ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ Π.Σ. ΓΙΑΝΝΗ ΣΤΡΑΤΑΚΗ ΓΙΑ ΒΕΛΡΙΩΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΦΛΏΡΙΝΑΣ-ΕΔΕΣΣΑΣ
Επερώτηση με θέμα Βελτίωση Οδικής σύνδεσης Π.Ε Φλώρινας με Π.Ε. Πέλλας- Σχεδιασμός Οδικών Αξόνων και Σιδηροδρομικού δικτύου στη Δ. Μακεδονία, κατέθεσε ο Περιφερειακός Σύμβουλος της παράταξης ΕΛΠΙΔΑ Γιάννης Στρατάκη.
Ερωταται ο Περιφερειάρχης
-Ποιος είναι ο σχεδιασμός και σε τι ενέργειες σκοπεύετε να προχωρήσετε για την οδική διασύνδεση της Δ. Μ. σε συνδυασμό με τον υπό προγραμματισμό σύγχρονο αυτοκινητόδρομο Θεσ/νίκης –Πέλλας;
-Σκοπεύετε επιτέλους , όπως επανειλημμένα έχετε δεσμευτεί στο διαχρονικό αίτημά μας , να παρουσιάσετε ενώπιον του Περιφερειακού Συμβουλίου το συνολικό σας σχεδιασμό σχετικά με το σύνολο των οδικών υποδομών στην Περιφέρειά μας;
-Και τέλος προτίθεστε να φέρεται προς συζήτηση στο ανώτατο όργανο Δημοκρατικού Προγραμματισμού , που είναι το Περιφερειακό Συμβούλιο προς λήψη απόφασης ,ένα ρεαλιστικό εξειδικευμένο σχέδιο για την ολοκλήρωση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου ( τοπικές διασυνδέσεις ,ηλεκτροκίνηση) καθώς και την μελλοντική ανάπτυξή του;
Κε Περιφερειάρχη
Στις 24-4-21 σε ειδική εκδήλωση στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ο Πρωθυπουργός κ. Κ. Μητσοτάκης ,ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο Περιφερειάρχης Κεν. Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας μεταξύ άλλων, ανακοίνωσαν την κατασκευή-βελτίωση του Οδικού Άξονα Θεσσαλονίκης-Έδεσσας.
Ο Οδικός αυτός άξονας αποτελεί παραδοσιακή πρόσβαση της Π.Ε. Φλώρινας και της πόλης της Φλώρινας με το μητροπολιτικό κέντρο της Β. Ελλάδας την Θεσ/νίκη . Επιπλέον αποτελεί ιστορική συνέχεια της Παλιάς Εγνατίας Οδού, της οποίας το Βαλκανικό τμήμα ξεκινούσε από το Δυρράχιο της Αλβανίας ,οδηγούσε μέσω Οχρίδας , Μοναστηρίου, Κέλλης ,Έδεσσας στην Θεσ/νίκη και την Κων/λη.
Η αναβίωση του Οδικού αυτού άξονα σε συνέχεια της σύγχρονης σύνδεσης (Θεσ/νίκης-Έδεσσας) που ήδη ανακοινώθηκε ,εάν κατασκευαστεί ολοκληρωμένα θα οδηγεί στην Φλώρινα και σε μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό ακόμη και στο Λιμάνι του Δυρραχίου .Έτσι μπορεί ν’ αποτελέσει ένα σημαντικότατο αναπτυξιακό έργο για τη Δυτ. Μακεδονία σε συνδυασμό με τον Κάθετο Οδικό Άξονα Κοζάνη-Νίκη-κ. Ευρώπη.
Και μόνο η αναβάθμιση –βελτίωση του τμήματος Έδεσσας- Φλώρινας , μπορεί να επιφέρει σημαντικά οφέλη στην διακίνηση αγαθών, στην Τουριστική ανάπτυξη ,αφού θα βοηθήσει στη διάχυση του Τουριστικού ρεύματος προς την Δυτ. Μακεδονία ,που σήμερα έχει ως κύριο προορισμό την Δυτική Πέλλα (Λουτρά Αριδαίας, Βόρας, Α. Αθανάσιος κ.λ.π.).
Δυστυχώς μέχρι σήμερα οι ανακοινώσεις που έχουν γίνει με την παρουσία του ίδιου του Πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη και αφορούν όμορες Περιφέρειες της Δυτ. Μακεδονίας -η οποία μάλιστα τελεί υπό ειδικό αναπτυξιακό καθεστώς λόγω Απολιγνιτοποίησης - μόνο ένα τμήμα της Εθνικής Οδού (Ε65) μας αφορά ,και μάλιστα ως προέκταση του κύριου έργου, που ουσιαστικά εξελίσσεται κυρίως στην περιφέρεια Θεσσαλίας .
Επί πλέον και οι πρόσφατες ανακοινώσεις που έγιναν κατά την επίσκεψη του Υφ/ργου Μεταφορών κ. Κεφαλογιάννη για την ανάπτυξη του Σιδηροδρομικού δικτύου στην Δ.Μ., ενισχύουν την αοριστία και την μετάθεση του στο αβέβαιο μακρινό μέλλον ,αφού δεν έχουν χαρακτηριστικά ενός ρεαλιστικού σχεδίου άμεσων αποτελεσμάτων για την Περιφέρειά μας.
Κε Περιφερειάρχη
-Ποιος είναι ο σχεδιασμός και σε τι ενέργειες σκοπεύετε να προχωρήσετε για την οδική διασύνδεση της Δ. Μ. σε συνδυασμό με τον υπό προγραμματισμό σύγχρονο αυτοκινητόδρομο Θεσ/νίκης –Πέλλας;
-Σκοπεύετε επιτέλους , όπως επανειλημμένα έχετε δεσμευτεί στο διαχρονικό αίτημά μας , να παρουσιάσετε ενώπιον του Περιφερειακού Συμβουλίου το συνολικό σας σχεδιασμό σχετικά με το σύνολο των οδικών υποδομών στην Περιφέρειά μας;
-Και τέλος προτίθεστε να φέρεται προς συζήτηση στο ανώτατο όργανο Δημοκρατικού Προγραμματισμού , που είναι το Περιφερειακό Συμβούλιο προς λήψη απόφασης ,ένα ρεαλιστικό εξειδικευμένο σχέδιο για την ολοκλήρωση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου ( τοπικές διασυνδέσεις ,ηλεκτροκίνηση) καθώς και την μελλοντική ανάπτυξή του;
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Για το λόγο αυτό και επειδη εχει κουρασει το φαινομενο των ανωνυμων σχολιαστων τα σχόλια που θα αναρτουνται στο συγκεκριμένο blog θα είναι μόνο όσα φέρουν το όνομα του σχολιαστή. Ευχαριστουμε για την κατανόηση.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.