ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ" ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Πώς θα κάνουμε την πόλη μας προσβάσιμη σε όλους;» υλοποιεί η Ε’ τάξη του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και στη θεματική «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ. Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη»,  Μέρος του προγράμματος είναι και η βιωματική δράση που περιγράφεται παρακάτω.


Ξεκινώντας από το σχολείο και σπρώχνοντας ένα αναπηρικό αμαξίδιο, τα παιδιά έκαναν διαδρομές μέσα στην πόλη, όπου κατέγραψαν και φωτογράφισαν τα σημεία με περιορισμένη προσβασιμότητα σε άτομα με κινητικές αναπηρίες (αλλά και γονείς με παιδικό καροτσάκι, ηλικιωμένα άτομα με βοηθήματα βάδισης κ.ά.)α) Ποικίλα εμπόδια σε πεζοδρόμια (δέντρα, φωτιστικά, κάδους, μπάζα, γλάστρες, κολόνες ηλεκτροφωτισμού, τραπεζοκαθίσματα, άλλα αντικείμενα):β) Ψηλά πεζοδρόμια χωρίς ράμπες:γ) Διαβάσεις χωρίς ράμπες:δ) Σημεία χωρίς καθόλου πεζοδρόμιο:ε) Αυτοκίνητα παρκαρισμένα σε ράμπες, διαβάσεις ή και πάνω σε πεζοδρόμια:
στ) Στενά πεζοδρόμια που δε χωρά καν το αμαξίδιο:ζ) Κακοτεχνίες σε πεζοδρόμια, τρύπες και σπασμένα πλακάκια:η) Πεζοδρόμια που διακόπτονται από τοιχάκια, χάσματα, σκαλοπάτια, αυτοσχέδιες ράμπες:

Παράλληλα, τα παιδιά διαπίστωσαν ότι υπάρχουν δημόσια κτίρια και υπηρεσίες, ακόμη και χώροι πολιτισμού, όπου ένα άτομο σε αναπηρικό αμαξίδιο δεν μπορεί να εισέλθει.Στην επόμενη φάση του εκπαιδευτικού προγράμματος θα διερευνηθεί η προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία σε τέτοια κτίρια. Γενικότερα, μέσα από την εθελοντική αυτή δράση αναδείχτηκαν τόσο οι κακοτεχνίες και η έλλειψη υποδομών, όσο και η κακή νοοτροπία μας που καθιστά τα άτομα με αναπηρίες «αόρατα» στην καθημερινότητά μας. Οι καταγραφές των παιδιών, μαζί με τις προτάσεις τους για την επίλυση των προβλημάτων και τη βελτίωση των υποδομών, θα επιδοθούν στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου.

Στόχος του προγράμματος είναι να ενθαρρύνει τους μαθητές και τις μαθήτριες προς την κατεύθυνση της ενεργού πολιτειότητας, η οποία προϋποθέτει την ενημέρωση για τα κοινά, τη γνώση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων που έχει το άτομο ως πολίτης, την έκφραση των απόψεών του, την απαίτηση για διαφάνεια και δικαιοσύνη, την υπεύθυνη συμμετοχή στις κοινωνικές διεργασίες. Στη σύγχρονη κοινωνία η ιδιότητα του πολίτη είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη δημοκρατία, περιλαμβάνει τη συμμετοχή τη δημόσια ζωή και, παράλληλα, αναφέρεται στη συμπεριφορά και τη στάση του ατόμου απέναντι στα κοινωνικά και πολιτικά φαινόμενα. Ο εθελοντισμός δεν είναι χόμπι, αλλά στάση ζωής που αφορά όλους μας, προάγει την ενεργό συμμετοχή μας στην προάσπιση θεμελιωδών δικαιωμάτων και ενδυναμώνει την κοινωνική αλληλεγγύη και συνοχή.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον κ. Μιχάλη Χάτζιο, υπεύθυνο του Γραφείου Εθελοντισμού του Δήμου Φλώρινας, που αγκάλιασε εξαρχής την πρωτοβουλία μας και μας στήριξε ποικιλοτρόπως, την κα Μυρτώ Γιαλαμά, εθελόντρια, και την κα Δήμητρα Μπουτάκη, σχολική νοσηλεύτρια, που μας συνόδευσαν στη διαδρομή και συμμετείχαν στη δράση μας, και τον κ. Παναγιώτη Νώτα, Προέδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου, που διέθεσε πρόθυμα το αναπηρικό αμαξίδιο.



Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός
Κική Αμαραντίδου

Ο διευθυντής του Σχολείου
Κώστας Σεχίδης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΥΟ ΧΡΥΣΑ ΜΕΤΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΚΥΠΕΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΧΛΑΔΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗ ΠΑΣΟΚ ΣΑΚΗ ΑΡΝΑΟΥΤΟΓΛΟΥ