ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΝΩΡΙΣ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ - ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ. ΓΙΑ ΤΗ ΚΑΚΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΦΥΓΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
Ερευνα αναφορικά με τη χρήση του διαδικτύου από μαθητές, στο πλαίσιο του 4ου Συνεδρίου Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο, που πραγματοποιήθηκε στις 13 Φεβρουαρίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο πραγματοποίησε το Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας και η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Η έρευνα διενεργήθηκε σε δείγμα 524 μαθητών ηλικίας 10-14 ετών, οι οποίοι συμμετείχαν στο 4ο Συνέδριο Ασφαλούς Πλοήγησης της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.*Από την έρευνα εξήχθησαν τα ακόλουθα συμπεράσματα:
Τα παιδιά (αγόρια και κορίτσια) μπαίνουν από πολύ νωρίς στο διαδίκτυο, ξεκινώντας μάλιστα από την ηλικία των 5 ετών (η πλειοψηφία ξεκινάει στα 8).
Σχεδόν το 100% των παιδιών του δημοτικού χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και έχουν λογαριασμό στο Facebook και στο Viber .
Ο κύριος λόγος χρήσης είναι η διασκέδαση (μουσική) και οι συζητήσεις με τους φίλους. Σε δεύτερη μοίρα έρχεται η χρήση του διαδικτύου για τα μαθήματά τους ή για να βλέπουν ταινίες.
Οι γονείς στο 60% παρακολουθούν τις δραστηριότητές των παιδιών είτε ελέγχοντας το ιστορικό περιήγησης, είτε δίνοντας συμβουλές, όμως το ποσοστό παραμένει χαμηλό, δεδομένου του νεαρού της ηλικίας των παιδιών.
Η πλειοψηφία των παιδιών που ένιωσαν άσχημα στο διαδίκτυο ήταν λόγω κάποιας ψεύτικης φήμης που βγήκε είτε για τους ίδιους, είτε για τους φίλους τους. Διαπιστώνεται, με αυτό τον τρόπο, ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζει στα παιδιά η εικόνα τους και η γνώμη των άλλων.
Θετικό είναι το γεγονός ότι η πλειοψηφία των παιδιών που ένιωσαν κίνδυνο μίλησαν στους γονείς ή τους φίλους τους. Παράλληλα όμως υπάρχει και ένα ποσοστό το οποίο δεν το έκανε, είτε γιατί αισθάνθηκε άσχημα, είτε γιατί δεν το θεώρησε σημαντικό.
Συνοψίζοντας, παρατηρείται ότι τα παιδιά ξεκινούν πολύ νωρίς την επαφή τους με το διαδίκτυο και τα social media, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την ανάγκη για μεγαλύτερο έλεγχο και ενημέρωση από γονείς και φορείς.
*Η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε από επιστημονική ομάδα της εταιρείας Visa, που είναι χορηγός του 4ου Συνεδρίου Ασφαλούς Πλοήγησης της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Τα παιδιά (αγόρια και κορίτσια) μπαίνουν από πολύ νωρίς στο διαδίκτυο, ξεκινώντας μάλιστα από την ηλικία των 5 ετών (η πλειοψηφία ξεκινάει στα 8).
Σχεδόν το 100% των παιδιών του δημοτικού χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και έχουν λογαριασμό στο Facebook και στο Viber .
Ο κύριος λόγος χρήσης είναι η διασκέδαση (μουσική) και οι συζητήσεις με τους φίλους. Σε δεύτερη μοίρα έρχεται η χρήση του διαδικτύου για τα μαθήματά τους ή για να βλέπουν ταινίες.
Οι γονείς στο 60% παρακολουθούν τις δραστηριότητές των παιδιών είτε ελέγχοντας το ιστορικό περιήγησης, είτε δίνοντας συμβουλές, όμως το ποσοστό παραμένει χαμηλό, δεδομένου του νεαρού της ηλικίας των παιδιών.
Η πλειοψηφία των παιδιών που ένιωσαν άσχημα στο διαδίκτυο ήταν λόγω κάποιας ψεύτικης φήμης που βγήκε είτε για τους ίδιους, είτε για τους φίλους τους. Διαπιστώνεται, με αυτό τον τρόπο, ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζει στα παιδιά η εικόνα τους και η γνώμη των άλλων.
Θετικό είναι το γεγονός ότι η πλειοψηφία των παιδιών που ένιωσαν κίνδυνο μίλησαν στους γονείς ή τους φίλους τους. Παράλληλα όμως υπάρχει και ένα ποσοστό το οποίο δεν το έκανε, είτε γιατί αισθάνθηκε άσχημα, είτε γιατί δεν το θεώρησε σημαντικό.
Συνοψίζοντας, παρατηρείται ότι τα παιδιά ξεκινούν πολύ νωρίς την επαφή τους με το διαδίκτυο και τα social media, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την ανάγκη για μεγαλύτερο έλεγχο και ενημέρωση από γονείς και φορείς.
*Η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε από επιστημονική ομάδα της εταιρείας Visa, που είναι χορηγός του 4ου Συνεδρίου Ασφαλούς Πλοήγησης της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Για το λόγο αυτό και επειδη εχει κουρασει το φαινομενο των ανωνυμων σχολιαστων τα σχόλια που θα αναρτουνται στο συγκεκριμένο blog θα είναι μόνο όσα φέρουν το όνομα του σχολιαστή. Ευχαριστουμε για την κατανόηση.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.