ΈΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΣΥΡΙΖΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΟΣΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Χαραλαμπίδου, από κοινού με άλλους βουλευτές, κατέθεσε την Δευτέρα 30/3 ερώτηση προς το Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, σχετικά με απολύσεις και μετατάξεις υπαλλήλων των σιδηροδρόμων την στιγμή που υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις προσωπικού στον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι μνημονιακές κυβερνήσεις έχοντας σαν στόχο το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησαν στην αποψίλωση της από προσωπικό (μέσω απολύσεων-μετατάξεων) ώστε να την καταστήσουν πιο θελκτική για τους αγοραστές. Ιδιαίτερα σοβαρό πλήγμα έχει υποστεί το τμήμα κλιναμαξών-κλινοθεσίων, το οποίο το 2011 καταργήθηκε, ενώ ήταν κερδοφόρο και απολύθηκαν οι εργαζόμενοι του.Ερωτάται το Υπουργείο τι προτίθεται να πράξει αναφορικά με το τμήμα κλιναμαξών-κλινοθεσιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και γενικότερα σχετικά τόσο με τους απολυμένους, όσο και τους μεταταχθέντες υπαλλήλους από τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την κάλυψη των κενών προσωπικού.
Ακολουθεί όλο το κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού

ΘΕΜΑ: Αντιμετώπιση των κενών στον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την επανεξέταση απολύσεων και μετατάξεων της προηγούμενης περιόδου.

Ο ΟΣΕ τα τελευταία πέντε χρόνια έχει γίνει αντικείμενο μιας διαδικασίας απαξίωσης και διάλυσης, που είχε σαν αποτέλεσμα την συρρίκνωση του σιδηροδρομικού έργου, με την κατάργηση γραμμών και δρομολογίων και τον αποδεκατισμό του εξειδικευμένου προσωπικού.
Όλο το προηγούμενο διάστημα βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα των μνημονιακών πολιτικών. Ο μνημονιακές κυβερνήσεις έχοντας σαν στόχο το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησαν στην αποψίλωση της από προσωπικό (μέσω απολύσεων-μετατάξεων) ώστε να την καταστήσουν πιο θελκτική για τους αγοραστές. Έτσι, τόσο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και ο ΟΣΕ υπολειτουργούν με τεράστια κενά σε ανθρώπινο δυναμικό.
Σοβαρό πλήγμα έχει υποστεί το τμήμα κλιναμαξών-κλινοθεσίων, το οποίο παρείχε υπηρεσίες κατάκλισης στους επιβάτες, λειτουργώντας πολλές δεκαετίες και εκτελώντας νυχτερινά δρομολόγια στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.
Συγκεκριμένα, οι υπηρεσίες κατάκλισης αναθέτονταν όλα τα προηγούμενα χρόνια από τη διοίκηση του ΟΣΕ (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) σε ανάδοχες εταιρείες κατόπιν διαγωνισμού, προστατεύοντας μ’ αυτόν τον τρόπο το υφιστάμενο προσωπικό – 52 υπάλληλοι – και εξασφαλίζοντας τις θέσεις εργασίας.
Το 2011 η σύμβαση με την τότε ανάδοχο έληξε χωρίς να προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός και το τμήμα καταργήθηκε, ενώ ήταν κερδοφόρο. Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ απέλυσε τους εργαζομένους του τμήματος τον Φεβρουάριο του 2011.
Ο συνδυασμός των απολύσεων και των μετατάξεων σε άλλους φορείς προσωπικού με μεγάλη προϋπηρεσία έχει σαν αποτέλεσμα τον περιορισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών από τον δημόσιο σιδηρόδρομο. Είναι παραπάνω από προφανές πως τα κενά τα οποία έχουν δημιουργηθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρέπει να καλυφθούν ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του δημόσιου σιδηροδρόμου.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Τι προτίθεται να πράξει σε σχέση με το τμήμα Κλιναμαξών-Κλινοθεσίων στα πλαίσια της ανασυγκρότησης του ΟΣΕ, με δεδομένο ότι το συγκεκριμένο τμήμα ήταν κερδοφόρο;

Δεδομένων των μεγάλων ελλείψεων προσωπικού που παρατηρούνται στο σιδηρόδρομο, προτίθεται:

α) να επαναφέρει τους απολυμένους εργαζόμενους του τμήματος Κλιναμαξών-Κλινοθεσίων, εργαζόμενους με μεγάλη προϋπηρεσία, είτε στα πλαίσια επανασύστασης της συγκεκριμένης υπηρεσίας είτε στα πλαίσια των αυξημένων αναγκών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με βάση τις ειδικότητές τους;

β) να δώσει την δυνατότητα σε όσους εκ των μεταταχθέντων το επιθυμούν, να επανέλθουν στις προηγούμενες θέσεις τους για την κάλυψη των κενών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Χαραλαμπίδου Δέσποινα

Λεουτσάκος Στάθης

Σταθάς Ιωάννης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΛΩΡΙΝΑ

ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΆΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ 1ου ΓΥΜΝΑΣΊΟΥ ΦΛΩΡΙΝΑΣ (ΦΩΤΟ -VIDEO)