ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΗΣ ΕΛΑΣ ΜΕ ΤΗΝ CEPOL ΜΕ ΘΕΜΑ "ΑΣΦΑΛΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΕΙΣΤΗΡΙΩΝ"
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε χθες το διαδικτυακό σεμινάριο ( Webinar ) της Ευρωπαϊκής Αστυνομικής Ακαδημίας (CEPOL) με θέμα «Ασφαλής Συλλογή και μεταφορά πειστηρίων», το οποίο διοργανώθηκε από την Ελληνική Αστυνομία. Η συγκεκριμένη εκπαίδευση αποτελεί συνέχεια των διαδικτυακών δράσεων, οι οποίες προτάθηκαν, σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν εξ’ ολοκλήρου από την Ελληνική Αστυνομία και απευθύνθηκαν σε όλα τα Κράτη – Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ειδικότερα, όσον αφορά τη διοργάνωση και τον συντονισμό του σεμιναρίου, υπεύθυνος ήταν ο Αρχ/κας Δημήτριος Γιαννάκης του Εθνικού Τμήματος CEPOL της Αστυνομικής Ακαδημίας, ενώ o καθορισμός του προγράμματος έγινε με την συμμετοχή των εμπειρογνωμόνων/εκπαιδευτών. Εκπαιδευτές του σεμιναρίου ήταν οι Υ/Α’ Γεώργιος Καραδήμας της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών/Α.Ε.Α. και Bruno Antunes της Πορτογαλικής Εγκληματολογικής Αστυνομίας.
Το σεμινάριο διάρκειας 90 λεπτών, πραγματοποιήθηκε στην αγγλική γλώσσα, με τη χρήση των εργαλείων εξ’ αποστάσεως μάθησης του Ηλεκτρονικού Δικτύου της CEPOL, ενώ το ενδιαφέρον για συμμετοχή από όλα τα Κράτη – Μέλη ήταν εξαιρετικά μεγάλο, με αποτέλεσμα να καλυφθούν όλες οι διαθέσιμες θέσεις παρακολούθησης (200), μεγάλο μέρος εκ των οποίων από Έλληνες αστυνομικούς. Σκοπός του σεμιναρίου ήταν ο καθορισμός της έννοιας των εγκληματολογικών ευρημάτων και η διάκριση ανάμεσα στους διάφορους τύπους και τις μορφές αυτών. Με τη χρήση παραδειγμάτων και των παραγόντων που αφορούν τη συλλογή και τη συσκευασία των ευρημάτων, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να αναγνωρίσουν τα πιθανά προβλήματα τα οποία μπορεί να αντιμετωπίσουν κατά το χειρισμό των ευρημάτων σε μια σκηνή εγκλήματος. Κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού σεμιναρίου, από την πλευρά της Ελληνικής Αστυνομίας, αναπτύχθηκαν έννοιες, παραδείγματα, φωτογραφικό υλικό και ενδεικτικοί επαγωγικοί συλλογισμοί που αφορούν το χειρισμό των πειστηρίων με μια σκηνή εγκλήματος, ενώ με τη συνεισφορά στελέχους της Πορτογαλικής Εγκληματολογικής Αστυνομίας καλύφθηκαν επιμέρους πρακτικές πτυχές του θέματος, με τη χρήση εικονογραφημένου υλικού. Επιπλέον, δόθηκαν απαντήσεις και διευκρινίσεις σε θέματα που απασχόλησαν τους συμμετέχοντες, προωθώντας με αυτό τον τρόπο τη βέλτιστη συνεργασία και ανταλλαγή χρήσιμων πρακτικών και γνώσεων μεταξύ συμμετεχόντων και εκπαιδευτών. Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, πραγματοποιήθηκε αξιολόγηση, η οποία ήταν ιδιαιτέρως θετική, ενώ επισημάνθηκε η αναγκαιότητα ανάληψης και άλλων παρόμοιων πρωτοβουλιών, με τη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Η συγκεκριμένη δράση αποδεικνύει για ακόμα μία φορά το κλίμα άριστης συνεργασίας και εμπιστοσύνης μεταξύ της CEPOL και της Αστυνομικής Ακαδημίας της χώρας μας.
Η Ελληνική Αστυνομία θα συνεχίσει την υλοποίηση παρόμοιων δράσεων μέσα στο 2014, ενώ έχει πραγματοποιήσει τις περισσότερες από οποιαδήποτε άλλη Αστυνομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τη συνεργασία της CEPOL και του Εθνικού Τμήματος CEPOL της Αστυνομικής Ακαδημίας. Το γεγονός αυτό αποτελεί δείγμα του πρωτοπόρου ρόλου της Ελληνικής Αστυνομίας και της Αστυνομικής Ακαδημίας σε θέματα χρήσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση.
Ειδικότερα, όσον αφορά τη διοργάνωση και τον συντονισμό του σεμιναρίου, υπεύθυνος ήταν ο Αρχ/κας Δημήτριος Γιαννάκης του Εθνικού Τμήματος CEPOL της Αστυνομικής Ακαδημίας, ενώ o καθορισμός του προγράμματος έγινε με την συμμετοχή των εμπειρογνωμόνων/εκπαιδευτών. Εκπαιδευτές του σεμιναρίου ήταν οι Υ/Α’ Γεώργιος Καραδήμας της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών/Α.Ε.Α. και Bruno Antunes της Πορτογαλικής Εγκληματολογικής Αστυνομίας.
Το σεμινάριο διάρκειας 90 λεπτών, πραγματοποιήθηκε στην αγγλική γλώσσα, με τη χρήση των εργαλείων εξ’ αποστάσεως μάθησης του Ηλεκτρονικού Δικτύου της CEPOL, ενώ το ενδιαφέρον για συμμετοχή από όλα τα Κράτη – Μέλη ήταν εξαιρετικά μεγάλο, με αποτέλεσμα να καλυφθούν όλες οι διαθέσιμες θέσεις παρακολούθησης (200), μεγάλο μέρος εκ των οποίων από Έλληνες αστυνομικούς. Σκοπός του σεμιναρίου ήταν ο καθορισμός της έννοιας των εγκληματολογικών ευρημάτων και η διάκριση ανάμεσα στους διάφορους τύπους και τις μορφές αυτών. Με τη χρήση παραδειγμάτων και των παραγόντων που αφορούν τη συλλογή και τη συσκευασία των ευρημάτων, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να αναγνωρίσουν τα πιθανά προβλήματα τα οποία μπορεί να αντιμετωπίσουν κατά το χειρισμό των ευρημάτων σε μια σκηνή εγκλήματος. Κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού σεμιναρίου, από την πλευρά της Ελληνικής Αστυνομίας, αναπτύχθηκαν έννοιες, παραδείγματα, φωτογραφικό υλικό και ενδεικτικοί επαγωγικοί συλλογισμοί που αφορούν το χειρισμό των πειστηρίων με μια σκηνή εγκλήματος, ενώ με τη συνεισφορά στελέχους της Πορτογαλικής Εγκληματολογικής Αστυνομίας καλύφθηκαν επιμέρους πρακτικές πτυχές του θέματος, με τη χρήση εικονογραφημένου υλικού. Επιπλέον, δόθηκαν απαντήσεις και διευκρινίσεις σε θέματα που απασχόλησαν τους συμμετέχοντες, προωθώντας με αυτό τον τρόπο τη βέλτιστη συνεργασία και ανταλλαγή χρήσιμων πρακτικών και γνώσεων μεταξύ συμμετεχόντων και εκπαιδευτών. Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, πραγματοποιήθηκε αξιολόγηση, η οποία ήταν ιδιαιτέρως θετική, ενώ επισημάνθηκε η αναγκαιότητα ανάληψης και άλλων παρόμοιων πρωτοβουλιών, με τη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Η συγκεκριμένη δράση αποδεικνύει για ακόμα μία φορά το κλίμα άριστης συνεργασίας και εμπιστοσύνης μεταξύ της CEPOL και της Αστυνομικής Ακαδημίας της χώρας μας.
Η Ελληνική Αστυνομία θα συνεχίσει την υλοποίηση παρόμοιων δράσεων μέσα στο 2014, ενώ έχει πραγματοποιήσει τις περισσότερες από οποιαδήποτε άλλη Αστυνομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τη συνεργασία της CEPOL και του Εθνικού Τμήματος CEPOL της Αστυνομικής Ακαδημίας. Το γεγονός αυτό αποτελεί δείγμα του πρωτοπόρου ρόλου της Ελληνικής Αστυνομίας και της Αστυνομικής Ακαδημίας σε θέματα χρήσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Για το λόγο αυτό και επειδη εχει κουρασει το φαινομενο των ανωνυμων σχολιαστων τα σχόλια που θα αναρτουνται στο συγκεκριμένο blog θα είναι μόνο όσα φέρουν το όνομα του σχολιαστή. Ευχαριστουμε για την κατανόηση.
Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.