ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΝΕΑΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΛΙΓΝΙΤΗ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΑ ΦΟΡΤΗΓΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΛΙΓΝΙΤΗ

Ερώτηση με θέμα" Η ΝΔ αδιαφορεί για τους ιδιοκτήτες και εργαζόμενους στα φορτηγά μεταφοράς λιγνίτη των λιγνιτικών περιοχών και τους οδηγεί στην ανεργία» κατέθεσαν Βουλευτές της Νέας Αριστεράς με πρωτοβουλία της Βουλεύτριας Φλώρινας και Γραμματέα της Κ.Ο. της Νέας Αριστέρας, Πέτης Πέρκα, προς τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί έχουν περάσει πέντε χρόνια από την εξαγγελία της απολιγνιτοποίησης. Σε τι μέτρα έχετε προβεί, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις της απολιγνιτοποίησης στον τομέα των έμμεσα πλητόμμενων και ειδικότερα στους ιδιοκτήτες και εργαζόμενους σε ελληνικά φορτηγά μεταφοράς λιγνίτη, Έχετε υπολογίσει πόσα φορτηγά – αυτοκίνητα και πόσοι ιδιοκτήτες και εργαζόμενοι στον τομέα των μεταφορών λιγνίτη έχασαν τη δουλειά τους από την εξαγγελία της απολιγνιτοποιησης μέχρι σήμερα;η λύση που βρέθηκε στη περίπτωση των φορτηγών μεταφοράς λιγνίτη στα Σέρβια Κοζάνης, γιατί δεν δίδεται και στην περίπτωση των φορτηγών που μεταφέρουν λιγνίτη από τα λιγνιτωρυχεία Αχλάδας στη Φλώρινα, βελτιωμένη ως προς την αναλογία μεταξύ φορτηγών της Ελλάδας και φορτηγών της Βορείας Μακεδονίας; έχετε υπολογίσει πόσοι τόνοι λιγνίτη μεταφέρονται από μεταφορείς των λιγνιτικών περιοχών και πόσοι από μεταφορείς της Βόρειας Μακεδονίας; και σε τι ενέργειες θα προβείτε, για να αναγκάσετε τους ιδιώτες που εξορύσσουν τον λιγνίτη από τα λιγνιτωρυχεία της Φλώρινας να χρησιμοποιούν φορτηγά των λιγνιτικών περιοχών για την εξαγωγή του λιγνίτη προς τη Βόρεια Μακεδονία;

Οι Βουλευτές επισημαίνουν ότι μετά την εξαγγελία της απολιγνιτοποίησης το 2019 και τις συνεχείς αλλαγές χρονοδιαγραμμάτων για την πλήρη απεξάρτηση από τον λιγνίτη, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αγνοεί τις κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις στις λιγνιτικές περιοχές. Ένας από τους πλέον πληττόμενους τομείς είναι οι μεταφορές λιγνίτη με τους ιδιοκτήτες και εργαζόμενους των φορτηγών να βρίσκονται σε απόγνωση.

Πριν από την απολιγνιτοποίηση περίπου 2.100 φορτηγά μετέφεραν τον λιγνίτη από τα ορυχεία στους ΑΗΣ της Φλώρινας και της Κοζάνης. Σήμερα, η δραστηριότητά τους έχει σχεδόν εκμηδενιστεί. Η έλλειψη ολοκληρωμένου σχεδίου για την υποστήριξη των επαγγελματιών του κλάδου, παρά τις κυβερνητικές δεσμεύσεις, έχει οδηγήσει πολλούς ιδιοκτήτες σε οικονομικό αδιέξοδο, αναγκάζοντάς τους να πωλήσουν ή να θέσουν σε αδράνεια τα οχήματά τους.

Η σταδιακή μείωση του κύκλου εργασιών τους είχε ξεκινήσει νωρίτερα, αφού τα «Λιγνιτωρυχεία Αχλάδας», προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους, αγόρασαν δικά τους φορτηγά και έκαναν τη μεταφορά προς όφελος της εταιρείας. Με τις τελευταίες εξελίξεις η δουλειά των τοπικών μεταφορέων μηδενίστηκε, αφού και ο Όμιλος Μυτιληναίου προτίμησε η μεταφορά λιγνίτη να γίνεται από μεταφορείς της Βόρειας Μακεδονίας.

Η κυβέρνηση, αντί να θέσει όρους για τη στήριξη των τοπικών κοινωνιών στις λιγνιτικές περιοχές, επιτρέπει τη συνέχιση της εξόρυξης χωρίς μέριμνα για τους εργαζόμενους. Οι εταιρείες που διαχειρίζονται τα λιγνιτωρυχεία επέλεξαν να αναθέσουν τη μεταφορά λιγνίτη σε μεταφορείς από τη Βόρεια Μακεδονία, λόγω χαμηλότερου μεταφορικού κόστους, χαμηλότερης φορολογίας και χαμηλότερων μισθών, αγνοώντας τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών. Ισχύει το δόγμα τα κέρδη πάνω από όλα, ακόμη και πάνω από τις ανθρώπινες ζωές.

Η ανικανότητα ή η αδιαφορία της κυβέρνησης είχε ως αποτέλεσμα οι κάτοικοι της Φλώρινας και της Κοζάνης να παρακολουθούν αμήχανα και με θυμό κομβόι φορτηγών της Βορείας Μακεδονίας να μεταφέρει τον λιγνίτη των ελληνικών λιγνιτωρυχείων προς τη Βόρεια Μακεδονία. Δηλαδή η περιβαλλοντική καταστροφή να παραμένει η ίδια, αφού οι ΑΗΣ της Βορείας Μακεδονίας είναι ακριβώς στα σύνορα με την Φλώρινα, αλλά οι μεταφορείς της περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας (Φλώρινας και Κοζάνης) να παραμένουν άνεργοι.Είναι απαράδεκτο η ελληνική κυβέρνηση να δίνει παρατάσεις στην εξόρυξη λιγνίτη χωρίς να θέτει όρους και προϋποθέσεις. Θα έπρεπε για τις λιγνιτικές περιοχές να επιβάλει ρήτρα απασχόλησης, ώστε να ωφελούνται και πάντως να μην πλήττονται οι τοπικές επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι των περιοχών. Επομένως έπρεπε να υπάρχει ένα ελάχιστο αντιστάθμισμα των κοινωνικοοικονομικών επιπτώσεων της απολιγνιτοποίησης στον τομέα των έμμεσα πληττόμενων από την απολιγνιτοποίηση και ειδικότερα στους ιδιοκτήτες και εργαζόμενους σε ελληνικά φορτηγά μεταφοράς λιγνίτη. Η τραγική απώλεια του Αντιδημάρχου Φλώρινας, Λάζαρου Αντωνιάδη, που αναγκάστηκε να αλλάξει αντικείμενο εργασίας, φέρνει στο φως την οδυνηρή πραγματικότητα που βιώνουν οι επαγγελματίες του κλάδου.

Οι Βουλευτές της Νέας Αριστεράς καλούν την κυβέρνηση να δώσει άμεσα λύσεις, όπως:

· Εφαρμογή ρήτρας απασχόλησης για τις λιγνιτικές περιοχές.

· Υποχρεωτική χρήση τοπικών μεταφορέων για την εξαγωγή λιγνίτη.

· Ενίσχυση των μέτρων στήριξης για τους πληγέντες μεταφορείς και εργαζόμενους.

Η αδιαφορία της κυβέρνησης δεν μπορεί να συνεχιστεί. Οι τοπικές κοινωνίες των λιγνιτικών περιοχών απαιτούν άμεσες λύσεις, για να σταματήσει η οικονομική και κοινωνική αιμορραγία που βιώνουν. Οι Βουλευτές καταλήγουν σε πέντε (5) κρίσιμες απαντήσεις προς τον αρμόδιο Υπουργό.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΥΟ ΧΡΥΣΑ ΜΕΤΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΚΥΠΕΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΧΛΑΔΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗ ΠΑΣΟΚ ΣΑΚΗ ΑΡΝΑΟΥΤΟΓΛΟΥ