ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Ν.Δ. ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΓΙΑ ΠΑΡΕΜΠΟΡΙΟ - ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΛΑΙΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ
Τοποθέτηση του βουλευτή Φλώρινας-ΝΔ Γ. Αντωνιάδη στη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τίτλο:
«Λήψη συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για την προώθηση της δίκαιης μεταχείρισης και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186), ρυθμίσεις για τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, την Επιτροπή Ανταγωνισμού, τη λειτουργία της αγοράς και λοιπές διατάξεις».
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, καλησπέρα σας.
Θέλω κι εγώ να εκφράσω τη λύπη μου για τον συνάδελφο ο οποίος αποχώρησε.
Σήμερα είναι ημέρα μνήμης και τιμής. Τιμούμε τους εξεγερθέντες φοιτητές και στο πρόσωπο αυτών όλους όσοι αγωνίστηκαν για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας. Θα ήθελα να πω ότι το Πολυτεχνείο αποτελεί ένα φωτεινό ορόσημο στην ιστορική διαδρομή της χώρας και ένα διαχρονικό παράδειγμα για τις νέες γενιές, αλλά και για όλους εμάς, για διαρκείς αγώνες, για Δημοκρατία, για ελευθερία, για ανθρώπινα δικαιώματα και –εννοείται- για ψωμί.
Με λύπη μου θέλω να στηλιτεύσω όσους προσπαθούν ψηφοθηρικά να σκυλεύσουν πάνω σε εθνικές επετείους, σε πανδημίες και σε Ιανούς. Δυστυχώς, θα βρουν πόρτες κλειστές.
Επίσης, θέλω να αναφερθώ και σε ένα θέμα. Κατ’ αρχάς, να πω ότι πολύ σωστά η Κυβέρνηση έχει επιταχύνει όλες τις διαδικασίες και στην Καρδίτσα και στην Κρήτη. Ό,τι ακόμα δεν έχει προβλεφθεί –συμφωνώ με τον κ. Κεγκέρογλου- πρέπει να προβλεφθεί και για την Κρήτη, αλλά και για όλες τις περιοχές οι οποίες δοκιμάζονται από τον Ιανό και από άλλες φυσικές καταστροφές. Εκεί θα πρέπει να ενταχθεί και το Αμύνταιο της Φλώρινας που είναι ο μοναδικός ενεργειακός δήμος στον οποίο έχουν κλείσει τα εργοστάσια. Υπάρχει ένας πολύ μεγάλος αριθμός ανέργων. Οπωσδήποτε πρέπει η Κυβέρνηση να λάβει μέριμνα. Αναφέρομαι στο θέμα της Εθνικής Τράπεζας η οποία πρόκειται να κλείσει κάποιο υποκατάστημα. Δυστυχώς, θα δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα στην περιοχή εξαιτίας της ανεργίας.
Έρχομαι τώρα στο νομοσχέδιο. Το νομοσχέδιο αυτό περιλαμβάνει πέντε θέματα, ουσιαστικά βέβαια τέσσερα. Και γι’ αυτό χωρίζεται σε πέντε μέρη, με είκοσι δυο άρθρα.
Το πρώτο μέρος αφορά στη λήψη συμπληρωματικών μέτρων για την καλύτερη εφαρμογή του Κανονισμού 1150/2019. Ο εν λόγω Κανονισμός εισήγαγε για πρώτη φορά κανόνες για τη ρύθμιση των σχέσεων μεταξύ των γνωστών σε όλους μας διαδικτυακών «on line» πλατφορμών και επιχειρηματικών χρηστών. Με τους νέους κανόνες που θεσπίζει η Κυβέρνηση μπαίνει φρένο στις αθέμιτες πρακτικές, ενώ προβλέπεται η τήρηση διαφανούς κατάταξης των εσωτερικών μηχανισμών διεκπεραίωσης καταγγελιών και η δυνατότητα παροχής δικαστικής προστασίας μέσω της νομιμοποίησης ενώσεων και δημοσίων φορέων προκειμένου να ασκήσουν συλλογική αγωγή για την παράνομη συμπεριφορά των παρόχων «on line» υπηρεσιών διαμεσολάβησης και των παρόχων «on line» μηχανών αναζήτησης.
Για να γίνει αυτό χρειάζεται να υπάρχει και ένα μητρώο. Προβλέπεται, επομένως, η δημιουργία Μητρώου Ενώσεων και Δημοσίων Φορέων στη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, ΔΙΜΕΑ.
Το δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου αφορά ρυθμίσεις για τη βέλτιστη λειτουργία της Διυπηρεσιακής Μονάδας και στόχος του φορέα είναι μεταξύ άλλων η αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου, η δυνατότητα προστίμων για τη διακίνηση και εμπορία απομιμητικών προϊόντων –κοινώς, προϊόντων μαϊμού- και μια σειρά από θέματα τα οποία αφορούν στη σωστή λειτουργία της αγοράς.
Το παρόν νομοσχέδιο περιλαμβάνει και μια σειρά διατάξεων που τροποποιούν τις διατάξεις του νόμου 471/2020.
Το τρίτο μέρος προβλέπει ρυθμίσεις για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, επιλύοντας χρόνια προβλήματα της λειτουργίας του. Θεσμοθετεί ένα νέο τρόπο χρηματοδότησης της επιτροπής, κάτι που έχει επισημανθεί και από ευρωπαϊκούς φορείς.
Το τέταρτο μέρος αναφέρεται στη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές, σε μικρές όμως λόγω πληθυσμού περιοχές, καθώς και τη λειτουργία των λαϊκών αγορών. Μιλάμε τώρα για πολύ μικρές ατομικές και οικογενειακές επιχειρήσεις. Αφορά τοπικά εμπορικά καταστήματα του άρθρου 2 σε περιοχές με μόνιμο πληθυσμό κάτω από πέντε χιλιάδες. Βεβαίως, ρυθμίζεται και η λειτουργία υπαίθριων αγορών –οι γνωστές λαϊκές αγορές- δίνοντας τη δυνατότητα στους τοπικούς αρμόδιους φορείς να έχουν μεγαλύτερη ευελιξία και να καθορίζουν τις ώρες και τις ημέρες λειτουργίας.
Ολοκληρώνω –γιατί δυστυχώς δεν βλέπω τον χρόνο- με το εξής: Το πέμπτο και τελευταίο μέρος του υπό συζήτηση σχεδίου νόμου προβλέπει την παράταση της εφαρμογής του ενωσιακού δικαίου.
Εδώ σταματώ, κύριε Πρόεδρε. Σας ευχαριστώ πολύ και σας συγχαίρω γιατί τηρείτε τους κανονισμούς. Η Βουλή δεν είναι «one man show». Πρέπει να σεβόμαστε τον χρόνο όλων των συναδέλφων. Σταματώ εδώ, για να δώσω τη δυνατότητα και στους υπόλοιπους συναδέλφους να μιλήσουν.
Ευχαριστώ πολύ.
«Λήψη συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για την προώθηση της δίκαιης μεταχείρισης και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186), ρυθμίσεις για τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, την Επιτροπή Ανταγωνισμού, τη λειτουργία της αγοράς και λοιπές διατάξεις».
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, καλησπέρα σας.
Θέλω κι εγώ να εκφράσω τη λύπη μου για τον συνάδελφο ο οποίος αποχώρησε.
Σήμερα είναι ημέρα μνήμης και τιμής. Τιμούμε τους εξεγερθέντες φοιτητές και στο πρόσωπο αυτών όλους όσοι αγωνίστηκαν για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας. Θα ήθελα να πω ότι το Πολυτεχνείο αποτελεί ένα φωτεινό ορόσημο στην ιστορική διαδρομή της χώρας και ένα διαχρονικό παράδειγμα για τις νέες γενιές, αλλά και για όλους εμάς, για διαρκείς αγώνες, για Δημοκρατία, για ελευθερία, για ανθρώπινα δικαιώματα και –εννοείται- για ψωμί.
Με λύπη μου θέλω να στηλιτεύσω όσους προσπαθούν ψηφοθηρικά να σκυλεύσουν πάνω σε εθνικές επετείους, σε πανδημίες και σε Ιανούς. Δυστυχώς, θα βρουν πόρτες κλειστές.
Επίσης, θέλω να αναφερθώ και σε ένα θέμα. Κατ’ αρχάς, να πω ότι πολύ σωστά η Κυβέρνηση έχει επιταχύνει όλες τις διαδικασίες και στην Καρδίτσα και στην Κρήτη. Ό,τι ακόμα δεν έχει προβλεφθεί –συμφωνώ με τον κ. Κεγκέρογλου- πρέπει να προβλεφθεί και για την Κρήτη, αλλά και για όλες τις περιοχές οι οποίες δοκιμάζονται από τον Ιανό και από άλλες φυσικές καταστροφές. Εκεί θα πρέπει να ενταχθεί και το Αμύνταιο της Φλώρινας που είναι ο μοναδικός ενεργειακός δήμος στον οποίο έχουν κλείσει τα εργοστάσια. Υπάρχει ένας πολύ μεγάλος αριθμός ανέργων. Οπωσδήποτε πρέπει η Κυβέρνηση να λάβει μέριμνα. Αναφέρομαι στο θέμα της Εθνικής Τράπεζας η οποία πρόκειται να κλείσει κάποιο υποκατάστημα. Δυστυχώς, θα δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα στην περιοχή εξαιτίας της ανεργίας.
Έρχομαι τώρα στο νομοσχέδιο. Το νομοσχέδιο αυτό περιλαμβάνει πέντε θέματα, ουσιαστικά βέβαια τέσσερα. Και γι’ αυτό χωρίζεται σε πέντε μέρη, με είκοσι δυο άρθρα.
Το πρώτο μέρος αφορά στη λήψη συμπληρωματικών μέτρων για την καλύτερη εφαρμογή του Κανονισμού 1150/2019. Ο εν λόγω Κανονισμός εισήγαγε για πρώτη φορά κανόνες για τη ρύθμιση των σχέσεων μεταξύ των γνωστών σε όλους μας διαδικτυακών «on line» πλατφορμών και επιχειρηματικών χρηστών. Με τους νέους κανόνες που θεσπίζει η Κυβέρνηση μπαίνει φρένο στις αθέμιτες πρακτικές, ενώ προβλέπεται η τήρηση διαφανούς κατάταξης των εσωτερικών μηχανισμών διεκπεραίωσης καταγγελιών και η δυνατότητα παροχής δικαστικής προστασίας μέσω της νομιμοποίησης ενώσεων και δημοσίων φορέων προκειμένου να ασκήσουν συλλογική αγωγή για την παράνομη συμπεριφορά των παρόχων «on line» υπηρεσιών διαμεσολάβησης και των παρόχων «on line» μηχανών αναζήτησης.
Για να γίνει αυτό χρειάζεται να υπάρχει και ένα μητρώο. Προβλέπεται, επομένως, η δημιουργία Μητρώου Ενώσεων και Δημοσίων Φορέων στη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, ΔΙΜΕΑ.
Το δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου αφορά ρυθμίσεις για τη βέλτιστη λειτουργία της Διυπηρεσιακής Μονάδας και στόχος του φορέα είναι μεταξύ άλλων η αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου, η δυνατότητα προστίμων για τη διακίνηση και εμπορία απομιμητικών προϊόντων –κοινώς, προϊόντων μαϊμού- και μια σειρά από θέματα τα οποία αφορούν στη σωστή λειτουργία της αγοράς.
Το παρόν νομοσχέδιο περιλαμβάνει και μια σειρά διατάξεων που τροποποιούν τις διατάξεις του νόμου 471/2020.
Το τρίτο μέρος προβλέπει ρυθμίσεις για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, επιλύοντας χρόνια προβλήματα της λειτουργίας του. Θεσμοθετεί ένα νέο τρόπο χρηματοδότησης της επιτροπής, κάτι που έχει επισημανθεί και από ευρωπαϊκούς φορείς.
Το τέταρτο μέρος αναφέρεται στη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές, σε μικρές όμως λόγω πληθυσμού περιοχές, καθώς και τη λειτουργία των λαϊκών αγορών. Μιλάμε τώρα για πολύ μικρές ατομικές και οικογενειακές επιχειρήσεις. Αφορά τοπικά εμπορικά καταστήματα του άρθρου 2 σε περιοχές με μόνιμο πληθυσμό κάτω από πέντε χιλιάδες. Βεβαίως, ρυθμίζεται και η λειτουργία υπαίθριων αγορών –οι γνωστές λαϊκές αγορές- δίνοντας τη δυνατότητα στους τοπικούς αρμόδιους φορείς να έχουν μεγαλύτερη ευελιξία και να καθορίζουν τις ώρες και τις ημέρες λειτουργίας.
Ολοκληρώνω –γιατί δυστυχώς δεν βλέπω τον χρόνο- με το εξής: Το πέμπτο και τελευταίο μέρος του υπό συζήτηση σχεδίου νόμου προβλέπει την παράταση της εφαρμογής του ενωσιακού δικαίου.
Εδώ σταματώ, κύριε Πρόεδρε. Σας ευχαριστώ πολύ και σας συγχαίρω γιατί τηρείτε τους κανονισμούς. Η Βουλή δεν είναι «one man show». Πρέπει να σεβόμαστε τον χρόνο όλων των συναδέλφων. Σταματώ εδώ, για να δώσω τη δυνατότητα και στους υπόλοιπους συναδέλφους να μιλήσουν.
Ευχαριστώ πολύ.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Για το λόγο αυτό και επειδη εχει κουρασει το φαινομενο των ανωνυμων σχολιαστων τα σχόλια που θα αναρτουνται στο συγκεκριμένο blog θα είναι μόνο όσα φέρουν το όνομα του σχολιαστή. Ευχαριστουμε για την κατανόηση.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.