ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΣΥΡΙΖΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΠΕΤΗΣ ΠΕΡΚΑΣ ΓΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ερώτηση με θέμα «Προβλήματα στις μετακινήσεις των κατοίκων των Νομών Φλώρινας, Πέλλας και Ημαθίας λόγω της αναστολής από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. του πρωινού δρομολογίου ‘Φλώρινα-Θεσσαλονίκη’ κατά την πανδημία COVID-19» προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κατέθεσε η Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Φλώρινας Πέτη Πέρκα. Ερωτάται ο κ. Υπουργός πότε θα επανακυκλοφορήσει το πρωινό δρομολόγιο ‘Φλώρινα – Θεσσαλονίκη’ που εξυπηρετεί τις καθημερινές ανάγκες για μετακίνηση των κατοίκων της Φλώρινας και των γειτονικών Νομών και εάν είναι στα σχέδια της Κυβέρνησης να συμπεριλάβει τα δρομολόγια ‘Φλώρινα – Θεσσαλονίκη’ στη νέα συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές.
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΡΩΤΗΣΗ
Η Βουλευτής Φλώρινας και Αναπληρώτρια Τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, κα Θεοπίστη (Πέτη) Πέρκα κατέθεσε ερώτηση στον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών σχετικά με τα προβλήματα που έχουν προκύψει στις μετακινήσεις των κατοίκων της Φλώρινας, λόγω της αναστολής από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. κατά την πανδημία του πρώτου πρωινού δρομολογίου ‘Φλώρινα-Θεσσαλονίκη’. Την ερώτηση συνυπογράφουν οι Βουλευτές Πέλλας και Ημαθίας, Θεοδώρα Τζάκρη και Φρόσω Καρασαρλίδου αντίστοιχα.
Ειδικότερα, η κα Πέρκα και οι συνυπογράφοντες Βουλευτές αναφέρουν ότι το συγκεκριμένο δρομολόγιο ήταν ιδιαίτερα κρίσιμο για τη μετακίνηση των κατοίκων της Φλώρινας προς την εργασία τους σε καθημερινή βάση, είτε στο Νομό Φλώρινας είτε στους γειτονικούς Νομούς Πέλλας και Ημαθίας. Παράλληλα, τους έδινε τη δυνατότητα να μετακινηθούν στη Θεσσαλονίκη νωρίς το πρωί και να επιστρέψουν στη Φλώρινα το βράδυ. Αυτό πλέον δεν ισχύει, με αποτέλεσμα η μόνη λύση για τους κατοίκους της Φλώρινας είναι να διανυκτερεύσουν στη Θεσσαλονίκη ή να επιλέξουν την πολύ πιο ακριβή εναλλακτική της χρήσης του ιδιωτικού τους μέσου, αν φυσικά διαθέτουν, τη στιγμή που το εν λόγω δρομολόγιο ανήκει στις Υποχρεώσεις Δημόσιας Υποχρέωσης (ΥΔΥ), για τις οποίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδοτείται ετησίως με 50 εκ. ευρώ.
Στο πλαίσιο αυτό ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός πότε θα επανέλθει το πρωινό δρομολόγιο ‘Φλώρινα – Θεσσαλονίκη’ και αν είναι στις προθέσεις της Κυβέρνησης να συμπεριλάβει τα συγκεκριμένα ζεύγη δρομολογίων στη νέα συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις άγονες γραμμές.
Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης είναι το κάτωθι:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών
Θέμα: «Προβλήματα στις μετακινήσεις των κατοίκων των Νομών Φλώρινας, Πέλλας και Ημαθίας λόγω της αναστολής από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. του πρωινού δρομολογίου ‘Φλώρινα-Θεσσαλονίκη’ κατά την πανδημία COVID-19»
Κατά την περίοδο της πανδημίας η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης του Covid-19, προέβη σε αναστολή δρομολογίων σε όλη την Ελλάδα, με στόχο «την ενίσχυση της προσπάθειας μείωσης των άσκοπων μετακινήσεων», όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρίας.
Μεταξύ άλλων, ήδη από το Μάρτιο έχει ανασταλεί και ένα από τα τρία ζεύγη δρομολογίων που συνδέουν τη Φλώρινα με τη Θεσσαλονίκη. Το εν λόγω δρομολόγιο ήταν το πρώτο πρωινό από τη Φλώρινα, με αναχώρηση στις 06:50 και άφιξη στη Θεσσαλονίκη στις 09:30 (αμαξοστοιχία 82), ενώ ξεκινούσε από τη Θεσσαλονίκη στις 19:25, με επιστροφή στη Φλώρινα στις 22:00 (αμαξοστοιχία 85).
Το ζεύγος δρομολογίων που ανεστάλη ήταν ιδιαίτερα κρίσιμο για τη μετακίνηση των κατοίκων της Φλώρινας προς την εργασία τους σε καθημερινή βάση, αφού εκτός από το Νομό Φλώρινας και το Νομό Θεσσαλονίκης, εξυπηρετούσε και τους Νομούς Πέλλας και Ημαθίας με ενδιάμεσες στάσεις (πχ Αμύνταιο, Ξινό Νερό, Βεύη, Έδεσσα, Νάουσα, Πλατύ κτλ). Επιπλέον, έδινε τη δυνατότητα στους κατοίκους της Φλώρινας να μετακινηθούν στη Θεσσαλονίκη νωρίς το πρωί και να επιστρέψουν το βράδυ, κάτι που δεν ισχύει πλέον, αφού το εναπομείναν πρωινό δρομολόγιο από τη Φλώρινα (10:20), έχει άφιξη στη Θεσσαλονίκη στις 13:00 και ουσιαστικά δεν καλύπτει τις ανάγκες των μετακινουμένων, αφού αμέσως μετά, στις 13:20, αναχωρεί το τελευταίο τρένο για Φλώρινα. Κατά συνέπεια, η μόνη λύση είναι οι τελευταίοι να διανυκτερεύσουν στη Θεσσαλονίκη ή να μετακινηθούν με δικό τους μεταφορικό μέσο, αν φυσικά διαθέτουν, μετακίνηση με ιδιαίτερα αυξημένο κόστος συγκριτικά με το σιδηρόδρομο.
Σε πρόσφατη ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. για επαναφορά μέρους των δρομολογίων που είχαν ανασταλεί ανά την Ελλάδα, το συγκεκριμένο δρομολόγιο δε συμπεριλαμβάνεται στη σχετική λίστα και είναι άγνωστο πότε και αν είναι στα σχέδια της εταιρίας να σφυρίξει και πάλι το πρωινό τρένο στη Φλώρινα.
Σημειώνεται ότι το δρομολόγιο αυτό αποτελεί μέρος των Υπηρεσιών Δημόσιας Υποχρέωσης (ΥΔΥ), δηλαδή των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών, για τις οποίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδοτείται από το Ελληνικό Δημόσιο με 50 εκ. ευρώ ετησίως.
Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Πότε θα επανακυκλοφορήσει το πρωινό δρομολόγιο ‘Φλώρινα – Θεσσαλονίκη’ που εξυπηρετεί τις καθημερινές ανάγκες για μετακίνηση των κατοίκων της Φλώρινας και των γειτονικών Νομών;
2. Είναι στα σχέδια της Κυβέρνησης να συμπεριλάβει τα δρομολόγια ‘Φλώρινα – Θεσσαλονίκη’ στη νέα συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές;
Οι ερωτώσες Βουλευτές
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Τζάκρη Θεοδώρα
Η Βουλευτής Φλώρινας και Αναπληρώτρια Τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, κα Θεοπίστη (Πέτη) Πέρκα κατέθεσε ερώτηση στον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών σχετικά με τα προβλήματα που έχουν προκύψει στις μετακινήσεις των κατοίκων της Φλώρινας, λόγω της αναστολής από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. κατά την πανδημία του πρώτου πρωινού δρομολογίου ‘Φλώρινα-Θεσσαλονίκη’. Την ερώτηση συνυπογράφουν οι Βουλευτές Πέλλας και Ημαθίας, Θεοδώρα Τζάκρη και Φρόσω Καρασαρλίδου αντίστοιχα.
Ειδικότερα, η κα Πέρκα και οι συνυπογράφοντες Βουλευτές αναφέρουν ότι το συγκεκριμένο δρομολόγιο ήταν ιδιαίτερα κρίσιμο για τη μετακίνηση των κατοίκων της Φλώρινας προς την εργασία τους σε καθημερινή βάση, είτε στο Νομό Φλώρινας είτε στους γειτονικούς Νομούς Πέλλας και Ημαθίας. Παράλληλα, τους έδινε τη δυνατότητα να μετακινηθούν στη Θεσσαλονίκη νωρίς το πρωί και να επιστρέψουν στη Φλώρινα το βράδυ. Αυτό πλέον δεν ισχύει, με αποτέλεσμα η μόνη λύση για τους κατοίκους της Φλώρινας είναι να διανυκτερεύσουν στη Θεσσαλονίκη ή να επιλέξουν την πολύ πιο ακριβή εναλλακτική της χρήσης του ιδιωτικού τους μέσου, αν φυσικά διαθέτουν, τη στιγμή που το εν λόγω δρομολόγιο ανήκει στις Υποχρεώσεις Δημόσιας Υποχρέωσης (ΥΔΥ), για τις οποίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδοτείται ετησίως με 50 εκ. ευρώ.
Στο πλαίσιο αυτό ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός πότε θα επανέλθει το πρωινό δρομολόγιο ‘Φλώρινα – Θεσσαλονίκη’ και αν είναι στις προθέσεις της Κυβέρνησης να συμπεριλάβει τα συγκεκριμένα ζεύγη δρομολογίων στη νέα συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις άγονες γραμμές.
Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης είναι το κάτωθι:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών
Θέμα: «Προβλήματα στις μετακινήσεις των κατοίκων των Νομών Φλώρινας, Πέλλας και Ημαθίας λόγω της αναστολής από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. του πρωινού δρομολογίου ‘Φλώρινα-Θεσσαλονίκη’ κατά την πανδημία COVID-19»
Κατά την περίοδο της πανδημίας η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης του Covid-19, προέβη σε αναστολή δρομολογίων σε όλη την Ελλάδα, με στόχο «την ενίσχυση της προσπάθειας μείωσης των άσκοπων μετακινήσεων», όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρίας.
Μεταξύ άλλων, ήδη από το Μάρτιο έχει ανασταλεί και ένα από τα τρία ζεύγη δρομολογίων που συνδέουν τη Φλώρινα με τη Θεσσαλονίκη. Το εν λόγω δρομολόγιο ήταν το πρώτο πρωινό από τη Φλώρινα, με αναχώρηση στις 06:50 και άφιξη στη Θεσσαλονίκη στις 09:30 (αμαξοστοιχία 82), ενώ ξεκινούσε από τη Θεσσαλονίκη στις 19:25, με επιστροφή στη Φλώρινα στις 22:00 (αμαξοστοιχία 85).
Το ζεύγος δρομολογίων που ανεστάλη ήταν ιδιαίτερα κρίσιμο για τη μετακίνηση των κατοίκων της Φλώρινας προς την εργασία τους σε καθημερινή βάση, αφού εκτός από το Νομό Φλώρινας και το Νομό Θεσσαλονίκης, εξυπηρετούσε και τους Νομούς Πέλλας και Ημαθίας με ενδιάμεσες στάσεις (πχ Αμύνταιο, Ξινό Νερό, Βεύη, Έδεσσα, Νάουσα, Πλατύ κτλ). Επιπλέον, έδινε τη δυνατότητα στους κατοίκους της Φλώρινας να μετακινηθούν στη Θεσσαλονίκη νωρίς το πρωί και να επιστρέψουν το βράδυ, κάτι που δεν ισχύει πλέον, αφού το εναπομείναν πρωινό δρομολόγιο από τη Φλώρινα (10:20), έχει άφιξη στη Θεσσαλονίκη στις 13:00 και ουσιαστικά δεν καλύπτει τις ανάγκες των μετακινουμένων, αφού αμέσως μετά, στις 13:20, αναχωρεί το τελευταίο τρένο για Φλώρινα. Κατά συνέπεια, η μόνη λύση είναι οι τελευταίοι να διανυκτερεύσουν στη Θεσσαλονίκη ή να μετακινηθούν με δικό τους μεταφορικό μέσο, αν φυσικά διαθέτουν, μετακίνηση με ιδιαίτερα αυξημένο κόστος συγκριτικά με το σιδηρόδρομο.
Σε πρόσφατη ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. για επαναφορά μέρους των δρομολογίων που είχαν ανασταλεί ανά την Ελλάδα, το συγκεκριμένο δρομολόγιο δε συμπεριλαμβάνεται στη σχετική λίστα και είναι άγνωστο πότε και αν είναι στα σχέδια της εταιρίας να σφυρίξει και πάλι το πρωινό τρένο στη Φλώρινα.
Σημειώνεται ότι το δρομολόγιο αυτό αποτελεί μέρος των Υπηρεσιών Δημόσιας Υποχρέωσης (ΥΔΥ), δηλαδή των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών, για τις οποίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδοτείται από το Ελληνικό Δημόσιο με 50 εκ. ευρώ ετησίως.
Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Πότε θα επανακυκλοφορήσει το πρωινό δρομολόγιο ‘Φλώρινα – Θεσσαλονίκη’ που εξυπηρετεί τις καθημερινές ανάγκες για μετακίνηση των κατοίκων της Φλώρινας και των γειτονικών Νομών;
2. Είναι στα σχέδια της Κυβέρνησης να συμπεριλάβει τα δρομολόγια ‘Φλώρινα – Θεσσαλονίκη’ στη νέα συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές;
Οι ερωτώσες Βουλευτές
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Τζάκρη Θεοδώρα
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Για το λόγο αυτό και επειδη εχει κουρασει το φαινομενο των ανωνυμων σχολιαστων τα σχόλια που θα αναρτουνται στο συγκεκριμένο blog θα είναι μόνο όσα φέρουν το όνομα του σχολιαστή. Ευχαριστουμε για την κατανόηση.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.