Παρασκευή, 23 Ιουλίου 2021

ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΣΥΡΙΖΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ Π. ΠΕΡΚΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕΤΟ ΑΞΟΝΑ ΦΛΩΡΙΝΑ-ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με την χρηματοδότηση και υλοποίηση της κατασκευής του Κάθετου οδικού Άξονα της Φλώρινας για σύνδεση της περιοχής με την Εγνατία Οδό, κατέθεσε η Βουλευτής Φλώρινας και Αναπλ. Τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Π. Πέρκα, μαζί με ακόμα 13 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Στην ερώτηση αναδεικνύεται το σημαντικό ζήτημα της Φλώρινας, η οποία αποτελεί τη μοναδική περιφερειακή ενότητα που δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η σύνδεσή της με την Εγνατία Οδό, ενώ το τελευταίο διάστημα προκύπτουν συνεχώς δημοσιεύματα που παραπέμπουν σε αδυναμία χρηματοδότησης του εν λόγω κρίσιμου έργου για την περιοχή.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Τι προτίθεται να κάνει για την χρηματοδότηση του έργου Φλώρινα-Ξινό Νερό-Πτολεμαΐδα για σύνδεση της ΠΕ Φλώρινας με την Εγνατία Οδό;

2. Σε ποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα θα εντάξει το εν λόγω έργο αφού κρίνεται ως άμεσης και επιτακτικής προτεραιότητας προκειμένου η ΠΕ Φλώρινας να βγει από τον οδικό αποκλεισμό;

3. Ποια είναι η πρόοδος των μελετών για το εν λόγω έργο και πότε αναμένεται η δημοπράτησή του;

Δείτε το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

 

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

 

ΘΕΜΑ: «Χρηματοδότηση και υλοποίηση κατασκευής του Κάθετου Άξονα: Φλώρινα-Ξινό Νερό-Πτολεμαΐδα για σύνδεση της Φλώρινας με την Εγνατία Οδό»

 

            κ. Υπουργέ,

 

Όπως ήδη γνωρίζετε η Φλώρινα παραμένει η μόνη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας που δεν έχει ακόμα σύνδεση με την Εγνατία Οδό διαμέσου κάθετου άξονα, όπως δηλαδή συμβαίνει με τις υπόλοιπες περιφερειακές ενότητες της Δυτικής Μακεδονίας.

            Πρόσφατα μάλιστα, στην τοποθέτησή μου στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων ανέδειξα το γεγονός της τρομερής καθυστέρησης της ένταξης του εν λόγω έργου, με αφορμή τη συζήτηση της επέκτασης του βορείου τμήματος του Ε65 για την σύνδεση της Δυτικής Μακεδονίας με την Κεντρική Ελλάδα.

            Όπως επίσης πρέπει να γνωρίζετε, η Περιφερειακή Αρχή Δυτικής Μακεδονίας πρόσφατα προχώρησε σε ένταξη του έργου της σήραγγας της Κλεισούρας στο ΕΣΠΑ 2014-2020, έργο καθαρά τοπικού χαρακτήρα με ομολογουμένως χαμηλή προτεραιότητα και είναι ανταγωνιστικό σε σχέση με τους υπάρχοντες οδικούς άξονες. Το εν λόγω έργο όπως ανακοινώθηκε έχει προϋπολογισμό της τάξης των €70 εκ. Για την εν λόγω απόφαση απέστειλα ανοικτή επιστολή προς τον Περιφερειάρχη και το Περιφερειακό Συμβούλιο και η προφορική απάντηση που έλαβα, με διαβεβαίωνε ότι θα βρεθεί άμεση λύση χρηματοδότησης του έργου του κάθετου άξονα της Φλώρινας.

            Δυστυχώς όμως, το τελευταίο διάστημα διαρρέουν συνεχώς ειδήσεις που παραπέμπουν σε αδυναμία χρηματοδότησης του έργου της σύνδεσης της Φλώρινας με κάθετο άξονα στην Εγνατία Οδό και είναι εντελώς ανησυχητικό. Επιπρόσθετα, από τις δημοσιεύσεις στον τοπικό τύπο ενημερωθήκαμε ότι η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας δεν συμμετέχει στη χρηματοδότηση του έργου, καθώς δεν είναι δυνατό να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ.  

            Επειδή η αδικία που υφίσταται η Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας, λόγω της εμπροσθοβαρούς απολιγνιτοποίησης γίνεται ολοένα και εντονότερη και ο οδικός αποκλεισμός της την οδηγεί ακόμα γρηγορότερα στην ερημοποίηση -δίχως να έχει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί τα στρατηγικά της πλεονεκτήματα,

            Επειδή αν θέλουμε να μιλάμε για ισόρροπη Περιφερειακή ανάπτυξη, πρέπει να ξεφύγουμε από αποσπασματικές, άναρχες πολιτικές και να λειτουργούμε με πολιτικές ολοκληρωμένου σχεδιασμού με όραμα και στρατηγική,

            Επειδή σε ένα πλαίσιο δίκαιης μετάβασης στην μετά λιγνίτη εποχή, οι χρηματοδοτικοί πόροι που διατίθενται πρέπει να αξιοποιούνται με λογισμό και βλέμμα στο μέλλον για το κοινό καλό των πολιτών και όχι με ξεπερασμένες λογικές του παρελθόντος,

            Επειδή η ένταξη έργων που στερούνται οποιασδήποτε στρατηγικής στόχευσης, μας γυρίζουν πίσω σε λογικές πρόχειρων προσεγγίσεων, «χωρίς πυξίδα», οι οποίες έχει αποδειχθεί πως οδηγούν σε ανισότητες, αποκλεισμούς, κατασπατάληση των ήδη περιορισμένων πόρων και καταστροφές στο περιβάλλον,

            Επειδή η Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας είναι ακόμα η μόνη περιφερειακή ενότητα που δεν συνδέεται στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας, ακόμα κι αν είναι πύλη εξόδου της χώρας με δύο (2) μεθοριακούς σταθμούς προς Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία και αναμένει τη διάνοιξη του τρίτου μεθοριακού σταθμού Λαιμού Πρεσπών,

            Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1.      Τι προτίθεται να κάνει για την χρηματοδότηση του έργου Φλώρινα-Ξινό Νερό-Πτολεμαΐδα για σύνδεση της ΠΕ Φλώρινας με την Εγνατία Οδό;

2.      Σε ποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα θα εντάξει το εν λόγω έργο αφού κρίνεται ως άμεσης και επιτακτικής προτεραιότητας προκειμένου η ΠΕ Φλώρινας να βγει από τον οδικό αποκλεισμό;

3.      Ποια είναι η πρόοδος των μελετών για το εν λόγω έργο και πότε αναμένεται η δημοπράτησή του;

 

Οι ερωτώντες Βουλευτές

 

Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)

Αυλωνίτης Αλέξανδρος - Χρήστος

Βαρδάκης Σωκράτης

Βέττα Καλλιόπη

Γκιόλας Ιωάννης

Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)

Μάλαμα Κυριακή

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Παππάς Νικόλαος

Πούλου Παναγιού (Γιώτα)

Ραγκούσης Ιωάννης

Σπίρτζης Χρήστος

Φάμελλος Σωκράτης

Φίλης Νικόλαος

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Για το λόγο αυτό και επειδη εχει κουρασει το φαινομενο των ανωνυμων σχολιαστων τα σχόλια που θα αναρτουνται στο συγκεκριμένο blog θα είναι μόνο όσα φέρουν το όνομα του σχολιαστή. Ευχαριστουμε για την κατανόηση.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.