Π. Πέρκα: «Δεν θα δεχτώ να αδικηθεί η Φλώρινα. Ζητάω σχεδιασμό βάσει της επιστήμης, των μελετών και με ασφάλεια δίκαιου. Ο σχεδιασμός για εξυπηρέτηση κολλητών ανήκει στο παρελθόν»
Εκρηκτική ηταν η παρέμβαση της Βουλευτή Φλώρινας Π. Πέρκα στη Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της Δυτικής Μακεδονίας επί του υπομνήματος της Περιφέρειας για το Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαισίου.
Η κ. Πέρκα εστίασε στη διαδικασία της επικαιροποίησης του Π.Χ.Π. της Π.Δ.Μ, στη σιδηροδρομική σύνδεση με την Αλβανία, στις πύλες εισόδου της Π.Δ.Μ. προς τα Βαλκάνια, τα διαμετακομιστικά και εμπορευματικά κέντρα και τη διαχρονική υποβάθμιση της Φλώρινας, η οποία δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. Η Φλώρινα έχει πλέον φωνή και ακούγεται δυνατά. «Σε ότι αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση με την Αλβανία, ανέφερε η μελετήτρια ότι προέκυψαν αλλαγές στο σχεδιασμό. Πώς προέκυψαν οι αλλαγές στο θέμα των συγκοινωνιακών και μεταφορικών έργων; Πώς προέκυψαν αυτές οι αλλαγές στο σχεδιασμό; Πώς προέκυψε το έργο Κοζάνη – Άργους Ορεστικό – Πογράδετς; Με μελέτες; Κυκλοφοριακές; Με φόρτους; Με τι στοιχεία; Μιλάω τεχνοκρατικά ως συγκοινωνιολόγος. Εδώ έχουμε πάρα πολλές ενστάσεις" τόνισε η κα. Πέρκα υπογρςμμιζοντας πως ",Η μελετήτρια δεν μπόρεσε να απαντήσει στην τεχνοκρατική προσέγγιση και ερωτήσεις της κ. Πέρκα διότι όπως ανέφερε «δεν το κατέχει επιστημονικά» και πρόσθεσε ότι «υπάρχει σχεδιασμός του ΟΣΕ αυτή τη στιγμή που επιφέρει διαφοροποιήσεις αλλά δεν είμαι η κατάλληλη να σας απαντήσω με απόλυτη γνώση».
Η κ. Πέρκα ανέφερε ακόμα «το έργο «Φλώρινα – Κρυσταλλοπηγή – Πόγραδετς» αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών TEN-T και εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Interreg – IPA CBS Greece – Albania. Εγκρίθηκε η μελέτη σκοπιμότητας και εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση 850.000 ευρώ για μελέτες. Στη συνέχεια πήγε για χρηματοδότηση από το Connecting Europe Facility. Πως είναι δυνατόν να έρχεται ένα υπόμνημα της Περιφέρειας για την επικαιροποίηση του Π.Χ.Π. ή της Υπουργικής απόφασης, δεν έχει αποσαφηνιστεί, και αλλάζει τον σχεδιασμό;
Μάλιστα στην προσπάθεια του κ. Περιφερειάρχη να μας γλυκάνει το χάπι, στο υπόμνημα προστέθηκαν και τα δύο έργα της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την Αλβανία. Παρακαλώ πολύ να μου απαντήσετε και με τη σχετική εμπειρία. Υπάρχει περίπτωση ποτέ να χρηματοδοτηθούν δύο έργα παράλληλα ή θα καούν και τα δύο; Με ποια κριτήρια βγήκε αυτή η γραμμή, την οποία εγώ πάλεψα στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και μέχρι τότε δεν είχα ακούσει από κανέναν να αναφέρεται στο σιδηροδρομικό έργο Κοζάνη – Άργους Ορεστικού – Πογράδετς».
«Κλέψατε την έτοιμη δουλειά που είχαμε κάνει" επεσήμανε σημειώνοντας ότι "Δεν είναι απλό να εντάξεις έργο στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών TEN-T, μιλούσα προσωπικά με την Επίτροπο Μπαλκ και τη DG MOVE. Έχει μελέτη σκοπιμότητας το έργο. Θα έπρεπε να ντρέπεστε!».
«Αυτό δεν θα μείνει εδώ. Θα το πάω, αν χρειαστεί και σε Ευρωπαϊκά αρμόδια όργανα. Επαναφέρετε πρακτικές που οδήγησαν την χώρα στην καταστροφή. Σχεδιασμός μεταφορικού έργου χωρίς κριτήρια, αλλά με ‘κλείσιμο ματιού στους κολλητούς’" σημείωσε ακόμα αναφέροντας πώς "Αυτό δεν θα γίνει αποδεκτό. Και μας βάζετε τώρα δύο έργα παράλληλα; Να μας πούνε, ποιος με ποιες μελέτες και με ποια κριτήρια προέβη σε αλλαγή σχεδιασμού; Έλεος! Είναι ντροπή αυτό που γίνεται!». Λόγω της τεκμηριωμένης τοποθέτησης της κ. Πέρκα προκλήθηκε μεγάλη ένταση στη συζήτηση ώστε να καλυφθεί το κενό επιχειρημάτων".
Στη συνέχεια ο κ. Κασαπίδης, στην προσπάθεια του να αποπροσανατολίσει τη συζήτηση που ήταν η σιδηροδρομική σύνδεση με την Αλβανία ανέφερε ότι για το έργο Σιάτιστα – Καστοριά υπάρχουν μελέτες από το 2000! (μα δεν ήταν αυτό το σημείο τριβής της συζήτησης). Η κ. Πέρκα του απάντησε «Ποιες μελέτες κ. Κασαπίδη; Ούτε που ψελλίζατε το Πογράδετς! Βρήκατε έτοιμη δουλειά και την δίνετε στους φίλους σας».
«Η Ευρωπαϊκή Ένωση, πολύ σωστά, δεν σχεδιάζει με το μάτι, δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει δυο έργα παράλληλα. Κοζάνη - Άργος Ορεστικό – Πόγραδετς και το Φλώρινα – Κρυσταλλοπηγή – Πόγραδετς. Είναι αδύνατον αυτό. Το ξέρετε αυτό και μας κοροϊδεύετε!».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη διασυνοριακότητα της Π.Ε. Φλώρινας:
«Ρωτάω τους μελετητές εν συνόλω μια πολύ απλή ερώτηση. Ξέρουν ότι η Κρυσταλοπηγή ανήκει στην Π.Ε. Φλώρινας; Διαβάζοντας το κείμενο φαίνεται ότι δεν είναι πολύ γνωστό αυτό. Φαίνεται ότι μπορεί να είναι και στη Καστοριά. Θα ήθελα να μου απαντήσετε.
Φαίνεται ότι η περιοχή της Φλώρινας, επειδή είμαστε μάλλον ευγενείς, όλο υποχωρούσε. Αυτό όμως έχει τελειώσει. Ευτυχώς εγώ σήμερα δεν είμαι τόσο ευγενής. Διεκδικώ τα δίκαια αιτήματα της Φλώρινας. Εδώ ο Δικηγορικός Σύλλογος διαμαρτύρεται, διότι υπάρχουν χωριά της Φλώρινας που οι υποθέσεις τους δικάζονται στην Καστοριά.
Ρώτησα λοιπόν την μελετήτρια, χωρίς να θέλω να αδικηθεί καμία Περιφερειακή Ενότητα της Π.Δ.Μ., από που ακριβώς συνορεύει η Καστοριά με την Αλβανία; Από την Κρυσταλοπηγή. Μάλιστα. Ξανά λέω λοιπόν ότι αυτή ανήκει στην Π.Ε. Φλώρινας και όχι στην Καστοριά. Στο υπόμνημα αναφέρεται αορίστως και η πύλη εισόδου στον Λαιμό. Που είναι ο Λαιμός; Που είναι η τέταρτη πύλη εισόδου, που θα γίνει στον Νέο Καυκάσο; Παρόλο που η Κυβέρνηση καθυστερεί το έργο στον Νέο Καύκασο. Και εκεί συμβάλαμε και αναβαθμίστηκε η γραμμή και περιμένουμε την ηλεκτροδότηση.
Η Φλώρινα έχει λοιπόν τέσσερις πύλες εισόδου. Και οι τέσσερις πύλες εισόδου της Π.Δ.Μ. είναι στη Φλώρινα, θέλετε δεν θέλετε… Εδώ διαπιστώσαμε μια προσπάθεια να θεωρηθούν ακόμα και οι λίμνες του Αμυνταίου ότι ανήκουν στην Καστοριά. Λυπάμαι, αλλά αυτό δεν είναι περιφερειακή συνείδηση. Και δεν το αφήνω να περάσει έτσι. Ζητάω το δίκαιο. Αρκετά με την υποβάθμιση της Φλώρινας. Τώρα η Φλώρινα έχει φωνή.
Αυτή η ιστορία με την Φλώρινα που διαχρονικά αδικείται έχει τελειώσει. Καλώ όλους τους Περιφερειακούς Συμβούλους της Φλώρινας και τον λαό της Φλώρινας, που έχει ιδιαίτερη ευαισθησία στα θέματα που αφορούν στο τρένο, να ξεσηκωθούν. Δεν θα το αφήσουμε να περάσει έτσι. Συγνώμη για την ένταση της σημερινής μου τοποθέτησης αλλά δεν μπορώ να δεχτώ να αδικηθεί για ακόμα μια φορά η Φλώρινα».
Η κ. Πέρκα ανέφερε ακόμα «το έργο «Φλώρινα – Κρυσταλλοπηγή – Πόγραδετς» αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών TEN-T και εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Interreg – IPA CBS Greece – Albania. Εγκρίθηκε η μελέτη σκοπιμότητας και εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση 850.000 ευρώ για μελέτες. Στη συνέχεια πήγε για χρηματοδότηση από το Connecting Europe Facility. Πως είναι δυνατόν να έρχεται ένα υπόμνημα της Περιφέρειας για την επικαιροποίηση του Π.Χ.Π. ή της Υπουργικής απόφασης, δεν έχει αποσαφηνιστεί, και αλλάζει τον σχεδιασμό;
Μάλιστα στην προσπάθεια του κ. Περιφερειάρχη να μας γλυκάνει το χάπι, στο υπόμνημα προστέθηκαν και τα δύο έργα της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την Αλβανία. Παρακαλώ πολύ να μου απαντήσετε και με τη σχετική εμπειρία. Υπάρχει περίπτωση ποτέ να χρηματοδοτηθούν δύο έργα παράλληλα ή θα καούν και τα δύο; Με ποια κριτήρια βγήκε αυτή η γραμμή, την οποία εγώ πάλεψα στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και μέχρι τότε δεν είχα ακούσει από κανέναν να αναφέρεται στο σιδηροδρομικό έργο Κοζάνη – Άργους Ορεστικού – Πογράδετς».
«Κλέψατε την έτοιμη δουλειά που είχαμε κάνει" επεσήμανε σημειώνοντας ότι "Δεν είναι απλό να εντάξεις έργο στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών TEN-T, μιλούσα προσωπικά με την Επίτροπο Μπαλκ και τη DG MOVE. Έχει μελέτη σκοπιμότητας το έργο. Θα έπρεπε να ντρέπεστε!».
«Αυτό δεν θα μείνει εδώ. Θα το πάω, αν χρειαστεί και σε Ευρωπαϊκά αρμόδια όργανα. Επαναφέρετε πρακτικές που οδήγησαν την χώρα στην καταστροφή. Σχεδιασμός μεταφορικού έργου χωρίς κριτήρια, αλλά με ‘κλείσιμο ματιού στους κολλητούς’" σημείωσε ακόμα αναφέροντας πώς "Αυτό δεν θα γίνει αποδεκτό. Και μας βάζετε τώρα δύο έργα παράλληλα; Να μας πούνε, ποιος με ποιες μελέτες και με ποια κριτήρια προέβη σε αλλαγή σχεδιασμού; Έλεος! Είναι ντροπή αυτό που γίνεται!». Λόγω της τεκμηριωμένης τοποθέτησης της κ. Πέρκα προκλήθηκε μεγάλη ένταση στη συζήτηση ώστε να καλυφθεί το κενό επιχειρημάτων".
Στη συνέχεια ο κ. Κασαπίδης, στην προσπάθεια του να αποπροσανατολίσει τη συζήτηση που ήταν η σιδηροδρομική σύνδεση με την Αλβανία ανέφερε ότι για το έργο Σιάτιστα – Καστοριά υπάρχουν μελέτες από το 2000! (μα δεν ήταν αυτό το σημείο τριβής της συζήτησης). Η κ. Πέρκα του απάντησε «Ποιες μελέτες κ. Κασαπίδη; Ούτε που ψελλίζατε το Πογράδετς! Βρήκατε έτοιμη δουλειά και την δίνετε στους φίλους σας».
«Η Ευρωπαϊκή Ένωση, πολύ σωστά, δεν σχεδιάζει με το μάτι, δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει δυο έργα παράλληλα. Κοζάνη - Άργος Ορεστικό – Πόγραδετς και το Φλώρινα – Κρυσταλλοπηγή – Πόγραδετς. Είναι αδύνατον αυτό. Το ξέρετε αυτό και μας κοροϊδεύετε!».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη διασυνοριακότητα της Π.Ε. Φλώρινας:
«Ρωτάω τους μελετητές εν συνόλω μια πολύ απλή ερώτηση. Ξέρουν ότι η Κρυσταλοπηγή ανήκει στην Π.Ε. Φλώρινας; Διαβάζοντας το κείμενο φαίνεται ότι δεν είναι πολύ γνωστό αυτό. Φαίνεται ότι μπορεί να είναι και στη Καστοριά. Θα ήθελα να μου απαντήσετε.
Φαίνεται ότι η περιοχή της Φλώρινας, επειδή είμαστε μάλλον ευγενείς, όλο υποχωρούσε. Αυτό όμως έχει τελειώσει. Ευτυχώς εγώ σήμερα δεν είμαι τόσο ευγενής. Διεκδικώ τα δίκαια αιτήματα της Φλώρινας. Εδώ ο Δικηγορικός Σύλλογος διαμαρτύρεται, διότι υπάρχουν χωριά της Φλώρινας που οι υποθέσεις τους δικάζονται στην Καστοριά.
Ρώτησα λοιπόν την μελετήτρια, χωρίς να θέλω να αδικηθεί καμία Περιφερειακή Ενότητα της Π.Δ.Μ., από που ακριβώς συνορεύει η Καστοριά με την Αλβανία; Από την Κρυσταλοπηγή. Μάλιστα. Ξανά λέω λοιπόν ότι αυτή ανήκει στην Π.Ε. Φλώρινας και όχι στην Καστοριά. Στο υπόμνημα αναφέρεται αορίστως και η πύλη εισόδου στον Λαιμό. Που είναι ο Λαιμός; Που είναι η τέταρτη πύλη εισόδου, που θα γίνει στον Νέο Καυκάσο; Παρόλο που η Κυβέρνηση καθυστερεί το έργο στον Νέο Καύκασο. Και εκεί συμβάλαμε και αναβαθμίστηκε η γραμμή και περιμένουμε την ηλεκτροδότηση.
Η Φλώρινα έχει λοιπόν τέσσερις πύλες εισόδου. Και οι τέσσερις πύλες εισόδου της Π.Δ.Μ. είναι στη Φλώρινα, θέλετε δεν θέλετε… Εδώ διαπιστώσαμε μια προσπάθεια να θεωρηθούν ακόμα και οι λίμνες του Αμυνταίου ότι ανήκουν στην Καστοριά. Λυπάμαι, αλλά αυτό δεν είναι περιφερειακή συνείδηση. Και δεν το αφήνω να περάσει έτσι. Ζητάω το δίκαιο. Αρκετά με την υποβάθμιση της Φλώρινας. Τώρα η Φλώρινα έχει φωνή.
Αυτή η ιστορία με την Φλώρινα που διαχρονικά αδικείται έχει τελειώσει. Καλώ όλους τους Περιφερειακούς Συμβούλους της Φλώρινας και τον λαό της Φλώρινας, που έχει ιδιαίτερη ευαισθησία στα θέματα που αφορούν στο τρένο, να ξεσηκωθούν. Δεν θα το αφήσουμε να περάσει έτσι. Συγνώμη για την ένταση της σημερινής μου τοποθέτησης αλλά δεν μπορώ να δεχτώ να αδικηθεί για ακόμα μια φορά η Φλώρινα».
Δείτε
εδώ το βίντεο:
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Για το λόγο αυτό και επειδη εχει κουρασει το φαινομενο των ανωνυμων σχολιαστων τα σχόλια που θα αναρτουνται στο συγκεκριμένο blog θα είναι μόνο όσα φέρουν το όνομα του σχολιαστή. Ευχαριστουμε για την κατανόηση.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.