Η Πρώτη Concept art Εκθεση σε Ελληνική Gallery Εγκαίνια Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2015,
Μια καινοτόμα πρόταση και ιδέα για τα δεδομένα της τέχνης στον Ελληνικό χώρο έρχεται να εδραιώσει την ConceptArt ως πρωτοπόρα. Η Γκαλερί Λόλα Νικολάου σε συνεργασία με νέους καλλιτέχνες της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας αλλά και με την υποστήριξη διεθνώς αναγνωρισμένων Concept Αrtist από τον κόσμο του Hollywood και των Βίντεο Games διοργανώνει το Project «periapsis». Την πρώτη ελληνική Sci-Fi Concept Art - Εικαστική έκθεση σε γκαλερί της χώρας μας. Βασισμένο στο Concept - σενάριο του Κυριάκου Μπουρνά εννέα καλλιτέχνες, τρεις διεθνείς ConceptArtists και ένα χαρισματικός 10χρονος σχεδιαστής χτίζουν ένα κόσμο αποκαλυπτικής δυστοπίας στην τροχιά μιας αγγελικής πτώσης. Το Project «periapsis», μέσα από ένα φανταστικό πρίσμα, δημιουργεί μια αλληγορική αφήγηση, ταυτισμένη με την κατάσταση στην οποία ζούμε, είναι το οπτικό brainstorming ιδεών και εικόνων με μια ενιαία μορφοπλαστική γραμμή. Διαμορφώνεται έτσι ένα σενάριο του οποίου την ανάγνωση ο θεατής καλείται να ανακαλύψει μέσα από μία σειρά έργων που έχουν δημιουργηθεί στα πλαίσια της θεματολογίας και της έρευνας του Project « periapsis», που είναι η συνάντηση - σύγκρουση του ανθρώπου, με τις δυνάμεις του υπερφυσικού.
Περίαψη (periapsis), είναι το σημείο της τροχιάς ενός δορυφόρου, την στιγμή που αυτός βρίσκεται πιο κοντά στον πλανήτη του και συμβολίζεται διεθνώς με το ελληνικό πεζό γραμμα ω .Πιο συγκεκριμένα, και κατά τον ορισμό: «Το ω είναι η γωνία που σχηματίζεται ανάμεσα στην περίαψη της τροχιάς και τον ανερχόμενο σύνδεσμο (το σημείο το οποίο το σώμα διασχίζει το επίπεδο αναφοράς — συνήθως το επίπεδο της εκλειπτικής — με κατεύθυνση από τον Νότο προς τον Βορρά). Η κορυφή της γωνίας βρίσκεται στο κέντρο της τροχιάς. » Με την Περίαψη υπολογίζεται η τροχιά εισόδου ενός σώματος στην ατμόσφαιρα ενός πλανήτη με βαρυτικό πεδίο. Στους πλάνητες αστέρες του ηλιακού μας συστήματος όπως και στον δικό μας ,έχουμε εισερχόμενα άγνωστα μέχρι στιγμής σώματα, τα οποία μετά τη παρατήρησή τους ενεργοποιούνται, και η τροχιά σύγκρουσης με τον πλανήτη μας, είναι το αποτέλεσμα μιας σειράς αποκαλυπτικών γεγονότων.
Κυριάκος Μπουρνάς
«...Καὶ εἶδον ἄλλον ἄγγελον ἰσχυρὸν
καταβαίνοντα ἐκ τοῦ οὐρανοῦ,
περιβεβλημένον νεφέλην, καὶ ἡ ἶρις ἐπὶ τῆς
κεφαλῆς αὐτοῦ, καὶ τὸ πρόσωπον αὐτοῦ ὡς
ὁ ἥλιος, καὶ οἱ πόδες αὐτοῦ ὡς στύλοι πυρός...»
Περίαψη (periapsis), είναι το σημείο της τροχιάς ενός δορυφόρου, την στιγμή που αυτός βρίσκεται πιο κοντά στον πλανήτη του και συμβολίζεται διεθνώς με το ελληνικό πεζό γραμμα ω .Πιο συγκεκριμένα, και κατά τον ορισμό: «Το ω είναι η γωνία που σχηματίζεται ανάμεσα στην περίαψη της τροχιάς και τον ανερχόμενο σύνδεσμο (το σημείο το οποίο το σώμα διασχίζει το επίπεδο αναφοράς — συνήθως το επίπεδο της εκλειπτικής — με κατεύθυνση από τον Νότο προς τον Βορρά). Η κορυφή της γωνίας βρίσκεται στο κέντρο της τροχιάς. » Με την Περίαψη υπολογίζεται η τροχιά εισόδου ενός σώματος στην ατμόσφαιρα ενός πλανήτη με βαρυτικό πεδίο. Στους πλάνητες αστέρες του ηλιακού μας συστήματος όπως και στον δικό μας ,έχουμε εισερχόμενα άγνωστα μέχρι στιγμής σώματα, τα οποία μετά τη παρατήρησή τους ενεργοποιούνται, και η τροχιά σύγκρουσης με τον πλανήτη μας, είναι το αποτέλεσμα μιας σειράς αποκαλυπτικών γεγονότων.
Κυριάκος Μπουρνάς
«...Καὶ εἶδον ἄλλον ἄγγελον ἰσχυρὸν
καταβαίνοντα ἐκ τοῦ οὐρανοῦ,
περιβεβλημένον νεφέλην, καὶ ἡ ἶρις ἐπὶ τῆς
κεφαλῆς αὐτοῦ, καὶ τὸ πρόσωπον αὐτοῦ ὡς
ὁ ἥλιος, καὶ οἱ πόδες αὐτοῦ ὡς στύλοι πυρός...»
Αποκάλυψη 10:1
Το Φαινόμενο Concept Art.
Η Concept Art είναι μια μορφή σχεδιαστικής απεικόνισης και ο πρωταρχικός στόχος είναι να παράγει μια εικόνα η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μεταφέρει και να επικοινωνήσει ιδέες.Δεν παρουσιάζει κάποιο τελικό προιόν αλλα την διαδικασία εργασίας για την παραγωγή του. Αυτή η μορφή της απεικόνισης χρησιμοποιείται κυρίως στις ταινίες, το animation,τα video games ωστόσο, υπάρχουν βιομηχανίες που απαιτούν concept artists για όλα τα είδη, από το σχεδιασμό αυτοκινήτων μέχρι και την αρχιτεκτονική. Η πλειοψηφία των πραγμάτων που βλέπετε σήμερα, ξεκίνησαν ως ένα σκίτσο και μετουσιώθηκαν μέσω της διαδικασίας παραγωγής. Αρχές της δεκαετίας του 1930 ο όρος concept art επινοήθηκε και αναγνωρίστηκε ως βασική διαδικασία της προ - παραγωγής. Η αυτοκινητοβιομηχανία και τα studio κινουμένων σχεδίων ήταν οι πρώτες βιομηχανίες που απαίτησαν και θεμελίωσαν την πλήρη απασχόληση και τη χρήση concept artists.
Richard Anderson για το Periapsis
Γνωστοί καλλιτέχνες όπως η Mairy Blair,o H.R. Giger αλλά και ο Salvador Dali προσάρμοζαν την σκέψη τους για να δημιουργήσουν κόσμους οι οποίοι μεταμόρφωσαν δυναμικά το πεδίο της θέασης και της ψυχαγωγίας. ΗConcept art έχει μορφοποιήσει τον κόσμο που ζούμε σήμερα. Από τα ρούχα που φοράμε, τα κτίρια που εργαζόμαστε, έως τις ταινίες που βλέπουμε. Η Concept art, μας περιβάλλει πραγματικά παντού και κάθε στιγμή και ο κόσμος της ποτέ δεν ήταν πιο δραστήριος όσο σήμερα. Μία από τις πιο ραγδαία αναπτυσσόμενες βιομηχανίες που απασχολούν στις μέρες μας περίπου το ένα τρίτο του συνόλου των Concept artists είναι η βιομηχανία παιχνιδιών. Αυτή η βιομηχανία έφερε επανάσταση στον κόσμο της εικόνας λίγο μετά την κυκλοφορία του Atari 2600 το 1977, όταν τα παιχνίδια έγιναν πραγματικά οπτικά αριστουργήματα. Από την αρχική έκρηξη της στη σύγχρονη αγορά, η βιομηχανία παιχνιδιών και ειδών τέχνης συνεχίζει μέχρι και σήμερα να αναπτύσσεται με ένα εξαιρετικά γρήγορο ρυθμό. Ήδη στις μεγάλες πρωτεύουσες της τέχνης μπορούμε να δούμε έργα της concept art.
Επιστημονικοί σύμβυλοι: Θωμάς Ζωγράφος, Χάρης Κοντοσφύρης
Δημιουργία concept: Κυριακός Μπουρνάς
Οργάνωση έκθεσης : Ειρήνη Πουλιάση
Γραφιστική επιμέλεια : Γιάννης Βγόντζας
Υποστήριξη έκθεσης: Άννα Μαρία Σαμαρά,Γαβριήλ Φτελκόπουλος,Γεωργία Δαμιανού
Το Φαινόμενο Concept Art.
Η Concept Art είναι μια μορφή σχεδιαστικής απεικόνισης και ο πρωταρχικός στόχος είναι να παράγει μια εικόνα η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μεταφέρει και να επικοινωνήσει ιδέες.Δεν παρουσιάζει κάποιο τελικό προιόν αλλα την διαδικασία εργασίας για την παραγωγή του. Αυτή η μορφή της απεικόνισης χρησιμοποιείται κυρίως στις ταινίες, το animation,τα video games ωστόσο, υπάρχουν βιομηχανίες που απαιτούν concept artists για όλα τα είδη, από το σχεδιασμό αυτοκινήτων μέχρι και την αρχιτεκτονική. Η πλειοψηφία των πραγμάτων που βλέπετε σήμερα, ξεκίνησαν ως ένα σκίτσο και μετουσιώθηκαν μέσω της διαδικασίας παραγωγής. Αρχές της δεκαετίας του 1930 ο όρος concept art επινοήθηκε και αναγνωρίστηκε ως βασική διαδικασία της προ - παραγωγής. Η αυτοκινητοβιομηχανία και τα studio κινουμένων σχεδίων ήταν οι πρώτες βιομηχανίες που απαίτησαν και θεμελίωσαν την πλήρη απασχόληση και τη χρήση concept artists.
Richard Anderson για το Periapsis
Γνωστοί καλλιτέχνες όπως η Mairy Blair,o H.R. Giger αλλά και ο Salvador Dali προσάρμοζαν την σκέψη τους για να δημιουργήσουν κόσμους οι οποίοι μεταμόρφωσαν δυναμικά το πεδίο της θέασης και της ψυχαγωγίας. ΗConcept art έχει μορφοποιήσει τον κόσμο που ζούμε σήμερα. Από τα ρούχα που φοράμε, τα κτίρια που εργαζόμαστε, έως τις ταινίες που βλέπουμε. Η Concept art, μας περιβάλλει πραγματικά παντού και κάθε στιγμή και ο κόσμος της ποτέ δεν ήταν πιο δραστήριος όσο σήμερα. Μία από τις πιο ραγδαία αναπτυσσόμενες βιομηχανίες που απασχολούν στις μέρες μας περίπου το ένα τρίτο του συνόλου των Concept artists είναι η βιομηχανία παιχνιδιών. Αυτή η βιομηχανία έφερε επανάσταση στον κόσμο της εικόνας λίγο μετά την κυκλοφορία του Atari 2600 το 1977, όταν τα παιχνίδια έγιναν πραγματικά οπτικά αριστουργήματα. Από την αρχική έκρηξη της στη σύγχρονη αγορά, η βιομηχανία παιχνιδιών και ειδών τέχνης συνεχίζει μέχρι και σήμερα να αναπτύσσεται με ένα εξαιρετικά γρήγορο ρυθμό. Ήδη στις μεγάλες πρωτεύουσες της τέχνης μπορούμε να δούμε έργα της concept art.
Επιστημονικοί σύμβυλοι: Θωμάς Ζωγράφος, Χάρης Κοντοσφύρης
Δημιουργία concept: Κυριακός Μπουρνάς
Οργάνωση έκθεσης : Ειρήνη Πουλιάση
Γραφιστική επιμέλεια : Γιάννης Βγόντζας
Υποστήριξη έκθεσης: Άννα Μαρία Σαμαρά,Γαβριήλ Φτελκόπουλος,Γεωργία Δαμιανού
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Για το λόγο αυτό και επειδη εχει κουρασει το φαινομενο των ανωνυμων σχολιαστων τα σχόλια που θα αναρτουνται στο συγκεκριμένο blog θα είναι μόνο όσα φέρουν το όνομα του σχολιαστή. Ευχαριστουμε για την κατανόηση.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.