Π. ΠΕΡΚΑ "Ο ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΩΝ ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ"
Η Βουλευτής Φλώρινας και Αναπληρώτρια Τομεάρχης Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Θεοπίστη (Πέτη) Πέρκα συμμετείχε στις 9.7.2020 στην εκπομπή «Αταίριαστοι» του ΣΚΑΪ.
«Το νομοσχέδιο μας πάει πολύ πίσω. Ξεχνάμε την ιστορία αυτής της χώρας, που στους δρόμους κατακτήθηκαν δικαιώματα και βεβαία δείχνει τον φόβο της κυβέρνησης για τις αντιδράσεις λόγω της τραγικής οικονομικής κατάστασης που έχει περιέλθει η χώρα. Πρακτικά περιορίζει το δικαίωμα των συναθροίσεων που προστατεύεται από το Σύνταγμα. Έτσι έχει αποφανθεί η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής, η ένωση δικαστών και πολλές σχετικές οργανώσεις». Αναφορικά με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, ο κ. Χρυσοχοΐδης ότι πέντε στις δέκα πορείες ήταν των 50 ατόμων, η κ. Πέρκα απάντησε ότι «για τις μικρές πορείες των 50 ατόμων υπάρχει σχετικό θεσμικό πλαίσιο, το π.δ. 120/2013, που ρυθμίζει τα θέματα των μικρών πορειών (πχ πεζοδρόμιο, μια λωρίδα). Το ζήτημα με αυτό το νομοσχέδιο είναι ότι ενώ το Σύνταγμα προβλέπει ξεκάθαρα το δικαίωμα των πολιτών στην ελεύθερη συνάθροιση, με το νόμο αυτό της ΝΔ προστίθενται επιπλέον περιορισμοί πάνω από το Σύνταγμα, όπως για παράδειγμα να υπάρχει ένα συντονιστής της πορείας που θα αναλαμβάνει την ευθύνη. Φανταστείτε σε μια μεγάλη πορεία, να υπάρχει ένας άνθρωπος που θα φέρει την ευθύνη και ο οποίος θα πρέπει να πάει στα δικαστήρια να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας. Πως μπορούμε να υποδείξουμε ποιος είναι ο υπεύθυνος, αν μια ομάδα κάνει επεισόδια; Ως προς το θέμα της ειδοποίησης, γενικά τηρείται από το σωματεία πριν τις πορείες. Ωστόσο δεν μπορούμε να αποκλείουμε και τις αυθόρμητες πορείες που γίνονται για οποιοδήποτε θέμα. Ο νόμος αυτός δεν θα εφαρμοστεί».
Ως προς το ΚΙΝΑΛ, η κ. Πέρκα απάντησε ότι δεν δέχεται κριτική από το ΚΙΝΑΛ, το οποίο είναι σε δύσκολη θέση γιατί οι ψηφοφόροι τoy θυμούνται την παράδοση της Δημοκρατικής παράταξης και απορούν γιατί αυτό το κόμμα γίνεται δεκανίκι του Μητσοτάκη για ακόμα μια φορά. Σχετικά με τις κατασκευαστικές εταιρίες η κ. Πέρκα απάντησε «στην Ελλάδα υπήρχαν πέντε κατασκευαστικές που μοιράστηκαν όλη το χρήμα για αυτά τα μεγάλα έργα που έγιναν τόσα χρόνια στη χώρα. Αναφορικά με το Πάτρα – Πύργος που ανέφερε ο κ. Σιμόπουλος, Βουλευτής της ΝΔ, η κ. Πέρκα απάντησε ότι « το Πάτρα – Πύργος ήταν μέσα στις περιβόητες πέντε συμβάσεις παραχώρησης, που πλήρωσε ακριβά ο ελληνικός λαός και ποτέ τα έργα δεν τελειώνανε - τελικά τα ολοκλήρωσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- το δε συγκεκριμένο τμήμα βγήκε από τη σύμβαση παραχώρησης και προχώρησε ως δημόσιο έργο. Τώρα το έργο έχει παγώσει και από δημόσιο έργο το ξανά πάνε με σύμβαση παραχώρησης, με διόδια δηλαδή».
«Το νομοσχέδιο μας πάει πολύ πίσω. Ξεχνάμε την ιστορία αυτής της χώρας, που στους δρόμους κατακτήθηκαν δικαιώματα και βεβαία δείχνει τον φόβο της κυβέρνησης για τις αντιδράσεις λόγω της τραγικής οικονομικής κατάστασης που έχει περιέλθει η χώρα. Πρακτικά περιορίζει το δικαίωμα των συναθροίσεων που προστατεύεται από το Σύνταγμα. Έτσι έχει αποφανθεί η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής, η ένωση δικαστών και πολλές σχετικές οργανώσεις». Αναφορικά με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, ο κ. Χρυσοχοΐδης ότι πέντε στις δέκα πορείες ήταν των 50 ατόμων, η κ. Πέρκα απάντησε ότι «για τις μικρές πορείες των 50 ατόμων υπάρχει σχετικό θεσμικό πλαίσιο, το π.δ. 120/2013, που ρυθμίζει τα θέματα των μικρών πορειών (πχ πεζοδρόμιο, μια λωρίδα). Το ζήτημα με αυτό το νομοσχέδιο είναι ότι ενώ το Σύνταγμα προβλέπει ξεκάθαρα το δικαίωμα των πολιτών στην ελεύθερη συνάθροιση, με το νόμο αυτό της ΝΔ προστίθενται επιπλέον περιορισμοί πάνω από το Σύνταγμα, όπως για παράδειγμα να υπάρχει ένα συντονιστής της πορείας που θα αναλαμβάνει την ευθύνη. Φανταστείτε σε μια μεγάλη πορεία, να υπάρχει ένας άνθρωπος που θα φέρει την ευθύνη και ο οποίος θα πρέπει να πάει στα δικαστήρια να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας. Πως μπορούμε να υποδείξουμε ποιος είναι ο υπεύθυνος, αν μια ομάδα κάνει επεισόδια; Ως προς το θέμα της ειδοποίησης, γενικά τηρείται από το σωματεία πριν τις πορείες. Ωστόσο δεν μπορούμε να αποκλείουμε και τις αυθόρμητες πορείες που γίνονται για οποιοδήποτε θέμα. Ο νόμος αυτός δεν θα εφαρμοστεί».
Ως προς το ΚΙΝΑΛ, η κ. Πέρκα απάντησε ότι δεν δέχεται κριτική από το ΚΙΝΑΛ, το οποίο είναι σε δύσκολη θέση γιατί οι ψηφοφόροι τoy θυμούνται την παράδοση της Δημοκρατικής παράταξης και απορούν γιατί αυτό το κόμμα γίνεται δεκανίκι του Μητσοτάκη για ακόμα μια φορά. Σχετικά με τις κατασκευαστικές εταιρίες η κ. Πέρκα απάντησε «στην Ελλάδα υπήρχαν πέντε κατασκευαστικές που μοιράστηκαν όλη το χρήμα για αυτά τα μεγάλα έργα που έγιναν τόσα χρόνια στη χώρα. Αναφορικά με το Πάτρα – Πύργος που ανέφερε ο κ. Σιμόπουλος, Βουλευτής της ΝΔ, η κ. Πέρκα απάντησε ότι « το Πάτρα – Πύργος ήταν μέσα στις περιβόητες πέντε συμβάσεις παραχώρησης, που πλήρωσε ακριβά ο ελληνικός λαός και ποτέ τα έργα δεν τελειώνανε - τελικά τα ολοκλήρωσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- το δε συγκεκριμένο τμήμα βγήκε από τη σύμβαση παραχώρησης και προχώρησε ως δημόσιο έργο. Τώρα το έργο έχει παγώσει και από δημόσιο έργο το ξανά πάνε με σύμβαση παραχώρησης, με διόδια δηλαδή».
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Για το λόγο αυτό και επειδη εχει κουρασει το φαινομενο των ανωνυμων σχολιαστων τα σχόλια που θα αναρτουνται στο συγκεκριμένο blog θα είναι μόνο όσα φέρουν το όνομα του σχολιαστή. Ευχαριστουμε για την κατανόηση.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.