blog θα είναι μόνο όσα φέρουν το όνομα του σχολιαστή. Ευχαριστουμε για την κατανόηση.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.